Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV scherm opeens op zwart UE50TU8070

(Onderwerp aangemaakt op: 03-04-2024 09:34 AM)
322 Weergaven
HansvanLierop
Journeyman
Opties

Goedemorgen, ik heb een probleem met mijn televisie, de UE50TU8070. Gisteren vanuit het niets ging de tv op zwart met de tekst: 'SMART TV POWERED BY TIZEN'. Deze tekst blijft kort in beeld en verdwijnt dan weer. Na enige tijd komt deze tekst weer terug. Af en toe een beetje beeld en geluid maar krijg het niet goed. Ook stekker eruit, wachten en weer erin helpt niet helaas. Wat kan dit zijn? Met vriendelijke groet, Hans van Lierop

0 Likes

3 oplossingen


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
HansvanLierop
Journeyman
Opties

Ik heb de TV bij de winkel gebracht en mijn verhaal gedaan. Die vond ook dat het te snel was dat na 3 jaar de TV defect is. Ze gaan er mee aan de gang en gaan voor een coulance-regeling bij/met Samsung. Hij houd me op de hoogte wat de reparatie straks gaat kosten. Gaat ongeveer 2 weken duren zei hij. Kreeg netjes een leen-TV mee.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
HansvanLierop
Journeyman
Opties

Dank je wel voor het meedenken maar deze zijn iets boven mijn budget. Ik heb bij Hello TV deze gevonden. Zijn ook  goed leverbaar. Krijg ik nog 50 euro extra korting op. https://www.hellotv.nl/product/samsung-crystal-uhd-50du7170-2024.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Hans,

 

Dat is inderdaad ook een mooie televisie. Ik wens je alsvast veel (kijk)plezier ermee!

 

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemorgen @HansvanLierop , Hans,

Je zou de tv nog een langere tijd spanningsloos kunnen zetten.
Als dat niet helpt, dan moet er een monteur naar kijken.

signatureee
Groet, Dick

HansvanLierop
Journeyman
Opties

Ja ik heb hem afgelopen nacht van de stroom af gehad maar helaas. De TV is denk ik 3 jaar oud nu, geen garantie meer zeker?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @HansvanLierop , Hans,

Inderdaad geen garantie meer. Als de fabrieksgarantie (2 jaar) voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Zwart op wit.
Houd er rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de UNETO-VNI. Klik op ‘Richtlijnen afschrijvingsmethoden’:

https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting

Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

HansvanLierop
Journeyman
Opties

Oke duidelijk, dank voor de hulp zover. Ik ga de leverancier aanschrijven. Kijken wat daar uitkomt.👍

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @HansvanLierop,

 

Bedankt voor jouw bericht. Laat weten of je met jouw leverancier uitkomt.

 

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
Oplossing
HansvanLierop
Journeyman
Opties

Ik heb de TV bij de winkel gebracht en mijn verhaal gedaan. Die vond ook dat het te snel was dat na 3 jaar de TV defect is. Ze gaan er mee aan de gang en gaan voor een coulance-regeling bij/met Samsung. Hij houd me op de hoogte wat de reparatie straks gaat kosten. Gaat ongeveer 2 weken duren zei hij. Kreeg netjes een leen-TV mee.

Ajay-A
Community Manager
Opties

Mooi om te lezen dat jouw winkel met een oplossing komt HansvanLierop,

 

Laat weten wanneer de reparatie is afgerond.

 

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
HansvanLierop
Journeyman
Opties

Ben afgelopen vrijdag gebeld door de winkel met de mededeling dat de reparatie, incl. de coulance van Samsung, toch nog op 382 euro zou uitkomen. Voor een televisie van 3 jaar oud die 600 euro heeft gekost vond ik dat behoorlijk aan de prijs. Nu bood hij mij dezelfde Samsung televisie, nu uit 2023, aan voor 500 euro i.p.v. 600 euro wat hij nu kost. Hij vond het erg vervelend voor me en probeert nog wat leuks te kunnen te regelen voor me. Ik ga woensdag langs om te kijken of ik een mooie deal kan sluiten waar ik ook een beetje blij van wordt. Heb liever me eigen televisie werkend terug maar dat gaat hem niet worden helaas.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor de update Hans,

 

Het is toch mooi om te lezen dat jouw verkoper zijn best doet om jou tegemoet te komen. Hopelijk bevalt de televisie jou of vind je daar een andere televisie. Laat weten als een televisie hebt kunnen uitkiezen.

 

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200