op 19-09-2019 09:51 PM
Helaas zien wij sinds deze week een verticale zwarte "schaduw" balk in het midden van de televisie. Zo te lezen komt dit vaker voor bij Samsung televisies. Dat is wel enigszins verontrustend. Een reset van de scherminstellingen heeft niet gebaat en er zijn geen firmware updates beschikbaar. Tv is nog net geen 3 jaar oud. Erg jammer, vooral omdat we zo tevreden waren met Samsung en op het punt stonden een tweede te kopen. Of we dat gaan doen, hangt heel erg af of, en voor hoeveel, deze gemaakt kan worden. Heeft iemand hier nog tips? Suggesties wat het probleem is? Foto met testbeeld is bijgevoegd. Die laat het probleem goed zien.
op 20-09-2019 08:26 AM
Beste Lassy,
Goede vraag! Ik ging uit van 2 jaar, maar zal dat nog even nazoeken.
Groet,
Ivo
op 20-09-2019 08:59 AM
Beste Lassy,
Dat staat momenteel inderdaad op hun homepage "Nu 3 jaar garantie op elke TV".
Mvg,
Ivo
op 20-09-2019 09:02 AM
Goed nieuws @IRDd , Ivo,
Hopelijk geldt dit ook voor deze tv. Scheelt een hoop gedoe!
Suc6!
op 20-09-2019 10:29 AM
@IRDd Raadpleeg je aankoopbewijs/factuur, daar zou het op moeten staan
op 20-09-2019 12:22 PM
Ja, daar staat dus niets op. Vandaar dat ik van 2 jaar uitga.
op 28-10-2019 12:39 PM
Update: tvreus reageert op geen enkele klacht cq. vriendelijk verzoek tot reparatie (per email / aangetekende brief) die ik heb gestuurd mbt het probleem. Bijzonder jammer. Zal er nooit meer iets bestellen en met de diverse consumentenorganisaties contact opnemen om de situatie voor te leggen. Hopelijk kunnen zij nog iets betekenen.
op 19-12-2019 01:20 PM
Hi,
Het is heel vreemd maar ik heb ook een Samsung TV Gekocht bij TV reus, niet helemaal hetzelfde model maar wel dezelfde serie. UE49KU6450.
Ik had eigenlijk de UE49KU6400 gekocht, maar ook bij mij belde ze na het plaatsen van de bestelling met het probleem dat ze de TV niet op voorraad hadden en mij een ander "beter" model konden aanbieden, de UE49KU6450.
Dit model heb ik toen genomen en niet veel later werd de TV geleverd.
Mijn TV is gekocht op 13 december 2016 en op 1 december kreeg ik de volgende waas in het beeld:
Dat ziet er wel heel erg bekend uit hé?
Ik heb ze gemaild, gebeld en van alles geprobeerd maar het enige antwoord wat ik kreeg (na veel moeite), is dat ze vanaf 2017 3 jaar garantie zijn gaan geven. En in mijn geval was dat dus 2 jaar.
Dit kan ik gewoon niet accepteren. Na contact te hebben gehad met Samsung kreeg ik een reparatieoptie voor 320 euro, en dat is inclusief "coulance" van Samsung voor 215 euro. Belachelijk!
Vooral nu ik jou klachten zie, bij precies dezelfde verkoper TVReus.nl heb ik helemaal het idee dat we hier gewoon erg genaaid worden!
op 19-12-2019 01:51 PM
@Gijsm Heb je ze al gewezen op de wettelijke garantie die je gewoon nog hebt? Ik zou zeker stappen ondernemen, want dit is onrechtmatig.
op 19-12-2019 01:53 PM
Voordat je ze kan spreken sta je minstens 40 minuten in de wacht. En als je dan geluk hebt wordt het gesprek niet geannuleerd als je bijna aan de beurt bent.
Ik zou ook niet weten hoe ik dit moet aanpakken. Rechtsbijstand misschien?
19-12-2019 02:04 PM - bewerkt 19-12-2019 02:28 PM
Doe sowieso alles schriftelijk. Stuur ze een aangetekende brief waarin je aangeeft dat je recht hebt op een deugdelijk product. Zie meer informatie hier en een voorbeeldbrief
Als ze niet reageren kan je ze vervolgens in gebreke stellen. Als laatste remedie kan je de koop ongedaan maken en je geld terug eisen.
Rechtsbijstand zou je daarin zeker kunnen adviseren.