Support

Open search

[How-to] Wat zijn de beeldtestfoto eisen?

BruceH Moderator
Moderator

Mocht je problemen ervaren met je TV, ontvangen wij graag foto's van wat je precies ziet op het scherm.

Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie, stellen we een aantal eisen aan de foto's, wat het voor iedereen makkelijker maakt.

De eerste foto, is een foto van een normale uitzending bij daglicht, dus bijvoorbeeld Nederland 1.

normaal1.jpgReguliere uitzending

Beeldtest foto's

De beeldtest zelf kan het beste worden uitgevoerd zonder dat er andere apparatuur op de tv is aangesloten, ontkoppel daarom alle externe apparaten. Daarna kun je de resterende foto’s van de beeldtest maken.

De beeldtest vind je door op Menu te drukken -> Ondersteuning -> Zelfdiagnose -> Het beeld testen.

Je krijgt nu een foto in beeld te zien. Nadat de foto weg is krijg je een melding of het probleem zichtbaar is, je kunt dan op 'JA' drukken voor de volgende foto’s.

De foto's dienen gemaakt te worden van de 3 beeldtesten. Je krijgt eerst een foto te zien op het strand, vervolgens van de 2 ‘grayscale’ afbeeldingen.

beeldtest1.jpgBeeldtest foto 1gray1.jpgBeeldtest grayscale foto 1gray2.jpgBeeldtest grayscale foto 2

Het volledige scherm moet zichtbaar zijn, evenals een stuk waar de omgeving te zien is. Een deel van de muur, kast etc. Ook voor deze foto's geldt, dat ze gemaakt dienen te worden bij voldoende daglicht. 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
4 ANTWOORDEN 4
First Poster

Beste,

ik ondervind ook een probleem op mijn scherm —> donkere band bovenaan scherm. Tv is een 5jaar oud. 

Bij de test met beeldfoto’s blijft de band aanwezig 

algemeen zien we dit:

1CEE8F0C-CF31-47CE-8D06-0639966E4510.jpeg

1918F986-8757-48DA-B72A-B12C69E0F394.jpeg

Wat kunnen/moeten we verder doen?

alvast bedankt

Tim Moderator
Moderator

@Mave86 Balen dat je problemen ervaart met het beeld :( Als de donkere band ook te zien is in de beeldtest en na een reset, dan ben ik bang dat er een monteur naar zal moeten kijken. Omdat de tv 5 jaar oud is, zullen daar kosten voor in rekening worden gebracht.

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
First Poster

Dank voor het antwoord. Enig idee wat deze kosten ongeveer zullen zijn?

Tim Moderator
Moderator

Daar kan ik geen uitspraak over doen, omdat een monteur jouw tv eerst zal moeten onderzoeken. 

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Top Posters