29-03-2023 05:10 PM - bewerkt 29-03-2023 05:18 PM
Goedemiddag,
Kortgeleden heb ik Samsung SmartTag aangeschaft.
Ik heb een Samsung S20 FE waar Smart Things op is geïnstalleerd. (geüpdatet)
Ik kan de Tag wel aanmelden in de app.
Als ik vervolgens de Tag wil zoeken, middels apparaten/ de Tag/ en vervolgens Gebruik SmartThings Find aanklik dan krijg ik de foutmelding: "Er is een netwerk of serverfout opgetreden. Probeer het later opnieuw....
Dat 'later' is inmiddels al een week verder maar de pogingen falen elke keer weer...
Kennelijk kan hij het SmartThings Find niet downloaden/installeren.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad), en wat is de oplossing daarvoor?
Ik kwam op andere types smartphones het probleem ook tegen, maar kwam niet wijs uit de mogelijke oplossing....
De Tag is wel goed te zien en te volgen via de laptop......
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Martin
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 31-03-2023 05:37 PM
op 30-03-2023 09:23 AM
De stappen welke je aangeeft vind ik een beetje vreemd, want zo zie ik ze niet in mijn smarthings. dit kan betekenen dat je op een andere smartthingsversie zit of dat je andere stappen onderneemt.
Wat je eens kunt doen is Smartthings verwijderen en opnieuw installeren. (als het goed is hangt alles aan je samsung account dus komt alles weer mee)
op 30-03-2023 11:54 AM
Hi @Martin-65, goedemiddag.
Maakt het hierbij nog uit of je verbonden bent met Wi-Fi of het mobiele netwerk? Als je de SmartThings-app opent en gaat naar Favorieten > Find, kan je dan wel de SmartTag zien? Heb je de SmartTag ook al eens opnieuw gekoppeld met SmartThings?
Groeten,
Martijn
op 30-03-2023 12:04 PM
op 30-03-2023 12:19 PM
Heb je het cache geheugen van de app al eens geleegd? Ga hiervoor naar Instellingen > Apps > SmartThings > Opslag > Cache geheugen legen. En heb je de netwerkinstellingen van je telefoon al eens gereset?
Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.
Groeten,
Martijn
op 30-03-2023 05:58 PM
Hallo Martijn,
Ik heb al uw ideeën/suggesties geprobeerd zonder enig resultaat....
Is er een mogelijkheid om op een andere wijze het 'find' programma in de SmartThings app te krijgen?
Als ik een internetpagina open op mijn GSM, en ik log in met mijn Samsung account, en ik ga naar Find my mobil, dan zie ik zowel de GSM als de SmartTag keurig op een kaart staan.
Het werkt dus wel met een internetpagina, maar niet met de SmartThings app....
Ik sta open voor meer ideeën...
Groeten,
Martin
op 31-03-2023 09:05 AM
op 31-03-2023 02:03 PM
Hi @Martin-65, goedemiddag.
Lukt het wel om SmartThings Find te openen zonder een koppeling met de SmartTag? Heb je na het opnieuw installeren van de SmartThings-app ook de SmartTag opnieuw toe moeten voegen? Als je gaat naar Instellingen en hier op je profiel tikt, welke opties staan er ingeschakeld bij Zoek mijn mobiel?
Groeten,
Martijn
op 31-03-2023 05:37 PM