op 06-05-2024 08:19 PM
Goedendag allemaal,
Vandaag heb ik onze Sonos Beam (1) verboden als surround set met 2 Sonos ONE SL's. Dit werkt allemaal goed in combinatie met bijvoorbeeld muziek. Goed geluid uit alle speakers. De Sonos Beam zit via de eARC HDMI verbonden met onze nieuwe televisie (Samsung OLED 77" 2024. Als ik vervolgens het geluid wat harder zet, krijg ik alleen wat achtergrond geluiden uit de surround boxen (rest van het geluid komt wel normaal uit de Beam), maar geen stemmen etc. Nu kon ik in de Sonos app het geluid van de surround boxen wel afzonderlijk harder zetten wat wel iets helpt.
Ik las dat als dit aan de hand is, het geluid van de TV dan op Digital Dolby moet worden gezet. Deze optie heb ik helaas niet op deze TV. Ik kan alleen kiezen tussen PCM , AUTO of Pass through. Verder staat eARC natuurlijk ook op AUTO ipv OFF.
Heeft iemand een idee hoe het geluid mooier via de surround boxen kan lopen?
Dank alvast.
op 10-05-2024 08:02 AM
Hi @Alexander1975,
Hoe heb je precies de boxen verbonden met de tv? Heb je ook andere middelen geprobeerd (bijvoorbeeld bekabeld, andere kabel)?
Groetjes,
Daphne
op 10-05-2024 09:22 AM
Hoi Daphne,
De Bean zit via de eArc aansluiting aan de televisie en werkt goed. De beide Sonos One maken draadloos verbinding met de Beam.
Blijkt door de TV zelf te komen. Heb de instelling nu op pass through staan (Samsung) en dan is het achtergrond geluid een stuk duidelijker. Werkt nu in ieder geval een stuk beter.
op 10-05-2024 09:24 AM