Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verticale zwarte balk UE49KU6402

(Onderwerp aangemaakt op: 19-09-2019 09:51 PM)
726 Weergaven
IRDd
First Poster
Opties

Helaas zien wij sinds deze week een verticale zwarte "schaduw" balk in het midden van de televisie. Zo te lezen komt dit vaker voor bij Samsung televisies. Dat is wel enigszins verontrustend. Een reset van de scherminstellingen heeft niet gebaat en er zijn geen firmware updates beschikbaar. Tv is nog net geen 3 jaar oud. Erg jammer, vooral omdat we zo tevreden waren met Samsung en op het punt stonden een tweede te kopen. Of we dat gaan doen, hangt heel erg af of, en voor hoeveel, deze gemaakt kan worden. Heeft iemand hier nog tips? Suggesties wat het probleem is? Foto met testbeeld is bijgevoegd. Die laat het probleem goed zien.IMG_20190919_183734.jpg

0 Likes
19 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @IRDd ,

 

Zou je mij eerst de volledige Model Code kunnen sturen? Staat op de sticker achterop de tv.

Volgens mij is dit geen Benelux model (XXN), maar een gemodificeerde buitenlandse tv.

De Model Code is waarschijnlijk UE49KU6402UXXH (Hongaars). XXN is altijd Benelux.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
IRDd
First Poster
Opties

Beste Dick,

 

Dat klopt. De model code is: UE49KU6402UXXH

Version nr: 01

 

Mvg,

Ivo

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @IRDd , Ivo.

 

Even vooraf: zou je het serienummer kunnen verwijderen? Dit om misbruik te voorkomen. Thanks!

Hier is duidelijk sprake van een defect aan het LED-LCD panel en moet gerepareerd worden.

 

Vervolgens even over deze tv. Zoals ik al vermoedde, is dit dus een gemodificeerde tv. Geen XXN in de Model Code.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software (landcode) om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Deze tv's kunnen veel problemen opleveren. Waar is deze tv aangeschaft?

 

Waarschijnlijk is de garantie voorbij. Het introductiejaar van de tv is 2016.

De datum op de aankoopbon is echter bepalend voor de garantie (2 jaar).

Als de garantie voorbij is, betekent dat niet dat je geen rechten meer hebt.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.

 

Hierbij een aantal nuttige links. Sommige bevatten dubbele info. Beter teveel dan te weinig. Goed doorlezen:

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

1 van de betere: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/#

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-niet-...

 

Het doel is dus om een kosteloze reparatie af te dwingen of omruil van het toestel

Ook behoort het ontbinden van de koopovereenkomst tot de mogelijkheden. Staat in 1 van de links.

 

Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Desnoods contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering of juridisch loket.

Doe alle berichtgeven richting de leverancier schriftelijk en aangetekend. Zwart op wit.

Laat je bovendien niet afschepen met een lullig coulance bedrag. Dit gebeurt vaak.

 

PS een ander probleem is dat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is.

Bovendien is de Nederlandse importeur (Samsung) buitenspel is gezet.

Hopelijk is Samsung genegen een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, te herstellen.

 

Vervelend allemaal! Houd me even op de hoogte over de voortgang..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
IRDd
First Poster
Opties

Beste Dick,

 

De tv is gekocht bij tvreus.nl in oktober 2016. Zoals gezegd, meer dan 2 jaar oud.

Het vervelende is dat ik toen expliciet gevraagd heb of het een NL model was (chat transcript per email ontvangen):

 

Chat started on 20 Oct 2016, 07:26 PM (GMT+0)
(07:26:06)*** Visitor xxxxxxxx joined the chat ***
(07:26:07)Visitor xxxxxxxx: Ik heb interesse in de Samsung UE49KU6400, maar vraag mij af of dit een NL model is.
(07:26:33)*** TVreus.nl joined the chat ***
(07:26:48)TVreus.nl: Goedenavond, Al onze tv's zijn voor de Nederlandse markt.

 

Daarna bleek het model niet op voorraad, alternatief werd aangeboden (door mij afgewezen en wilde de bestelling annuleren), toen bleek het model toch leverbaar volgens TVreus:

 

"Zojuist na een lange telefoongesprek met Samsung heb ik een aantal ue49ku6400 kunnen bestellen die volgende week woensdag en anders uiterst onderdag binnen komen bij ons. "

 

Als ik jouw verhaal zo lees, moet dat dus een onzinverhaal van TVreus zijn geweest. De tv was weliswaar iets goedkoper dan elders, maar zoveel scheelde het nou ook weer niet ... Voel me wat dat betreft behoorlijk belazerd.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @IRDd ,

 

Ik had al zoiets verwacht. De TVreus staat bij mij op de lijst met onbetrouwbare 'leveranciers'.

Deze zaak is een ster in liegen en bedriegen. Dit is typisch de werkwijze van deze zaak.

Eerst zeggen dat de tv niet op voorraaad is en dan komen met een alternatief.

"Zojuist na een lange telefoongesprek met Samsung heb ik een aantal ue49ku6400 kunnen bestellen die volgende week woensdag en anders uiterst onderdag binnen komen bij ons. " Flauwekul.

Niet mee akkoord gaan. Ik kan me voorstellen dat je je belazerd voelt, maar als een tv daar goedkoper is dan bij andere leveranciers, dan moet er toch een belletje gaan rinkelen 😉.

Zo zie je maar weer: goedkoop is duurkoop. Ik hoop dat je dit kunt uitvechten met die zaak.

Je heb iig genoeg links om je te helpen. Nooit meer iets kopen daar en verspreidt dit zover mogelijk..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
IRDd
First Poster
Opties

Overigens bedankt voor je antwoorden en advies. Ik zal het verhaal aan TVreus voorleggen. Mochten ze onwelwillend zijn, dan is juridische actie altijd nog een optie.

 

Even voor mijn beeldvorming: als dit model nog gemaakt kan worden (paneel vervangen?), heb jij een idee wat de minimale kosten zullen zijn? Wil even een idee krijgen of het het waard is te laten repareren.

 

Mvg,

Ivo

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Als er al kosten zijn voor reparatie dan zijn deze voor rekening van de leverancier, of ze moeten jou een vervangend en vergelijkend model TV aanbieden zonder bijkomende kosten.

 

@IRDd weet je zeker dat het geen 3 jaar garantie is? Dat is meeestal standaard bij TVReus.

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @IRDd , Ivo,

 

Geen dank natuurlijk! Doe iig alles schriftelijk en stuur foto's van het probleem mee.

De prijs weet ik niet. Deze wordt bepaald na contatering van de monteur, maar hier moet je nog even niet van uitgaan.

Wacht eerst de reactie van de TVkneus af. Dit moet gewoon kosteloos opgelost worden. Sukkels.

Als ze moelijk blijven doen, gebruik svp deze voorbeeldbrief:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-niet-...

 

Suc6!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Lassy ,

 

Goed bezig weer 😉👍!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes