Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen 5.1 geluid via connect box optisch naar Denon receiver

(Onderwerp aangemaakt op: 19-01-2017 08:41 PM)
1725 Weergaven
Stansat
Explorer
Opties

ik heb de SUHD TV UE55KS8000 nu 6 maanden en ervaar de volgende problemen.

Als ik de Ziggo Horizonbox op de connectbox aansluit en dan optisch via connectbox naar Denon receiver heb ik geen 5.1 dolby geluid.

 

Als tussenoplossing heb ik de Horizonbox maar direct op mijn versterker aangesloten maar kan dan niet de kleine samsung afstandsbediening gebruiken om de horizonbox ter bedienen en ik vind het beeld net iets minder van kwaliteit omdat mijn receiver maximaal 1080p opschaald.

Misschien dat een update hier verbetering in kan brengen?

 

Ook als ik gewoon via kabel (dus niet met horizonbox) digitaal kijk met geluid van de tv zelf hoor ik af een geluidshapering.

Dit deed deze al sinds begin  (6 maanden nu) al de updates hebben daar geen oplossing voor geboden.

Ligt dit aan Ziggo of de tv?

Via de Hbox geen hapering, maar zoals eerder beschreven geen Dolby 5.1 kanaalsgeluid.

 

Wie weet een oplossing hiervoor?

 

 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Stansat
Explorer
Opties

het is gelukt.

In de instellingen van de tv moet je bij geluid: extra instellingen: bitstream maar ook daaronder dolby digitaal instellen anders met pcm ingesteld geen output naar versterker DD!

 

Even puzzelen maar bedankt voor de hulp.

 

Stansat

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Davey
Helping Hand
Opties

Hoi hoi Stansat,

En als je alles los koppelt van je TV behalve hetgeen waar je geluid mee afspeelt? Dan kunnen we gaan uitsluiten wat de storende factor is! Ik ben heel benieuwd :smiling-face:

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door”


---------
Signature-S10
0 Likes
Stansat
Explorer
Opties

Davey, ik snap niet goed wat je bedoelt "alles loskoppelt van de tv"

Als ik geluid wil hebben via mijn receiver dan moet er een HDMI van de Horizonbox naar de receiver en een output HDMI van de receiver naar de connect box.

Dan heb ik Dolby Digital geluid.

 

Koppel ik mijn Horizonbox direct aan de connectbox en sluit dan de optische verbinding naar mijn receiver: helaas geen dolby digitaal geluid.

Het lijkt erop alsof de connectbox niet het HDMI signaal van de Hirizonbox doorsluist naar de optische verbinding.

 

Ik ben benieuwd wat je met "loskoppelt" bedoelt?

 

Stansat

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Oops, ik heb het verkeerd begrepen. Dit ga ik even navragen voor je! Ik kom bij je terug zodra ik antwoord heb ✌️ 

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door”


---------
Signature-S10
0 Likes
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Hoi Stansat,

 

Als de decoder met HDMI kabel is verbonden met de TV en dus beeld en audio verzendt naar de TV via HDMI, dan kun je onder Menu > Geluid > Extra instellingen > HDMI geluidsformaat 'Bitstream' inschakelen (uitvoer naar versterker mag via een optische kabel). 

 

Als dat niet werkt, kun je de decoder verbinden met de TV via HDMI (beeld) en direct met de versterker via optisch (geluid). Je moet dan wel in de decoder instellen dat geluid via een optische uitgang moet worden verzonden. 

0 Likes
Oplossing
Stansat
Explorer
Opties

het is gelukt.

In de instellingen van de tv moet je bij geluid: extra instellingen: bitstream maar ook daaronder dolby digitaal instellen anders met pcm ingesteld geen output naar versterker DD!

 

Even puzzelen maar bedankt voor de hulp.

 

Stansat

Nouzha
Troubleshooter
Opties

Fijn om te horen dat het gelukt is 👍 Bedankt voor de terugkoppeling! 

0 Likes