Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE46ES7000 wel beeld, geen geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 04-07-2019 06:15 PM)
23541 Weergaven
LucVV
Student
Opties

Plots heb ik geen geluid meer op mijn smart TV 

Er zijn 2 digicorders aangesloten, één op HDMI 1 , de andere op HDMI 2.  Als ik van HDMI poort verander is er nog steeds geen geluid. Ik heb de digicorder verbonden met een andere TV..en dan is er wél geluid. De luidsprekers van de Samsung TV zijn stuk zou je dan denken, maar als ik op de Samsung een test doe van het geluid is er wél geluid....en wanneer ik bvb video stream van gsm naar de TV (via chromecast) heb ik OOK geluid (zowel via de ingebouwde tv-speakers als via de Sonos playbase) !!  De chromecast gaat op alle 3 de HDMI poorten...dus ook HDMI ingangen lijken mij dus niet defect.  Ook de DIGIBOX uit een andere kamer geeft géén geluid door als die aangesloten wordt op de Samsung (terwijl die op de tv in de slaapkamer perfect geluid geeft)

Ik deed tevens een reset van het systeem (fabrieksinstellingen). Tijdens de reset hoor je WEL geluid afspelen (tv speakers én sonos), maar eens tv heropgestart is valt het geluid weer weg !!!  Ook een andere HDMI kabel brengt géén soelaas. 

Wie herkent dit probleem en kan mij een oplossing aanreiken aub ?

 

Alvast bedankt

 

L.

18 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @LucVV , Luc,

 

Raar probleem. Is de volledige Model Code van de tv UE46ES7000SXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Is de huidige softwareversie de 2022.0?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Introductiejaar van de tv is 2012.

Sinds wanneer is dit ontstaan? Iets veranderd in de setup? Just checking.

Zou je voor mij nogmaals de tv kunnen resetten, maar dan ‘kaal’’, dus zonder aangesloten devices?

Daarna alleen testen met een digicorder. Desnoods de tv een poosje spanningsloos zetten.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @LucVV , Luc,

 

Is je probleem inmiddels opgelost?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
LucVV
Student
Opties

Bedankt Dick.

 

Ik heb jouw bericht eigenlijk nu nét gezien.  Door tijdsgebrek kon ik nog niet meteen alles proberen wat je voorstelt...maar het gaat effectief om de UE467000SXXN.

Software is 2022..dus volgens mij de recentste.

Het is inderdaad een raar probleem.  Heb verbinding gemaakt via scart...en nu heb ik wél geluid.

Probleem is dus 'deels' opgelost. Ik heb geluid, maar door de scart zouik, volgens ik hoor, géén HD kunnen zien.  

(nog niet getest of er effectief groot verschil is)

Maar je koopt uiteraard een toen dure TV die HD ondersteunt....dan heb je uiteraard graag dat je ook in HD kan zien hé. 

Ik hou je verder op de hoogte van het resultaat na nogmaals een reset te doen en de TV voor langere periode van de stroom te halen.

 

Luc

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @LucVV , Luc,

 

Is dit inmiddels opgelost?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @LucVV , Luc,

 

Inmiddels een week verder.

Is je probleem nu helemaal opgelost?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Arie2069
Student
Opties

Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem. Geen geluid en wel beeld bij direct tv kijken. En wel geluid en beeld bij uitzending gemist, YouTube enz.

Ook geen geluid als ik kijk via een HDD recorder.

Samsung heeft fabrieksherstel gedaan. Helaas nog geen geluid.

Alle HDMI poorten geven signaal. 

Nieuwe HDMI kabel. 

Niets helpt.

Vlgs samsung zeer waarschijnlijk de printplaat die het geluid niet verwerkt.

Kosten tussen 160 en 280 euro aan materiaal. Monteur 60 euro per uur.

De winkel is al een poos failliet. Daar valt dus ook niks meer te verhalen.

Helaas heb geen scart aansluiting op de tv ( uit 2014).

Wie heeft nog een mogelijke oorzaak en oplossing?

Alvast bedankt

Arie

BruceH
Community Manager
Opties

We hebben al het mogelijke op afstand al geprobeerd, dus dan zou er een monteur naar moeten kijken. 

 

Je kunt mij ook een privébericht sturen, dan kijk ik even of ik je iets anders aan kan bieden.

rsz-846676
Arie2069
Student
Opties

er is inderdaad van alles op afstand geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Bij de eerder genoemde kosten komen ook nog de voorrijkosten van 95 euro.

Als ik alles optel dan zit je zo op 400-500 euro.  Wel veel geld voor een tv van 5 jaar oud. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik heb jouw privébericht beantwoord!

rsz-846676
0 Likes