op 26-12-2023 05:31 AM
Het standby rode lichtje van mijn Samsung (QE50Q65T(2020) tv knippert steeds 2 tellen en valt daarna weer uit. Ik heb geen beeld, maar wel geluid dat je elke keer maar zo'n 5 seconden hoort, maar wat daarna wegvalt, zodra het rode lichtje uitvalt. Ik heb op allerlei manieren gecontroleerd of het aan de elektrische voeding ligt. Ik heb aangesloten apparatuur losgekoppeld en weer ingeschakeld, om te zien, of/welke apparatuur er mogelijk een storing veroorzaakt. Ik heb ook geprobeerd om de stekker van de tv rechtstreeks in een stopcontact te steken. Ik heb ook geprobeerd of het hielp, dat ik zo'n 30 minuten de tv van het stroom af heb gehaald. Ik heb een nieuwe HDMI kabel gekocht en aangesloten, maar ook dat hielp niet. Zolang ik de stekker in het stopcontact houdt en de tv stroom krijgt, kan ik via mijn afstandsbediening de tv en de mediabox uitzetten, maar dan blijft het donkere beeld toch flauwtjes flitsen. Je ziet dat de tv iets wil (in de stand-by stand gaan?), maar het niet kan. Ik heb alles geprobeerd, maar zolang er stroom is, blijft het rode stand-by lampje knipperen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is de tv te repareren? En wat gaat dat kosten? De Samsung garantie van 2 jaar is verlopen omdat de tv 2 jaar en 7 maanden oud is. En de BCC is failliet en hierdoor kan ik geen verhaal bij hen halen. Heeft iemand een advies, wat er aan de hand kan zijn? Ik wil geen hoge reapartiekosten. En/of kan ik dan maar beter een nieuwe tv kopen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 26-12-2023 09:50 AM
Goedemorgen @Marion241 ,
Hier moet sowieso een monteur naar kijken. Hij/zij is ook de enige die kan bepalen wat er aan de hand is.
Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten kosteloos hersteld.
Ook na deze periode kunnen we je tv herstellen, echter worden hier wel kosten voor berekend.
Je krijgt van tevoren eerst een prijsindicatie waarmee je niet akkoord hoeft te gaan.
Het servicecentrum houdt hierbij wel rekening met de leeftijd van je tv.
Je kunt de tv hier voor reparatie aanmelden -> https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/
Houd je ons op de hoogte?
Fijne dag! 🎄🎅🏻
op 26-12-2023 09:50 AM
Goedemorgen @Marion241 ,
Hier moet sowieso een monteur naar kijken. Hij/zij is ook de enige die kan bepalen wat er aan de hand is.
Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten kosteloos hersteld.
Ook na deze periode kunnen we je tv herstellen, echter worden hier wel kosten voor berekend.
Je krijgt van tevoren eerst een prijsindicatie waarmee je niet akkoord hoeft te gaan.
Het servicecentrum houdt hierbij wel rekening met de leeftijd van je tv.
Je kunt de tv hier voor reparatie aanmelden -> https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/
Houd je ons op de hoogte?
Fijne dag! 🎄🎅🏻
op 26-12-2023 09:58 AM
Hallo Dick,
Dank je voor je snelle reactie. Ik denk er even over na. En zal zeker van de optiemogelijkheid voor reparatie gebruikmaken, wanneer is daartoe besluit.
Groeten van Marion