Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart Hub wil niet verbinden met server

(Onderwerp aangemaakt op: 13-05-2018 02:56 PM)
18553 Weergaven
Celistee
Apprentice
Opties

Hallo iedereen

Wie kan mij helpen?? 

Onze Samsung Smart Hub wil maar niet verbinden met het internet. Zowel draadloos als met de kabel zou het ‘in principe’ moeten werken maar we krijgen steeds dezelfde melding (zie foto). 

We hebben de smart hub al gereset, wie kan ons helpen?DAD4915B-7F66-4FDB-8421-CC1165190807.jpeg

0 Likes
13 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Celistee,

De foto staat op zn kop 😂, maar de boodschap is duidelijk!

Allereerst een paar vragen:

• Wat is de precieze Model Code van deze tv? Staat achterop de sticker en eindigt op XXN.
  • Kun je misschien kijken wat de instellingen zijn van het netwerk op je tv? Bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerkstatus-IP-inst. (miss. met foto erbij)
  • Heb je dit probleem met alle apps op de SmartHub?
  • Ben je ingelogd op je Samsung account? Bij Instellingen->Algemeen->Systeembeheer->Samsung-account.
  • Sinds wanneer heb je dit probleem?

Heel wat huiswerk, haha! Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Celistee
Apprentice
Opties

Dag @dkoster

De modelcode is : UE32F5700AWXXN

De eerste foto is een foto van de IP-instellingen en de tweede foto is de melding die ik krijg als ik me wil aanmelden met mijn Samsung-account.

Deze tv is van mijn vriend, we hebben deze al lang maar kijken enkel tv via de laptop en HDMI-aansluiting. We zouden nu graag wat Netflix kijken via de smart-tv.... 

Zo slim is de tv toch niet 😒

0 Likes
Celistee
Apprentice
Opties

Whoeps, deze keer met foto 763569C4-4199-476A-8C4C-33210875EE3A.jpeg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Celistee,

Ik zie trouwens dat je deze vraag als ✓Opgelost hebt gemarkeerd, maar dit even terzijde.

Van de internetinstellingen klopt niet veel. Ik zie dat e.e.a. automatisch uitgereikt wordt door je router.

• Het interne IP-adres 78.23.221.151 is geen interne range. (begint meestal met 192. etc.)
  • Het Subnetmask moet 255.255.255.0 zijn
  • De Gateway is meestal het IP-adres van je router (begint ook meestal met 192. etc.)
  • Het IP-adres van de DNS server wordt ook meestal uit je router opgehaald (ook weer het IP-adres van je router).

E.e.a staat dus behoorlijk verkeerd.

Graag wil ik het volgende van je weten:

• Heb je voor mij het merk van je router?
  • Heb je met andere devices problemen? (pc, laptop, etc.)

Vergeet te vermelden: Volgens de Model Code UE32F5700AWXXN is je tv uit 2013..

Groet, Dick
0 Likes
Celistee
Apprentice
Opties

Moet ik die instellingen veranderen? Onze laptop’s, gsm’s, Apple Tv verbinden allemaal met het internet... 

Het merk van de router is Cisco linksys1500

ik hoop echt dat je ons een beetje kan helpen! 

Al een dikke merci alleszins! 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Yo @Celistee,

Ik heb zo'n zelfde router gehad. Als de andere devices wel werken, kun je drie dingen doen.

There we go:

• De netwerkinstellingen van de tv resetten. Bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerk resetten. Ik denk niet dat dit gaat werken, maar give it a try.
  • Je router even opnieuw opstarten. Indien geen suc6 het volgende:
  • De tv op Handmatig instellen zetten en t volgende inkloppen:
  1. De tv een IP-adres geven ver boven de range van 192.168.1.255, dus bv. iets van 192.168.1.100. Anders krijg je miss conflicten met andere apparaten.
  2. Subnetmask op 255.255.255.0
  3. Gateway: het IP-adres van je router (192.168.1.1)
  4. DNS Server idem. Dus ook het IP-adres van je router. (192.168.1.1)

Pffff, wat een gedoe op deze zondag 😉! Hopelijk kom je eruit...🤯

Groet, Dick
0 Likes
Celistee
Apprentice
Opties

Hey

Zoals je ziet ben ik dus telkens opnieuw ‘verbonden’ met het internet maar nadien ben ik niet verbonden met de server. 

Heb alles geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Bedankt voor de moeite, ik bel morgen wel eens naar Samsung ... 😒 

image.jpg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Nou moe! Potjandorie @Celistee. Er staat dat je verbonden bent met internet en dan toch het contact met de server verliezen.🤷‍♂️😉.

Ben je wel ingelogd met je Samsung account? Bij Instellingen->Algemeen->Systeembeheer->Samsung-account.

Kan ook zijn dat je een probleem hebt met de Netwerk-WLAN module van de tv gezien de leeftijd 🧓🖥😉.

Je internetinstellingen staan nu iig perfect! Ik weet niet hoe je dit gedaan hebt, maar 👍!

Miss nu nog een x de Smarthub resetten. Wel kans dat je internetinstellingen weer verloren gaan.

Is t alleen Netflix die problemen geeft? Anders daar ff uitloggen en opnieuw inloggen.

Anders veel suc6 bij t contacten van Samsung!

Samsung Support op: 088-234 03 81.

Klantenservice op: 088-9090100 of via Twitter (@Samsung_NL)..

Keep in touch..😰

Groet, Dick
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Celistee,

Ik zie zojuist dat je probleem is gemarkeerd als ✓Opgelost, maar ik weet alleen niet wat je gedaan hebt..

Groet, Dick
0 Likes