Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vertraging van geluid bij Samsung QD-OLED S95C + Q990C soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 2 weken geleden)
152 Weergaven
McAJ
Navigator
Opties
Hallo, 

Ik heb een Samsung QD-OLED S95C SmartTV in combinatie met de Samsung Q990C soundbar.

Ik ervaar een vertraging van geluid bij het gebruik van diverse apps, waaronder de Odido TV app, YouTube en Netflix.

De vertraging uit zich in het feit dat bij aanvang van een scène met geluid, het geluid eerst een seconde lang alleen via de TV-speakers te horen is, voordat de soundbar het geluid aanvult.

Dit probleem lijkt te komen door de combinatie van de TV en soundbar instellingen, want nadat ik de geluidsinstellingen op de TV app heb teruggezet naar "Standaard", verdwijnt de vertraging. Echter,

Details:

  • TV-model: Samsung QD-OLED S95C
  • Soundbar: Samsung Q990C
  • Geluidsinstellingen TV app: Dolby: geeft probleem
  • Geluidsinstellingen soundbar: Q-Symphony

Extra informatie:

  • De vertraging is ongeveer 1 seconde.
  • Het probleem doet zich voor bij diverse apps, waaronder Odido TV app, YouTube, Netflix en anderen.
  • Het probleem is niet aanwezig wanneer ik de geluidsinstellingen op de TV app op "Standaard" zet. 

Ik heb al diverse stappen ondernomen om het probleem op te lossen, zoals:

  • De kabels tussen de TV en soundbar controleren en indien nodig vervangen.
  • De firmware van de TV en soundbar updaten naar de laatste versie.
  • De fabrieksinstellingen van de TV en soundbar resetten.

Helaas heeft niets van dit alles geholpen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem op te lossen. Is er wellicht een instelling die ik over het hoofd zie, of is er een bekend probleem met deze combinatie van apparaten?

Eigenlijk lijkt het mij duidelijk dat de combinatie van Q-Symphony en het extra instellen van Dolby bij verschillende apps de oorzaak is.

Weet iemand meer? 

0 Likes
9 Antwoorden
McAJ
Navigator
Opties
TV info:

- Modelcode: QE65595CATXXN
- Serienummer: 0F273SIX300340H
- Softwareversie: T-PTMCDEUC-1310.3, E1371400, BT - S
- Statuscode: 50201_AE1_Z

Sub-micom-versie: T-PMCQOTV-1001, T-PMCQOJP-1613, HDMISW: 0.90-82016
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @McAJ,

 

Bedankt voor jouw bericht. Is alles ook up-to-date en gaat het om apps op de televisie of via de tv kastje? Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

 

Met groet,

Ajay 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
McAJ
Navigator
Opties
Hallo @Ajay,

Ik had al een hulp op afstand sessie ondergaan voor betreft het ongevraagd terugschakelen van Q Symphony naar gewone soundbar geluidsuitvoer wat nog altijd niet opgelost is.

Even een vraag voor wat betreft jouw suggestie: Kan degene die hulp op afstand doet ook geluid horen dat mijn TV produceert ?

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het geheel of gedeeltelijk te maken heeft met de geluidsinstellingen van verschillende TV apps waaronder die van Odido of KPN. Bij dergelijke apps kun je bij de geluidsinstellingen ook kiezen voor standaard of Dolby. Ik had in eerste instantie Dolby ingeschakeld maar dat heb ik inmiddels teruggezet naar standaard wat in veel gevallen deze delay had opgelost maar het is nog niet helemaal verdwenen.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Geluiden worden niet via de verbinding doorgestuurd McAJ. 

Had je ook Odido en of KPN hierover gecontacteerd? 

 

Met groet,

Ajay

 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
McAJ
Navigator
Opties
Dan heeft een hulp op afstand naar mijn mening weinig zin. Het lijkt me logisch dat de geluidsetvoer naar de soundbar geënt is op Dolby en als je dan nog een keertje Dolby instelt en een van die genoemde apps dan is het voor mij evident dat je dat niet moet doen.

Trouwens alles is up to date en van Samsung is er geen firmware update beschikbaar. Ik weet dat er een 1402 update klaar ligt maar niet voor OTA. Ik kijk trouwens TV niet via een settopbox maar via Internet.
0 Likes
McAJ
Navigator
Opties
Zojuist firmware 1410.1 ontvangen en geïnstalleerd... 20240513_171334-01_1000016164_1715614937.jpg
0 Likes
McAJ
Navigator
Opties
De Odido TV app gebruik ik op een Google Chromecast met TV. Ik heb deze losgekoppeld en op de TV zelf heb ik géén TV apps geïnstalleerd en dit fenomeen doet zich eveneens voor op onder andere in Netflix.
0 Likes
GerwinVG1
Student
Opties

Ik heb geen directe informatie gevonden over vertraging van geluid bij de combinatie van de Samsung QD-OLED S95C TV en Q990C soundbar. De zoekresultaten gaan vooral over andere problemen met het koppelen van deze apparaten.

Enkele relevante punten:

- Er worden problemen gemeld met het koppelen van de TV en soundbar via HDMI eARC om de Q-Symphony functie te gebruiken. De soundbar wil dan alleen maar de eigen speakers gebruiken en niet de TV speakers[2].

- Suggesties zijn om de Sky Q box rechtstreeks op de TV aan te sluiten in plaats van via de soundbar, of om maar maximaal 3 HDMI bronnen via de soundbar te laten lopen[2].

- Algemene informatie over de S95C TV, zoals de hoge prijs, minimalistisch design en goede beeldkwaliteit dankzij de QD-OLED technologie[3][4][5].

Mijn advies zou zijn:

1. Controleer of er in de instellingen van de TV of soundbar opties zijn om de audio-vertraging aan te passen of te synchroniseren.

2. Probeer de HDMI-kabel tussen TV en soundbar te vervangen door een nieuwe, hoogwaardige kabel.

3. Neem contact op met de Samsung klantenservice voor specifieke ondersteuning met het synchroniseren van audio bij deze TV en soundbar combinatie.

4. Als niets werkt, overweeg dan om de soundbar rechtstreeks op de TV-bronnen aan te sluiten in plaats van andersom. Of gebruik een optische kabel tussen TV en soundbar.

Hopelijk helpen deze suggesties om de audio-vertraging op te lossen. Mocht het probleem aanhouden, dan is het raadzaam om contact op te nemen met Samsung voor verdere ondersteuning.

 

0 Likes
McAJ
Navigator
Opties
Dank voor je antwoord.
1. Bij mij is er geen enkele probleem met het koppelen met de soundbar. Q-Symphony werkte tijdelijk met de firmware 1310.3 al voor ons terug te schakelen daar dan soundbar r zonder Tv+. Eergisteren ontving ik de firmw 1410.1 en het lijkt erop dat dat probleem hiermee verholpen is, maar ik wacht niet te vroeg juichen.
2. Wat is een Sky Q box?
3. Er is in de Expertinstellingen van geluid een optie die daar op lijkt, maar dat is om lipbewegingen bij spraak goed af te stellen.
4 ondanks heb ik een Qnected HDMI 2.1 kabel tussen de TV eArc en de ARC HDMI poort van mijn soundbar geplaatst.
0 Likes