Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Beeld en geluid samsung tv haper continu

(Onderwerp aangemaakt op: 29-03-2022 08:42 PM)
1160 Weergaven
PaulV1977
Apprentice
Opties

Ik heb een Samsung UE49KS7500UXZT waarbij ik sinds een aantal dagen out of the bleu een haperend beeld en geluid heb. Het lijkt aan de connectbox te liggen. 

Tv werkt al jaren goed maar zonder aanwijsbare reden is het begonnen. Beeld reset gedaan, tv reset gedaan, geen resultaat. Firmware is ook up to date. Het is alleen bij het tv kijken. Netflix of YouTube  doen het goed....

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
PaulV1977
Apprentice
Opties

Dag Dick,

Ik was je nog een reactie schuldig. Volgens de beste man van de helpdesk zou het liggen aan de switch die er tussen zit. Beetje vaag want daar is helemaal niks aan gewijzigd die heeft er altijd tussen gezeten. Ik zou de tv rechtstreeks op het modem moeten aansluiten. Hij zou op zijn beurt wat resetten. Nou dat laatste bracht direct verbetering. Nu werkt het gewoon weer zoals vanouds.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @PaulV1977 ,

Even vooraf.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Italiaans model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZT. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Waar is deze tv toentertijd aangeschaft? Waarmee kijk je tv? Met een decoder? Zo ja, welk en hoe is deze aangesloten?
Met een CI+ module? Wat is er nog meer aangesloten op de OCB?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
PaulV1977
Apprentice
Opties

Dag Dick,

Bedankt voor je snelle reactie. Ok, dat wist ik niet. Al weer een aantal jaren geleden gekocht bij PlatteTV.nl Slechte koop dan?

Ik heb een glasvezel verbinding en kijk tv via abonnement van Canaldigitaal met een amino kastje. Aangesloten middels een hdmi kabel, welke ik al vervangen heb voor een ander exemplaar om evt uit te sluiten dat het in de kabel zat.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @PaulV1977 ,

Geen dank! In principe geen slechte koop, maar kunnen soms problemen geven.
Het gaat mij erom hoe deze tv's aan de man gebracht worden. Heb je dit bij alle zenders?
Als je het alleen met tv kijken ervaart, kun je je afvragen of het niet aan de Amino ligt.
Je hebt ook al de HDMI kabel vervangen. Er is in ieder geval geen storing:
https://allestoringen.nl/storing/canaldigitaal/  Je zou de Amino kunnen resetten.
Ik weet alleen niet welk type je hebt, maar dat weet je waarschijnlijk zelf wel.
Het zou ook een storing bij 1 van hun providers kunnen zijn. Anders daar even informeren:
https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/alles-over/tv-via-glasvezel/

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
PaulV1977
Apprentice
Opties

Interessant artikel, had ik toch nog meer moeten lezen vooraf. Maarja dat is achteraf altijd makkelijk natuurlijk haha.

Animo heb ik al aantal keer herstart, geeft geen verlichting. Alle zenders hebben er "last" van idd.

Bedankt voor het meedenken, ga informeren bij Canaldigitaal.

Groeten

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @PaulV1977 ,

Prima! Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond nog!

signatureee
Groet, Dick

PaulV1977
Apprentice
Opties
Yup will do
duracalex1234
First Poster
Opties
Alex
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@duracalex1234 ,

Heb je ook een vraag?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
PaulV1977
Apprentice
Opties

Dag Dick,

Ik was je nog een reactie schuldig. Volgens de beste man van de helpdesk zou het liggen aan de switch die er tussen zit. Beetje vaag want daar is helemaal niks aan gewijzigd die heeft er altijd tussen gezeten. Ik zou de tv rechtstreeks op het modem moeten aansluiten. Hij zou op zijn beurt wat resetten. Nou dat laatste bracht direct verbetering. Nu werkt het gewoon weer zoals vanouds.