op 27-05-2020 05:37 PM
Hallo, wie heeft een oplossing om een Sennheiser RS4200II aan te skuiten op TV QE43Q64TASXXN.
De sennheiser heeft een jack 3.5 of tulp ingang.
Het probleem is dat ik de tv luidspreker ook wil gebruiken zodat de rest van de familie ook wat kan horen.
Ik reeds een DAC aangeschaft met tulp en jack uitgang. maar als ik digitaal audio kies gaan de TV luidspekers uit.
Dit
Heb ik iets overhet hoofd gezien. of hebben de samsung ingenieurs iet over het hoofd gezien.
Met vriendelijke groet Richard
Opgelost! Ga naar oplossing.
28-05-2020 10:51 AM - bewerkt 28-05-2020 10:53 AM
Goedemorgen @RichardvH , Richard,
Even voor mijn beeldvorming. Waarschijnlijk bedoel je dat deze Zennheiser 'geen' jack 3.5 of tulp aansluiting heeft.
Dat klopt inderdaad en kan alleen via wifi aangesloten worden. Als je de DAC met een optische (Toslink) kabel verbindt met de tv en je selecteert Audio-uitgang optisch, dan gaan inderdaad de speakers van de tv uit.
Je kunt namelijk maar naar 1 Bron tegelijk luisteren. De enige oplossing is het aanschaffen van een koptelefoon met bluetooth.
Je kunt dan op de televisie bij Algemeen->Toegankelijkheid->Expertinstellingen Muli-uitgang geluid kiezen.
De koptelefoon moet dan wel eerst verbonden zijn met de tv. In deze setting is dit helaas niet mogelijk..
28-05-2020 10:51 AM - bewerkt 28-05-2020 10:53 AM
Goedemorgen @RichardvH , Richard,
Even voor mijn beeldvorming. Waarschijnlijk bedoel je dat deze Zennheiser 'geen' jack 3.5 of tulp aansluiting heeft.
Dat klopt inderdaad en kan alleen via wifi aangesloten worden. Als je de DAC met een optische (Toslink) kabel verbindt met de tv en je selecteert Audio-uitgang optisch, dan gaan inderdaad de speakers van de tv uit.
Je kunt namelijk maar naar 1 Bron tegelijk luisteren. De enige oplossing is het aanschaffen van een koptelefoon met bluetooth.
Je kunt dan op de televisie bij Algemeen->Toegankelijkheid->Expertinstellingen Muli-uitgang geluid kiezen.
De koptelefoon moet dan wel eerst verbonden zijn met de tv. In deze setting is dit helaas niet mogelijk..