Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen geluid vanaf HDMI ARC aansluiting TV (neo qled 65qn95a)

(Onderwerp aangemaakt op: 29-03-2022 12:49 PM)
410 Weergaven
Members_wWgiqya
First Poster
Opties

Op de One Connect box zit een HDMI ARC ingang.  Deze ingang (HDMI 3) heb ik verbonden met de HDMI ARC uitgang van mijn Marantz receiver SR5012.

Het beeld wordt nu op de TV prima weergegeven, maar er komt geen enkel geluid uit de speakers van de TV. 

Dezelfde kabel (met dezelfde uitgang vanaf mijn receiver) had ik voorheen ook op mijn oude Samsung TV aangesloten en toen kwam er wel geluid uit de TV zelf.  Wat kan het probleem zijn?

Het geluid uit de speakers van de TV doet het alleen vanaf de internetverbinding welke ook bedraad op de One Connect box is aangesloten.

0 Likes
6 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemiddag @Members_wWgiqya ,

Over welk beeld gaat het? M.a.w. hoe kijk je tv? Met een decoder? Hoe en waarop is deze aangesloten?

signatureee
Groet, Dick

Members_wWgiqya
First Poster
Opties

Er wordt via een Xs4all decoder gekeken. Dit signaal gaat de receiver in (naast andere bronnen zoals een spelcomputer).  Op deze receiver zitten dus meerdere HDMI ingangen op en een HDMI ARC uitgang. Welk signaal naar de uitgang wordt gestuurd selecteer je dus via de receiver.

De enige wijziging welke ik qua aansluitingen heb gedaan is dus dit uitgangsignaal van de receiver (HDMI ARC)  van de oude ingang van de HDMI v/d TV overgezet naar de HDMI ARC ingang op de One Connect box van de nieuwe TV.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @Members_wWgiqya ,

Bedankt voor de info! Ik was nog vergeten te vragen over welke oude tv het gaat.
Dit lijkt me geen juiste aansluiting, want zo bypass je het geluid van de apps.
Beter is om alles rechtstreeks op de HDMI poorten van de OCB aan te sluiten..

signatureee
Groet, Dick

Members_wWgiqya
First Poster
Opties

De oude TV was ook een Samsung.

Het rechtstreeks aansluiten op de OCB is geen optie omdat ik dan de hele receiver als centrale unit er tussenuit haal. (incl. de hele besturing qua geluid voor het surroundsysteem)

En dat lijkt mij op zich al vreemd omdat ik dan helemaal terug ga in de tijd.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @Members_wWgiqya ,

Je kunt de Marantz gewoon op de ARC poort laten zitten.
Je zou het in ieder geval met de decoder kunnen testen.
Wat is de Model Code van de oude Samsung?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemorgen @Members_wWgiqya ,

Heb je nog gekeken hoe het gaat als je de XS4ALL decoder rechtstreeks op de tv aansluit?

signatureee
Groet, Dick