op 08-07-2019 11:45 PM
Wanneer ik een serie/film start op Netflix in HDR dan wordt het beeld zo'n 75% donkerder.
Wie weet: [a]-hoe dit komt [b]-of ik dit ook kan uitschakelen? (dus niet HDR+ uitschakelen maar HDR via netflix)
4K HDR films via de YouTube-app zijn fantastisch mooi en helder...
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 16-08-2019 09:00 AM
09-07-2019 02:34 AM - bewerkt 09-07-2019 02:35 AM
Goedemorgen @ronvm , Ron,
Het zou fijn zijn om even door te geven over wat voor een tv het gaat.
Er zijn namelijk heel veel tv's. Zo weet ik niet hoe dit komt 😉.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Deze code moet eindigen op XXN (Benelux model). Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Graag hoor ik van je..
15-08-2019 07:37 PM - bewerkt 15-08-2019 11:09 PM
De TV hangt aan de muur, heeft een beelddiagonaal van 165 cm, dus deze is niet zo maar even van de muur af te halen om het serienummer te zien. We gaan het met een camera welke een macrofunctie heeft even op de foto zetten.
Maar het maakt blijkbaar niet uit want er zijn twee monteurs geweest. De eerste wilde het moederbord en de voeding vervangen omdat hij (en ik ook) het vermoeden had dat daar wel eens de oplossing in kon zitten.
De 2e monteur heeft (vandaag 15-08-2019) slechts enkel het moederbord vervangen en nu werkt alles weer goed zei hij...totdat ik Netflix weer HDR-content laat afspelen...resultaat...zeker 50% donkerder als het 'standaard' (U)HD-beeld. Het lag volgens hem zelfs aan m'n Ziggo Mediabox Next (4K UHD) die op dat moment niet eens aangesloten was en ik via de app op de TV gestart had. Hij pakte een USB-Stick speelde een filmpje af waar het HDR-logo wel inzat maar de TV schakelde helemaal niet naar een andere beeldmodus dus was er in mijn optiek geen sprake van HDR. HIj werd zelfs geirriteerd en is mijn inziens dus niet geschikt om bij de mensen thuis (en dit mens heeft er nogal wat verstand van) dit soort werk te doen.
Het speelt nu al anderhalve maand en m'n vertrouwen in Samsung begint wat flinke scheuren te vertonen en voel me behoorlijk bekocht...ik kan geen Netflix-content kijken die in HDR gestreamt wordt terwijl m'n buurman die ook een Samsung TV heeft van 165 cm dat gewoon wel kan en het ziet er bijzonder mooi uit. Hoe kan dit nou toch niet opgelost worden en waarom moet er zoveel over geschreven en gediscisieerd worden om uiteindelijk een goed resultaat te krijgen.
Ik zei het al tegen hem, ik heb hiervoor een LG TV gehad, die kreeg na 14 maanden een storing kreeg en ze hebben nadat ze geconstateerd hadden dat het om een fabrieksfout ging, gewoon het hele toestel omgeruild...ik moest wel iets bijbetalen omdat mijn model niet meer gemaakt werd maar toch...daar is hier dus geen sprake van en dat begrijp ik niet. Ik moet niet als klant lopen te bimbammen met een monteur over wie er nou gelijk heeft, hij zag donders goed dat m'n beeld met minstens 50% donkerder werd en zegt ijskoud dat de TV goed is....
op 15-08-2019 08:00 PM
M'n modelcode is: UE65MU6220WXXN
Version No: 02
Huidige softwareversie is 12.7x en er zijn geen verdere updates beschikbaar wanneer ik dat laat checken.
op 16-08-2019 08:11 AM
Heb je dit opgenomen via de leverancier of direct bij Samsung? De leverancier blijft verantwoordelijk voor de levering van een deugdelijk product. Mocht dit niet het geval zijn dan zou je de leverancier moeten vragen het toestel kosteloos te laten repareren of te vervangen. Wanneer je niet tevreden bent met de gang van zaken dan zou je dit nog steeds met de leverancier moeten opnemen.
op 16-08-2019 09:00 AM
29-03-2020 04:01 PM - bewerkt 29-03-2020 04:08 PM
Hai, ik heb op mijn Samsung Q60 43 inch hetzelfde probleem. Netflix in HDR is veel te donker en grijs. Ozark zeer moeilijk te zien. Het item zou hier opgelost zijn, maar wat ik lees is helemaal geen oplossing. Kan je mij vertellen hoe dit voor jou opgelost is? Dank!
op 29-03-2020 04:09 PM
Patricia,
Het antwoord zal je niet bevallen maar ik heb na ontzettend veel gebakkelei met Samsung er een punt achter gezet. Voor mij geen Samsung meer, het spijt me maar ze zeiden "we hebben genoeg voor je gedaan en daar mee uit"...Ik moest dankbaar zijn ondanks het feit dat het euvel nog steeds niet opgelost was...ik heb me tot m'n leverancier gewend en hem om kunnen ruilen voor een LG. Die doet het fantastisch op HDR/HDR+/Dolby Vision en alles wat er voor een standaards zijn. Ik begrijp Samsung totaal niet, er zijn zoveel mensen die er problemen mee hebben, je bent nu de 5e die ik er over hoor maar de meesten hebben het erbij laten zitten. Aan mij hadden ze geen goeie, ik ben zelf zeer technisch en weet waar ik het over gehad. Tot zelfs bijna ruzie met de monteur aan toe.
Sorry nogmaals, voor mij geen Samsung meer.
op 26-01-2024 11:56 AM
Hallo allemaal,
Ik heb in de zelfde periode exact het zelfde meegemaakt! Uiteindelijk besloten om dan maar het HD abonnement van Netflix te nemen en dan maar geen hdr content te kunnen zien.
Ook ik ben een audio en beeld genieter en heb er net als jij best veel verstand van, meer dan die monteur in ieder geval, pffff die doen een toneelstukje bij je thuis en dat is het dan.
Nu heb ik onlangs een 4k hdr film gekeken op een prime account het viel me al gelijk op dat het beeld weer erg donker was, toen ik de beeldinstellingen opende schrok ik al helemaal..... alles vol open! Helderheid 50 en nog was het nauwelijks om aan te gluren.
Mijn volgende TV wordt zeker GEEN samsung meer, en voor nu hoop ik dat netflix op een HD stream blijft uitzenden.