Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Backlight bleeding QLED QE75Q64A (2021)

(Onderwerp aangemaakt op: 15-09-2021 09:12 PM)
1546 Weergaven
Alvares
Journeyman
Opties

Allen, 

Sinds een klein week in bezit van een nieuwe Samsung qled tv. Ik ervaar heel wat irritaties vooral met donkere beelden. 

20210914_022047.jpg

Als de tv uitstaat merk ik dat ik hele erge golvingen kan zien in het scherm. Geen idee of dat ermee te maken kan hebben. Ervaren meerdere qled gebruikers dit? Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel backlight bleeding zichtbaar is. 

0 Likes
15 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Alvares ,

Is er al voortgang te melden?

signatureee
Groet, Dick

Alvares
Journeyman
Opties

Goedemiddag, na wat heen en weer mailverkeer met de webshop eindelijk de testjes kunnen uitvoeren. 

20210923_170508.jpg

20210923_170516.jpg

 hier is niks vreemds te zien, maar savonds netflixen met donkere beelden begint vervelend te worden. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Alvares ,

Bedankt voor de foto's! Niks mis mee. Zeker geen Backlight Bleeding.
Er zijn meerdere topics aangemaakt over donker beeld bij Netflix.
Met name bij HDR content:
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/erg-donker-beeld-met-het-kijken-van-hdr-beelden-op-net...
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/netflix-en-hdr-op-tv/td-p/1222691
Als je je hieraan blijft storen, dan moet je dit melden bij de leverancier.
Daar heb je een koopovereenkomst mee. Volgens mij had je hun al binnen 14 dagen geïnformeerd ivm onderstaande:

Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

Houd ons even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick

Alvares
Journeyman
Opties
Hallo, bedankt voor je berichtje. Netflix was puur als voorbeeld. Donkere beelden is de backlight bleeding duidelijk zichtbaar. Kwa kwaliteit is er niks aan de hand, maar met donkere scènes, maakt niet uit of ik Netflix, videoland, tv of youtube gebruik, ervaar ik irritaties met de backlight bleeding. Ik heb de leverancier inderdaad al geïnformeerd. Heb de tv instellingen op "filmmaker", maar ook met "natural" of "dynamisch" geen verbetering.
Alvares
Journeyman
Opties

Contact gehad met samsung klantenservice, je raad het al: "beeldtest foto's zien er goed uit dus concluderen ze dat er niks mis mee is".  Snap ook de logica niet met zo een kleurrijk beeld test foto. Kleurrijke beelden geeft ook geen probleem. Het zijn de donkere scenes waar ik problemen mee heb. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Alvares, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Om het één en ander uit te sluiten vragen wij inderdaad naar de foto's van de beeldtest, naast een kleurige foto krijg je ook een zwart/wit foto te zien. 

Wanneer de klachten niet waarneembaar zijn op de beeldtest zal dit binnen de specificaties vallen. Het is overigens wel belangrijk dat wanneer je een beeldtest start er ook voldoende omgevingslicht is. 

Heb je onze hulp nodig, stuur ons dan gerust een berichtje!

Groeten,

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200