24-07-2021 07:34 PM - bewerkt 24-07-2021 07:34 PM
Sinds een half jaar in bezit van deze prachtige tv. In het begin was het een lust voor het oog, maar na een bepaalde tijd vielen mij de verticale donkere gevlekte strepen op, die ongeveer 15 cm uit elkaar stonden over de gehele breedte van de tv. Dit gemeld bij de zaak waar ik de tv gekocht heb en die heeft dit probleem bij Samsung weg gelegd. Na een paar dagen zou er ter plekke een nieuw paneel gemonteerd worden door een reparatie bedrijf die dit voor Samsung doet. De monteur die langs kwam zag meteen wat het euvel was na een paar scherm testen via YouTube en verving het complete paneel. Nu na een aantal dagen kijken zie ik weer de strepen in beeld!! Het valt vooral op met bewegende zijwaartse beelden met lichte ondergrond en voetbalwedstrijden. Ik neem aan dat de panelen allemaal hetzelfde zijn, dus weer een nieuw paneel laten monteren zou volgens mij geen optie zijn! Ik ga weer maar eens bellen want heb het een beetje gehad onderhand met dit model. Heb daarom ook mijn twijfels over de echte kwaliteit van dit scherm. Heb al meerdere dezelfde problemen tegen gekomen op internet met dit type. Bij niet bewegend beeld zijn de strepen niet zichtbaar en ziet het er prachtig uit..
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-07-2021 03:31 PM
Hoi Dick,
Ik ga eerst de leverancier terug bellen, want dit schiet zeker niet op zo.. Wordt nog vervolgd. Bedankt iig voor de moeite
op 24-07-2021 07:55 PM
Goedenavond @Toon8691 , Toon,
Vervelend verhaal! Toch wat vragen. Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken? Zie je het daar ook op terug?
Hoe kijk je tv? Decoder, CI+module, ethernet, etc.? Wie is je provider? Zou je het beeld willen resetten?
Ga naar Instellingen→Beeld→Expertinstellingen→Resetten (helemaal onderaan).
Zou je voor mij voor de zekerheid een beeldtest willen doen?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen → Eisen beeldtestfoto's
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan posten.
Graag hoor ik van je..
op 24-07-2021 08:23 PM
hoi Dick,
Bedankt voor je snelle reactie! De monteur heeft ook foto’s gemaakt en zag in het echt de strepen wel en op de foto bijna niet.
de foto’s zal ik morgen proberen te posten en decreet van de bevindingen. Wat er wel ondertussen getest is;
Beeld is al gereset zonder resultaat.
Beeldtest gedaan en was goed!?
strepen zijn vooral zichtbaar met bewegende beelden en met stilstaand beeld stuk minder.
Canal digital via VU+solo2.
Welke democlip bedoel je? Van Samsung..?
gr. Anton
op 24-07-2021 08:32 PM
Hoi Dick,
bedankt voor je snelle reactie. De monteur heeft al foto’s gemaakt van het oude paneel en door gestuurd naar Samsung. Deze heeft exact dezelfde problemen. Wij kijken via de schotel, Netflix en YouTube en overal zijn de strepen zichtbaar. Ook heb ik al met de beeld instellingen aan het stoeien geweest, maar zonder resultaat. Morgen probeer ik de foto’s te posten en de rest te testen zonder rand apparatuur.
het beeld is gereset
beeld test was goed.
Canal digital via VU+Solo2
gr. Anton
op 24-07-2021 08:37 PM
Hoi @Toon8691 , Anton,
Geen dank! Er staat nog een vraag open:
Met een democlip bedoel ik een willekeurige 4K clip zoals deze:
https://www.youtube.com/watch?v=G4t6TqG5LM8 Zorg wel dat de clip op 2160 (4K) staat.
De reviews van Canal Digitaal zijn nou niet echt denderend:
https://nl.trustpilot.com/review/www.canaldigitaal.nl
https://www.digitelevisie.nl/provider/canaldigitaal/klantervaringen
Dus als het alleen bij tv kijken gebeurt, kan ik me er iets bij voorstellen..
op 25-07-2021 02:04 PM
Voordat ik al mijn bevindingen hier verder ga vermelden, wil ik de satelliet ontvanger nog ff omzeilen door het CI slot van de one connectbox te gebruiken en ook deze beelden te controleren. Ik had alleen de losse kaart van CD in de ontvanger zitten en heb nu een CI module nodig. Heb nog een oude liggen en heb deze geprobeerd maar helaas werkt die niet. Hij past wel in de one Connect box maar krijg geen ontvangst en melding dat de zenders gecodeerd zijn. Waarschijnlijk een andere CI module?
Wat betreft CD, heb ik al dik 20 jaar en wel icm met de betere ontvangers en nooit geen problemen mee gehad en ook loepzuiver beeld. Voor deze tv had ik de Pioneer PDP LX 5090H
op 25-07-2021 02:06 PM
op 25-07-2021 02:07 PM
25-07-2021 02:20 PM - bewerkt 25-07-2021 02:39 PM
Hoi @Toon8691 , Toon,
Bedankt voor je verhaal en foto's, maar hier schiet ik niet veel mee op.
Verder zou ik graag de foto's van de beeldtest willen beoordelen.
Een loepzuiver beeld met een Full HD tv uit 2009 lijkt me onwaarschijnlijk:
https://tweakers.net/pricewatch/243708/pioneer-kuro-pdp-lx5090h-zwart/specificaties/
op 25-07-2021 02:59 PM
Hey Dick,
ik zie het terug op alle bronnen ja.. Is zoals ik aan gaf, alleen met bewegend beeld zijwaarts. Met testbeeld weinig tot niets te zien.
In de 4K democlip is het ook lichtjes te zien ja.
deze Module kan best 15 jaar oud zijn en is destijds bij mijn abbo geleverd. Omdat ik altijd ontvangers heb gehad waar ik alleen de losse kaart in kon steken, had ik deze module niet nodig. Weet alleen niet of deze compatibel is met de one connectbox icm Canal digital