26-06-2021 03:40 PM - bewerkt 26-06-2021 03:40 PM
Hallo
Ik kocht vorige maand een Neo Qled QE65QN95a en ondervind enkele problemen. De tv heeft een one connect box. Een dure tv die dus eigenlijk toch perfect zou moeten werken ...
- wanneer ik de tv aanzet en de digibox opstart heb ik vaak storingen in beeld. Wanneer ik de digibox afzet en heropstart is het probleem telkens verholpen. Ook merk ik inde zwarte balk bij films verspringende blauwe puntjes op. Ook die verdwijnen bij een heropstart.
- wanneer ik op de ps5 game valt het beeld soms 2 a 3 seconden weg waarna het weer verschijnt. Dit gebeurt regelmatig. Soms 2 of 3 keer na elkaar. Soms 1 keer per uur.
Voor beide apparaten gebruik ik de originele bekabeling. Op mijn vorige tv had ik met beide apparaten nooit deze problemen.
Iemand die raad weet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
08-09-2022 06:02 PM - bewerkt 08-09-2022 06:27 PM
Heb de standaard meegeleverde hdmi kabel van de xbox series x vervangen voor een hdmi 2.1 van ru connected.
Nu alweer een paar uurtjes gespeeld op 4k 120hz en tot nu toe geen problemen meer met zwart beeld.
Dit lijkt toch wel de oplossing te zijn en lees het van andere mensen ook.
Het blijft gek dat je bij een ps5 of xbox series x een knaken hdmi kabel bij geleverd krijgt, je betaald tenslotte goed geld voor die consoles.
Ru connected kost wel 50 euro maar is wel een kwaliteits kabel.
op 26-06-2021 04:22 PM
Goedemiddag @Matthijs Vandekinder , Matthijs,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Over welke Digibox gaat het?
Over welke vorige tv gaat het? Over welke originele bekabeling gaat het?
Over welke films gaat het? Over welke zwarte balk gaat het? Gebeurt dit ook bij het kijken naar apps?
Iets meer duidelijkheid zou welkom zijn..
op 08-10-2021 10:55 PM
Hoi Matthijs, ik heb last van hetzelfde...
Heb jij intussen al een oplossing?
...
Groet, Stan
op 09-10-2021 12:22 AM
Dag Stan
Ondertussen al wekenlang aan de telefoon met de Samsung helpdesk. Na veel 'problem solving' waarbij er weinig 'solving' was, hebben ze uiteindelijk reparatiedienst laten komen.
Die man vertelde dat het probleem ligt aan de combinatie playstation en surround systeem en de tv zelf. Hij heeft toen de hdmisw geüpdatet naar de laatste versie. Dat zou het probleem moeten oplossen. Het gebeurt nu minder, maar het is niet opgelost. Het scherm valt nog steeds geregeld een paar seconden weg tijdens het gamen of het gebruiken van de apps van de PS5. Wanneer ik echter de surroundkabel uit de One Connect Box haal tijdens het gamen, heb ik het probleem niet ...
Het ligt bij mij dus wel degelijk aan een probleem tussen de tv en de surround box.
op 09-10-2021 09:36 AM
Hoi Matthijs,
Bedankt voor de uitleg. Is het probleem dan eigenlijk niet verholpen?
Ik zit nu net aan het begin van het traject...
Het mag toch niet zo zijn dat bij zo'n systeem het koppelen met andere systemen niet gaat?
Ik ben benieuwd.
Grt, Stan
op 09-10-2021 08:05 PM
Het probleem is op zich niet verholpen, want als de surround box verbonden is met de One Connect Box blijft het probleem zich voordoen ... en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
op 11-10-2021 02:49 PM
Hi @Matthijs Vandekinder, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn als zo'n mooie TV het niet helemaal goed doet. Je hebt zo te lezen ook al een hoop gedaan, heb je dit ook geprobeerd met nieuwe HDMI 2.1 kabels?
Uiteraard blijven wij ook niet stil zitten en zullen we ons blijven verbeteren om de gebruikerservaring een boost te blijven geven.
Groeten,
Martijn
op 06-12-2021 06:45 PM
06-12-2021 06:55 PM - bewerkt 06-12-2021 06:57 PM
Goedenavond @Jopke ,
Volgens mij bedoel je een Samsung Neo 😉. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Als je dit bij een 2de tv ook ervaart, dan heb ik mijn twijfels of het echt aan de tv ligt.
Het kan ook aan randapparatuur liggen of defecte kabels.
Support heeft inderdaad gelijk om de leverancier te contacten.
De leverancier is verplicht jou een goed werkend product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Van een slechte service is op dit moment nog geen sprake.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
op 06-12-2021 09:11 PM