Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Beveiligings code geweigerd na reparatie

(Onderwerp aangemaakt op: 29-03-2023 03:52 PM)
793 Weergaven
Edwin Kort
Journeyman
Opties

Heb sinds ongeveer 6 maanden een S21 FE, en vind het een fijn toestel. Echter, nu bleek een 10 dagen geleden dat het scherm niet meer werkte. Onderin het scherm flikkerde een aantal lijnen, en daarna ging het hele scherm op zwart. Telefoon ging nog wel aan of uit (in ieder geval hoorde je het zoemen eventjes).

Op 17 maart bij Samsung Rotterdam laten repareren, schijnbaar geen garantie want zat een schaafplekje op een van de hoeken, maar goed.. eenmaal thuis telefoon weer opgeladen en sim terug geplaatst, die zat tijdelijk in een andere telefoon. Pincode ingevoerd en toen kwam vraag om deze nog eens in te voeren. Dit bleek fout te zijn, dus nog een keer opnieuw invoeren. Na enige tijd maar opgegeven. Tussentijds geen vraag om de puk-code gehad. 

Intussen kaart maar weer verwijderd en nu vraagt de telefoon wel om een PUK-code, maar welke? Want die van het kaartje kan niet meer, die is er uit. Heb geprobeerd om een factory-reset te doen door middel van volume down/power knop en daarna volume up/power te doen, maar ook dat lukt niet eens, wel verhoogt het de probeer tijd nu naar 24 uur wachten voor een volgende poging. 

Ten einde raad een ander toestel gekocht, maar wil natuurlijk deze wel werkende zien te krijgen. 

0 Likes
15 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Klinkt niet als de puk code maar als je telefoon schermbeveiliging. 
Je kunt eens inloggen op : https://www.samsung.com/nl/apps/find-my-mobile/

Wanneer je ingelogd bent op je samsung account en find my mobile aan hebt staan kun je op afstand ook de schermbeveiliging er af halen.

0 Likes
Edwin Kort
Journeyman
Opties
Geprobeert, maar omdat de telefoon niet verbind met netwerk kan ik deze optie niet gebruiken.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_JUhgIrM, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Dit is natuurlijk niet handig en kan me voor stellen dat je hiervan baalt. Is het je wel gelukt om je SIM-kaart in de andere telefoon weer te ontgrendelen? Wat de PUK-code aangaat, heb je hierover ook al contact gehad met je provider? 

Heb je op de S21 FE ook een beveiliging ingesteld voor het toestel zelf? Via SmartThings Find (https://bit.ly/2fk0bbj) kan je het toestel ook op afstand ontgrendelen.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Edwin Kort
Journeyman
Opties

Ik heb een nieuwe SIMcard besteld bij BEN, omdat ik eerst dacht dat het daar aan lag. 

Helaas werkt de opgegeven optie niet, omdat telefoon geen verbinding kan maken met een netwerk. 

Kan uw telefoon niet ontgrendelen. De telefoon is niet verbonden met een netwerk.

Ontgrendel uw telefoon op afstand als u uw ontgrendelmethode bent vergeten.
Als u deze functie wilt gebruiken, worden alle schermvergrendelgegevens (patroon, pincode, wachtwoord en biometrie) van uw telefoon verwijderd.

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Edwin Kort, goedemiddag. 

Wanneer je SmartSwitch installeert op een computer kan je de telefoon hiermee verbinden, lukt het dan wel om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Edwin Kort
Journeyman
Opties

Kan deze niet vinden als download. Ter info, ik gebruik een MacBook en heb geen werkende windows computers.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer dit niet lukt kan je ook langsgaan bij één van onze service punten, neem wel de bon en je ID mee. Mijn collega's kunnen het toestel ter plekke flashen 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Edwin Kort
Journeyman
Opties

Ik denk dat ik de download gevonden heb, zocht naar smartthings ipv smartswitch, tja dan kom je niet goed uit. Ik ga dit nu proberen

Edwin Kort
Journeyman
Opties

Ik kom intussen iets verder, maar nu een 'unsupported USB connection' foutmelding. Moet verbinding overschakelen naar MTP.. 

0 Likes