24-07-2021 07:34 PM - bewerkt 24-07-2021 07:34 PM
Sinds een half jaar in bezit van deze prachtige tv. In het begin was het een lust voor het oog, maar na een bepaalde tijd vielen mij de verticale donkere gevlekte strepen op, die ongeveer 15 cm uit elkaar stonden over de gehele breedte van de tv. Dit gemeld bij de zaak waar ik de tv gekocht heb en die heeft dit probleem bij Samsung weg gelegd. Na een paar dagen zou er ter plekke een nieuw paneel gemonteerd worden door een reparatie bedrijf die dit voor Samsung doet. De monteur die langs kwam zag meteen wat het euvel was na een paar scherm testen via YouTube en verving het complete paneel. Nu na een aantal dagen kijken zie ik weer de strepen in beeld!! Het valt vooral op met bewegende zijwaartse beelden met lichte ondergrond en voetbalwedstrijden. Ik neem aan dat de panelen allemaal hetzelfde zijn, dus weer een nieuw paneel laten monteren zou volgens mij geen optie zijn! Ik ga weer maar eens bellen want heb het een beetje gehad onderhand met dit model. Heb daarom ook mijn twijfels over de echte kwaliteit van dit scherm. Heb al meerdere dezelfde problemen tegen gekomen op internet met dit type. Bij niet bewegend beeld zijn de strepen niet zichtbaar en ziet het er prachtig uit..
Opgelost! Ga naar oplossing.
25-07-2021 03:11 PM - bewerkt 25-07-2021 03:14 PM
Het sowieso niet verstandig om een onbekende CI+ module in een OCB te steken.
Je heb namelijk 64 en 68 pins modules. Je zou hiermee dus het slot van de OCB kunnen beschadigen.
"Met testbeeld weinig tot niets te zien". Bedoel je hiermee de beeldtestfoto's?
Deze heb ik nog steeds niet gezien. Schiet niet op zo.
"In de 4K democlip is het ook lichtjes te zien ja." Graag een video hiervan posten.
Als dit storend blijft, dan moet je contact opnemen met de leverancier.
Het is wel zo dat de leverancier verplicht is om een deugdelijk product te leveren.
Je hebt daar een koopovereenkomst mee. Niet met Samsung...
op 25-07-2021 03:31 PM
Hoi Dick,
Ik ga eerst de leverancier terug bellen, want dit schiet zeker niet op zo.. Wordt nog vervolgd. Bedankt iig voor de moeite
op 18-01-2024 06:11 PM
op 19-01-2024 10:21 AM
Hey @tptje,
Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je zou de tv kunnen resetten. Kijk je daarnaast tv via een decoder? Of heb je hier ook last van wanneer je de apps die op de tv zelf staan gebruikt?
Als je met een decoder tv kijkt, zou je kunnen kijken of het opgelost kan worden met het gebruiken van een nieuwe HDMI kabel.
Mocht je ook problemen hebben wanneer je apps die op de tv zelf staan gebruikt, dan kan er het beste een reparatie ingepland worden.
^Laurens