Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE65QN95A en Ziggo Mediabox Next - geen beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 08-08-2022 06:36 PM)
2308 Weergaven
Erik50
Journeyman
Opties

We hebben een Samsung TV (QE65QN95A; nov 2021). Via de MediaBox Next krijg ik geen Ziggo TV-beeld. Ik zie het welkomst-scherm van Ziggo bij opstarten, ik hoor ook het TV-geluid (dat mee veranderd bij wisselen van zender), maar het beeld blijft zwart.  Veranderen van HDMI-kabel, of input (op ConnectBox van Samsung) maakt niet uit. Herstarten, reset naar fabrieksinstellingen (ook aan de Samsung aangesloten) lost het probleem niet op.

Als ik deze MediaBox Next aansluit op een LG TV werkt het prima. Omgekeerd, een oude ziggo-decoder aan de nieuwe samsung TV aansluiten geeft ook prima Ziggo TV-beeld. Er lijkt dus een compatibiliteisprobleem te zijn, waarbij de Samsung TV wel het (laag resolutie?) opstartbeeld kan weergeven, maar het signaal van de TV-uitzending dat daarna komt niet kan verwerken/niet weergeeft.

Ziggo monteur bevestigde de correcte werking aan hun kant: kabelsignaal is goed, mediabox werkt goed. 

** MediaBox gegevens: 

applicatieversie: 99_2022030

versie: 4.38

Hardwareversie; ARRIS-DCX960-MPA+

Heeft iemand een suggestie voor de oplossing?

MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Erik50, houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Erik50
Journeyman
Opties

Via Ziggo-forum is een nieuwe mediabox opgestuurd. Deze nieuwe mediabox vandaag aangesloten. Type nu: Humax. 2008C-STB-ZG. Opstarten gaat goed. Welkomstscherm komt. Vervolgens is hele installatie doorlopen, maar dan..... 

De overlay en het Ziggo-menu komen nu wel op het scherm, maar het TV beeld blijft opnieuw zwart (wel geluid). Ook valt het beeld om de paar seconden weg (lees: helemaal zwart, ook ziggo-menu is dan 1-2 seconden niet zichtbaar, om dan weer terug te keren). 

Morgen komt de Samsung monteur langs

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Erik50 ,

Schiet niet op zo. Zou je dit nog willen proberen? Indien aanwezig:
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Invoersignaal extra op alle HDMI poorten uitzetten..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Erik50
Journeyman
Opties

Maakt helaas geen verschil

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Erik50 ,

Jammer! Hopelijk heeft de monteur meer succes.
Houd je ons op de hoogte?

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick

Welderen
Apprentice
Opties

Geachte, 

Ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe Samsung tv .

Al twee keer een monteur van ziggo erbij gehad, kunnen het niet oplossen.

Mediabox XL werkt wel, het ligt dus niet aan de tv maar aan de communicatie van de next met de Samsung dat werkt niet. Ishet probleem inmiopgelost opgelost verneem ik het graag.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Welderen ,

Heb je wat meer informatie over de tv? Er zijn nogal wat 'nieuwe Samsung tv's'.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv.Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Welderen
Apprentice
Opties
Het model nr: QE65QN95AATXXN
Software T-NKM2DEUC2001,4 BTS
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Welderen ,

Thanks! 3 opties:

1. In de Mediabox bij Menu > Instellingen > Beeld & Geluid > Resolutie 4K uitzetten. Bv. op 1080p
  2. Eventueel er remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand 

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen. Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen

3. Anders een melding maken bij de leverancier, zodat er een monteur van Samsung naar kan kijken. Daar loopt namelijk je garantie

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
Welderen
Apprentice
Opties
Hartelijk dank voor de info, ik had er schoongenoeg van en heb de Horizon XL weer geïnstalleerd! Twee Next boxen gehad beide niet door monteurs aan de gang gekregen. In maart waarschijnlijk de overstap naar KPN ivm glasvezel aanleg.