Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung EU55NU7021 haperend beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 21-06-2019 10:24 PM)
1989 Weergaven
Duufke
Journeyman
Opties

Hallo,

Wij hebben net de EU55NU7021 smart tv gekocht. Echter stoort en hapert het beeld heel erg.

Het is net alsof de tv snelle beelden niet bij kan houden. Je ziet dan dat een deel van het beeld stil lijkt te staan, in de vorm van vierkanten, en de rest van het beeld wel doorgaat in de bewegingen.

Dit zie je tijdens het normale tv kijken, waarbij het dus aan de tv ontvanger zou kunnen liggen, maar ik heb er ook last van in de apps. Youtube, Netflix, Videoland en ga zo maar door.

 

Kan iemand mij tips geven hoe ik dit kan oplossen?

0 Likes
4 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Duufke ,

 

Je hebt een tiepvoudje gemaakt in de modelcode. Moet UE zijn 😉. Tv. uit 2018

Is de volledige Model Code (iets anders dan de modelcode) UE55NU7021WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1260.8? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Even wat vragen:

 

Deze tv heeft refresh rate van 50Hz en PQI (Picture Quality Index, eigen standaard van Samsung) van 1300. Niet echt hoog.

Voor het veel kijken naar bewegende beelden (sport) kun je beter een 100Hz tv hebben. Wordt vloeiender weergegeven.

Om e.e.a. uit te sluiten de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Als de firmware idd de 1260.8 is en de internetsnelheid oké is en als je je eraan blijft storen, misschien onderstaande:

 

Je kunt echter altijd nog gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (Bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zie onderstaande site:

 

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen/onl...

 

Dit is uiteraard een advies/idee mijnerzijds en dus geen verpichting. Alleen ter overweging..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Duufke
Journeyman
Opties

Ja die modelcode die je noemde was de juiste.

 

Nee, wij hebben de softwareversie: T-KTSUDEUC 1207.0

Wij kijken tv via een kastje van KPN die via een internet kabel verbonden is met de modem. De tv heeft internet via WiFi. 

 

De internet snelheid is

Download: 106.7

Upload: 33.9

 

Het gaat niet om voetbal. Films/series waarin een arm of been snel beweegt dan hapert hij. Je advies is dus om een andere TV aan te schaffen? We hebben hem dus al uit de doos en alles. Ik heb geen idee hoe dat in elkaar zit. Dit probleem nooit eerder gehad met een Samsung tv. In de winkel werd ons verteld dat dit een prima tv is, maar nu twijfel ik.

0 Likes
Duufke
Journeyman
Opties
Oja, een software update of zelfdiagnose is niet mogelijk, geeft de tv aan.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Duufke ,

 

Bedankt voor je duidelijke terugkoppeling! Even wat dingen afvinken.

 

  • Kun je de KPN decoder een poosje spanningsloos zetten?
  • Zijn de opties om de software te updaten en de zelfdiagnose greyed out of krijg je een melding? Dan even de tv een poosje spanningsloos zetten. Indien weer beschikbaar de tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten
  • Zou je dan een Beeldtest kunnen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.

Graag volgens onderstaande eisen. Bij afwijkingen graag foto's van de strandfoto en de greyscales uploaden.

 

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

 

Eventueel de tv op Filmmodus (indien aanwezig) zetten. Bij Instellingen->Beeld->Beeldmodus->Film

 

De softwareversie is way out-of-date. Deze graag via USB updaten. Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55NU7021WXXN/

 

Volg onderstaande procedure:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

 

Zorg wel dat van de uitgepakte T-KTSUDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-KTSUDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet eventueel bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >


 

Indien dit alles geen effect heeft, misschien toch maar een 100Hz. Zo blijf je ergernis houden.

Dit is natuurlijk eigen keuze en ik kan niet in je portemonnee kijken. Het blijft een advies van mij, maar ja, wie ben ik.

 

Procedure: sowieso eerst de leverancier informeren dat ie niet bevalt.

De rest staat in de link die ik je eerder stuurde. Een heel verhaal. Houd me even op de hoogte.

 

Suc6 met je eventuele keuze en een fijn weekend!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes