27-05-2020 03:43 PM - bewerkt 27-05-2020 10:45 PM
Beste Forumleden, beste Samsungteam
In afwachting van een reactie op mijn serviceverzoek aan Samsung wil ik graag het probleem met mijn QE65Q80R aan jullie voorleggen. Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van deze mooie tv, echter vallen tijden het kijken donkere/paarse banden aan de randen van het beeld op. (Zie foto's).
Dit is met name goed te zien (en storend) bij witte, gele of lichtgrijze beelden, maar ook bij andere kleurschakeringen is het zichtbaar.
Nu wil ik aan Q80R bezitters vragen of zij ook dit probleem herkennen/hebben, of dat ik hier toevallig een slecht exemplaar gekregen heb? Of andere dingen die ik zou kunnen nakijken, bv bepaalde instellingen?
Afhankelijk daarvan kan ik dan of de tv omruilen voor een nieuw exemplaar, of -mocht dit een structureel probleem zijn in de QLED Q80R 2019 tv's - de tv retourneren en kijken naar een alternatieve tv die niet deze storingen in het beeld vertoont.
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Paul
op 28-05-2020 11:21 AM
op 28-05-2020 04:15 PM
Hi Bruce,
Het probleem is brononafhankelijk en ook zonder enige kabel (behalve stroom) zichtbaar.
De beeldtest, kabelloos staat hieronder.
op 28-05-2020 04:33 PM
28-05-2020 04:56 PM - bewerkt 28-05-2020 06:35 PM
Hi Bruce,
de tv slechts enkele dagen oud is, en mijn dealer biedt omruil voor een nieuwe aan. Ik zoek meer naar een bevestiging dat dit daadwerkelijk het probleem oplost en dus dergelijke paarse randen bij een normaal werkend toestel niet zichtbaar zijn. Enig idee of dat klopt?
Zou betekenen dat ik dan net de pech had van een slecht exemplaar en dan wil ik uiteraard graag van de omruil gebruik maken.
op 29-05-2020 09:29 AM
op 29-05-2020 09:45 AM
Zal ik zeker doen ! Tot zover bedankt.
op 24-06-2020 09:44 PM
Inmiddels ben ik een kleine 2 weken in bezit van een nieuw exemplaar van de QE65Q80R. Deze werd keurig door dealer Plattetv omgeruild voor een eerder geleverd exemplaar wat de donkere/paarse verkleuring langs de randen had.
Voor de omruil werd ook door Samsung per bericht aan mij bevestigd dat geen zichtbare band/verkleuring langs de rand van deze Qled zichtbaar mag zijn. En als wel zichtbaar het dan om een defect toestel gaat.
Helaas vertoont het tweede exemplaar hetzelfde probleem (zie foto's). Wellicht in iets mindere mate, maar nog steeds goed zichtbaar met name bij daglicht. Kijk ik tv in een donkere kamer/s'avonds, dan is het beeld perfect en deze band niet waarneembaar.
Mijn conclusie is dat dit type Qled tv een structureel probleem heeft (of 'defect' in Samsung's bewoording). En dat vind ik wel teleurstellend voor een premium en niet goedkope Qled.
Nu zijn vele online reviews lovend over dit model, zo ook die op de site van mijn dealer. Maar weet nu inmiddels dat dit geen volledig beeld geeft. Mijn (overwegend positieve) review maar wel met kanttekening in de beeldkwaliteit werd nooit op hun site geplaatst...
25-06-2020 09:09 AM - bewerkt 25-06-2020 09:10 AM
Hi Paul,
Wat vervelend dat hetzelfde met een nieuwe TV gebeurt. Ik wil je toch adviseren dit direct bij de verkoper aan te kaarten, dan kunnen zij aangeven of hij moet worden omgeruild of in plaats daarvan een monteur ernaar komt kijken.
Kun je voor mij nog eens kijken of er een update klaarstaat voor de TV en hem hem resetten?
Ik hoor graag hoe het is afgelopen.
op 30-07-2023 03:46 PM
Ik heb hier het zelfde probleem wat zou ik er aan kunnen doen,help help ,