Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung 2018 Q9FN firmware 1103 Nederland?

(Onderwerp aangemaakt op: 20-06-2018 05:59 PM)
1173 Weergaven
Jeffreyp
Journeyman
Opties

Hallo,

 

Ik heb een origineel nederlandse 2018 versie Q9FN aangeschaft enige tijd geleden. Helaas zitten er hier en daar nog wat kleine bugs in de software (versie 1021). Ik zit daarom met smart te wachten op de 1103 firmware, ook vanwege de FreeSync functie natuurlijk. 

 

Een paar vragen omtrend bovenstaande:

 

Wanneer kunnen 2018 Q9FN eigenaren de update verwachten;

 

Kan je de firmware vanaf de internationale site ook zonder problemen via USB installeren;

 

Worden de instellingen bewaard bij het updaten van firmware via USB;

 

Is er een changelog beschikbaar van de firmware updates?

 

Dank voor de antwoorden

0 Likes
59 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jeffreyp,

 

Even een paar vragen:

 

  • Bedoel je de QE55Q9FNALXXN? Staat achterop de sticker op de tv. 55 staat voor de inch versie.
  • Welke bugs bedoel je nog meer?
  • Er is wel een versie 1023.7 als de Model Code tenminste klopt
  • Hoe kom je aan de de info over een 1103 versie? Dit begrijp ik niet helemaal.
  • Nieuwe firmware kun je via USB installeren. Ik kan je de handleiding hiervoor sturen.
  • De Instellingen blijven uiteraard bewaard.
  • Changelogs zijn meestal onbekend. Mis ik soms ook wel eens.

@Jeffreyp, de Model Code QE55Q9FNALXXN is de inch. Firmware is hetzelfde 1023.7 als de QE65Q9FNALXXN.


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Jeffreyp
Journeyman
Opties

Hallo,

 

  • Het gaat om de QE65Q9FNALXXN;
  • Bugs; 
    • Logitech Z906 (optisch) geluid systeem blijft niet bewaard in de remote. na het aan uitzetten van de TV is die soms spontaan verdwenen, en kan ik de set opnieuw instellen. Anders bedient de remote enkel TV geluid.
    • Nederland 1, 2, 3. zijn soms verdwenen uit de guide, kan ze letterlijk niet selecteren, ook niet met zappen op cijfers. kabel instellingen staan goed voor mijn gebied (Ziggo).
  • Ik heb gezien dat versie 1023.7 er is, maar dit is een minimaal versie verschil. Deze is verder niet via internet update beschikbaar, alleen via USB. Daarom ook de vraag of ik mijn instellingen bewaar als ik die installeer en de changelog vraag;
    • Wat betreft de instellingen vraag, ik heb even gekeken in de Samsung  handleiding op de NL site, daar staat in dat standaardwaarden terug gezet worden voor audio en video. Dat spreekt jou antwoord helaas tegen, ik wil het echt zeker weten, of anders of ik een backup kan maken van instellingen bijvoorbeeld. 
  • Versie 1103 is zeer breed aangekondigd. Alle tech sites schrijven er over, bijvoorbeeld Tweakers. De firmware is aangekondigd op de Samsung US website. waar hij wederom te downloaden is. Om die reden mijn vraag of ik deze dan kan installeren op een nederlands model;
  • Jammer van de changelogs. Zou wel prettig zijn :smiling-face:

Thanks voor je antwoorden.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jeffreyp,

 

Zeer bedankt voor je uitgebreide antwoord en Like natuurlijk!!

Ik ben morgen vrij en ga dan wat research voor je doen.

Ben zelf ook benieuwd....

 

Sleep well!!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jeffreyp,

 

Zoals beloofd.

 

De 1103 versie is niet gerelateerd aan de Nederlandse/Benelux markt, dus niet aan beginnen.

Als ie eventueel toch beschikbaar zou zijn, heb je er nog niet veel aan.

 

11031103

Als er een update uitkomt, wordt deze door Samsung aangekondigd en op de Support Site gezet.

