Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE46ES7000 wel beeld, geen geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 04-07-2019 06:15 PM)
23775 Weergaven
LucVV
Student
Opties

Plots heb ik geen geluid meer op mijn smart TV 

Er zijn 2 digicorders aangesloten, één op HDMI 1 , de andere op HDMI 2.  Als ik van HDMI poort verander is er nog steeds geen geluid. Ik heb de digicorder verbonden met een andere TV..en dan is er wél geluid. De luidsprekers van de Samsung TV zijn stuk zou je dan denken, maar als ik op de Samsung een test doe van het geluid is er wél geluid....en wanneer ik bvb video stream van gsm naar de TV (via chromecast) heb ik OOK geluid (zowel via de ingebouwde tv-speakers als via de Sonos playbase) !!  De chromecast gaat op alle 3 de HDMI poorten...dus ook HDMI ingangen lijken mij dus niet defect.  Ook de DIGIBOX uit een andere kamer geeft géén geluid door als die aangesloten wordt op de Samsung (terwijl die op de tv in de slaapkamer perfect geluid geeft)

Ik deed tevens een reset van het systeem (fabrieksinstellingen). Tijdens de reset hoor je WEL geluid afspelen (tv speakers én sonos), maar eens tv heropgestart is valt het geluid weer weg !!!  Ook een andere HDMI kabel brengt géén soelaas. 

Wie herkent dit probleem en kan mij een oplossing aanreiken aub ?

 

Alvast bedankt

 

L.

18 Antwoorden
Gertj
Apprentice
Opties

Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Dezelfde controlestappen gedaan. Software update gedaan. Niets helpt.  Met Chromecast niets aan de hand op alle HDMI poorten.  Ik begrijp dat de enige oplossing is om Samsung zelf te laten komen... Ik denk dat ik daar vanaf zie. Dat geld gebruik ik dan liever voor een andere TV. 

0 Likes
Gertj
Apprentice
Opties

Ik vind het echt wel raar. Dit kan niet anders dan een bekend probleem zijn bij Samsung. Ik zie van hun kant nog geen adequate oplossing voor bij komen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Gertj,

 

Had je ook al een reset geprobeerd? Mocht je liever kijken naar een nieuwe TV, dan kun je mij ook een privébericht sturen, dan kan ik wellicht wat moois voor je regelen. 😉

rsz-846676
0 Likes
bolliba
Apprentice
Opties

sinds gisteren heb ik exact hetzelfde probleem. Ik heb de tv via wifi met mijn netwerk verbonden, en sindsdien werkt het geluid niet meer. Heb alle hierboven beschreven oplossing al geprobeerd, behalve resetten zonder dat de digicorder is aangesloten. Ik ga dit vanavond proberen, en zal posten of het werkt. TV is nog maar 1 jaar oud, dus als het probleem bij Samsung ligt, verwacht ik een - gratis - oplossing...

Gertj
Apprentice
Opties

Ter info. Ik heb voor het gemak maar een TV van een ander merk gekocht. Waarschijnlijk valt het bij jouw onder de garantie. Succes!

0 Likes
bolliba
Apprentice
Opties

Ik heb mijn 2 digicorders gewisseld, en gek genoeg doet hij het nu wel. Ga nog eens proberen om de vorige digicorder er terug aan te hangen. Wie weet heb ik dan ook terug gfluid, want veel logica zit er niet in die dingen. Was nog op zoek naar een extra tv, maar dat zal dus geen samsung worden, vrees ik...

0 Likes
Gertj
Apprentice
Opties

Kabels wisselen, schijnt ook weleens te helpen... Succes!

0 Likes
Aimee2610
First Poster
Opties

Goedenavond,

 

Het is zo te zien een bekend probleem, maar is er inmiddels al een oplossing voor?

Ik zit ook met een Samsung tv met werkende speakers, maar de tv geeft geen geluid bij het beeld (wel bij tests). 
Inmiddels van alles geprobeerd (kabels wisselen, tvkastje wisselen, reset) maar nog geen verbetering. Het gaat om het model: LE46C750R2WXXN.

 

Groeten,

Aimée

0 Likes
bolliba
Apprentice
Opties

Heb er een andere digicorder op aangesloten, en toen deed hij het wel. Die eerste digicorder hangt nu aan een andere tv en daar werkt het geluid ook. Vreemd dus, maar zo hebben we het hier tocb kunnen oplossen...

0 Likes