3 weken geleden
ik heb een tv gekocht via marktplaats voor op mijn slaapkamer. Nou heb ik de tv iets meer dan een maand en het scherm begint te flikkeren (elke keer een paar centimeter omhoog en dan terug). Nou heb ik de andere berichten op het forum gelezen en heb ik niet super veel hoop.
het gaat om het model
uit 2021
De tv is up to date, ik heb al een soft reset gedaan en de tv helemaal gereset. De tv een dag spanningsloos gelaten de Samsung Connect box en mijn PlayStation 4 ontkoppeld. De tv heeft allang geen garantie meer en ik heb geen aankoopbewijs of iets in die trant. Dus kan daar niets van verwachten. Wel zit de tv in een stekkerblok (zou in principe niks hoeven uit te maken)
Ik heb zelf het idee dat als de Connect box eenmaal warm word na circa 1-2 uur (wat normaal is) kijken/gamen dat dan het probleem zich voordoet. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Het beeld blijft scherp maar het is gewoon vreselijk irritant.
erg jammer dat de tv (ondanks dat ie 2de hands is) na zo’n korte tijd kuren heeft. Leuke start van het jaar 😅
ik heb een filmpje toegevoegd hoe het er uit ziet.
Vanaf wat komt dit probleem? (Aangezien het een bekend probleem is). Van de Connect box of het scherm zelf? Wie weet hoef ik maar 1 van de 2 componenten te vervangen als het niet lukt om op te lossen
Ik hoor graag of er nog meer dingen zijn wat ik kan proberen. Of dat er wellicht een oplossing voor is.
Mvg, Gijs
Opgelost! Ga naar oplossing.
2 weken geleden
Nog eens een hard reset gedaan. Ik was een paar dagen niet thuis dus toen heb ik alles spanningsloos gezet. Ik heb mijn bekabeling opnieuw aangesloten van stopcontact tot scherm. Ook de PlayStation en alle apparaten in het stekkerblok. Wonderbaarlijk genoeg is het probleem niet meer terug gekomen tot nu toe. Ook de ps4 via een andere HDMI port aangesloten (misschien had de HDMI port wel storing).
hopelijk werkt dit voor andere ook. Bedankt voor de hulp. Mocht het probleem terug komen dan zal ik het laten weten.
mvg, Gijs
3 weken geleden
het scherm doet dit BTW ook op apps. Als het scherm aan staat op welke manier dan ook begint het probleem.
3 weken geleden
Goedemorgen @GijsL , Gijs,
Dat ziet er niet lekker uit. Zou je de tv toch op een apart stopcontact willen testen?
Eventueel de tv een poos zonder aangesloten randapparatuur laten draaien.
Staat de OCB niet in een afgesloten ruimte? Hij moet wel z'n warmte kwijt kunnen.
3 weken geleden
OCB staat niet in een gesloten ruimte. Ik zal het even proberen in een ander stopcontact
2 weken geleden
2 weken geleden
Nog eens een hard reset gedaan. Ik was een paar dagen niet thuis dus toen heb ik alles spanningsloos gezet. Ik heb mijn bekabeling opnieuw aangesloten van stopcontact tot scherm. Ook de PlayStation en alle apparaten in het stekkerblok. Wonderbaarlijk genoeg is het probleem niet meer terug gekomen tot nu toe. Ook de ps4 via een andere HDMI port aangesloten (misschien had de HDMI port wel storing).
hopelijk werkt dit voor andere ook. Bedankt voor de hulp. Mocht het probleem terug komen dan zal ik het laten weten.
mvg, Gijs
2 weken geleden