Daar staat nu versie 1023.7. Is inderdaad een minor getal, maar toch aan te raden om deze te installeren.

De bugs waarover je spreekt kunnen niet te wijten zijn aan firmware issues.

Meestal interne issues. Zeker die van Ziggo, en eigenlijk ook de Logitech Z906.

Anders waren hier in dit forum meerdere klachten over binnengekomen en waarom niet eerder gemeld? No offence natuurlijk!

De firmware kun je zonder problemen updaten. De tekst over video- en audio-instellingen klopt niet.

Ik heb dit meerdere malen gedaan en blijven gewoon behouden.

Ook waren hier anders klachten over binnengekomen.

 

De update is te vinden op:

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q9FNALXXN

 

Volg de volgende procedure, maar die had je vlgs mij al gezien:

https://eu.community.samsung.com/t5/forums/replypage/board-id/nl-tv/message-id/11778

Vergeet bij Deel 2 punt 3 Menu/Home >

 

Voor verdere vragen kun je terecht bij 1 van onze Moderators.

Deze lezen sowieso mee, maar door ze taggen zien ze het zeker.

Door op 1 van hun namen te klikken kun je een bericht verzenden.

Laat dan wel je gegevens achter zoals je naam, tel. nr., e-mail- en huisadres.

Moderators zijn: @JoeriS, @BruceH, @Tim of @Nick.

Het ontbreken van changelogs is idd niet handig. Thanks!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
SmartTies
Student
Opties

Ik zit ook op de 1103 update te wachten. Helaas is Europa een beetje het ondergeschoven kindje voor Samsung wat updates betreft. Je moet hier vaak maanden op wachten.

 

Hier staat overigens nu 2 weken de QE75Q9FNG. Waar ik me enigszins aan irriteer is de FALD-lag van de TV. Ondertiteling is vertraagd verlicht en soms niet evenredig. Ook kan de Netflix-app slecht met HDR content met ondertiteling omgaan. Constant geflikker wanneer er subtitles verschijnen. Ik hoop dat Samsung hier nog wat aan gaat doen, want voor een TV van ~6000 euro mag je toch wel verwachten dat dit soort taferelen niet voorkomen...

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

@SmartTies, klopt het dat dit geen Benelux model is? De modelcode kwam me al niet bekend voor en na erop gegoogled te hebben kom ik alleen op buitenlandse pagina's uit. Nu kan dit problemen geven bij het ontvangen van TV en in sommige gevallen in het app-aanbod. Voor de zekerheid, bij welke winkel heb je 'm gekocht en wat is de volledige modelcode die achterop de sticker staat?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
SmartTies
Student
Opties

@JoeriS, ja klopt. Volgens mij is het een Duitse G=Germany, wat geen problemen zou moeten veroorzaken. De vorige Samsung was ook een Duitsert.

Ik zit momenteel op mijn werk, dus heb niet de mogelijkheid om achterop mijn TV te kijken. De TV is gekocht bij TVreus.nl.

 

Ik ben verder zeer tevreden met de TV, maar die kleine kinderziektes zijn wel jammer op dit moment. De 75" schermen worden niet door Samsung zelf gemaakt. Je kan ze daardoor ook niet helemaal vergelijken met de 65 of 55 inch versies.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ah ok! Als je er zelf al van op de hoogte was is het ook niet heel relevant meer om de modelcode te checken, dan weet ik het bij deze al wel zeker :smiling-face: zoals ik aangaf kan dit problemen verzoorzaken in sommige gevallen, maar dat hoeft niet perse. Het is ook super fijn om te horen dat je voor de rest zo blij bent met je TV, het is nu alleen nog wachten op de volgende update.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Bonanza
First Poster
Opties
Om dat probleem met Netflix op te lossen, kun je het beste via je browser de helderheid van de subtitles aanpassen. Niet ideaal, maar voor mij werkt het perfect. En heel eerlijk vind ik de subtitles nu ook een stuk rustiger.

Waar blijft die 1103 toch... ongelooflijk dat dat niet opschiet
0 Likes