op 19-01-2017 12:15 PM - laatst bewerkt op 23-02-2017 12:27 PM door Lot
Hallo,
Sinds kort zijn de kleuren van mijn tv (UE46EH5000) niet meer goed (geen smart-tv). Alles wat wit was, zoals de ondertiteling, is nu lichtblauw. Alleen de kleuren van de menu's zijn nog correct. Dit probleem doet zich voor bij al mijn tv zenders (analoog), mijn XBox (HDMI) & mijn mediacenter (HDMI). Mijn tv is 4 jaar oud en dit probleem valt dus niet meer onder de garantie. Als ik een ander beeldscherm op mijn mediacenter aansluit, zijn de kleuren wel correct.
Ik heb geprobeert dit te fixen door het volgende te doen:
Het enige wat volgens de Samsung helpdesk gedaan kan worden is een monteur langs te laten komen, maar hier ga ik gezien de kosten niet mee accoord.
Please assist.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-01-2017 09:39 AM
Hallo Davey,
Bedankt voor je reactie.
Het probleem heb ik opgelost door naar het sevice menu te gaan (info - menu - mute - power) en vanaf daar de default factory instellingen terug te zetten. Het vreemde was dat ik dit 2 x moest doen voordat het probleem opgelost was, maar eind goed al goed.
Mvg,
John.
op 23-01-2017 02:23 PM
Hey JohnInUtrecht,
Daar zit je niet op te wachten natuurlijk. Wil je deze beeldinstellingen proberen?
Beeldinstelling: Film
Achtergrondverlichting: 11
Contrast: 95
Helderheid: 48
Scherpte: 20
Kleur 50
Ik hoop dat het hiermee gaat lukken.
op 24-01-2017 09:39 AM
Hallo Davey,
Bedankt voor je reactie.
Het probleem heb ik opgelost door naar het sevice menu te gaan (info - menu - mute - power) en vanaf daar de default factory instellingen terug te zetten. Het vreemde was dat ik dit 2 x moest doen voordat het probleem opgelost was, maar eind goed al goed.
Mvg,
John.
op 24-01-2017 05:55 PM
Niet 1 keer maar 2 keer was de truc. In heel veel gevallen is een factory reset de oplossing. Veel kijkplezier! 🎉🎉