Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Erg donker beeld met het kijken van HDR beelden op netflix.

(Onderwerp aangemaakt op: 11-04-2021 09:17 PM)
13158 Weergaven
R74
First Poster
Opties

Hoi,

Ik heb een : Samsung QLED 65Q74T     QE65Q74TALXXN

nu pas in mijn bezit.

Alles werkt goed met de TV, alleen niet als ik een HDR film of serie kijk op netfilx

beeld word dan erg donker en het is niet aan te zien als je dat overdag wilt gaan kijken,

Dit getest met de APP van de interne APPs in de TV, 

ik heb ook geprobeerd met een externe media player (4k) op HDMI2 en daar heb ik hetzelfde probleem met HDR, beeld word dan ook donker.  (apparaat draait op Google TV 9.0)

Ik heb er al op gezocht op internet en het is wel bekend want ik lees erg veel erover,

nu vraag ik me af waarom er nog geen software update hiervoor is aangezien ik al berichten hierover lees van begin 2020 .

Ik heb de laatste software update erop staan, die heb ik net nog gecontroleerd, er is geen nieuwere beschikbaar.

HDR is niet uit te zetten in het menu.

Mijn vraag is,  komt er binnenkort een FIX voor dit probleem dat het beeld erg donker wordt.

of moet ik hier een monteur voor laten komen vanuit samsung garantie (wat niets zal helpen als ik zo de klachten lees op diverse forums)

Ik heb best wel veel voor de TV betaald, en dan verwacht ik ook dat HDR content normaal te zien is op de tv, en niet zoals het nu is.

0 Likes
7 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Staat die dan niet op hdr film ofzo? Probeer eens een andere beeld stand. Iets van Levendig of Dynamisch.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
R74
First Poster
Opties

dat heb ik natuurlijk al geprobeerd, alle instellingen op zijn hoogst.

werkt niet, beeld heb ik maar op Dynamisch gelaten 

maar weet je hier niks van af dan ?...    het lijkt een bekend probleem te zijn met HDR weergave op de tv.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Dus op het moment dat je HDR content bekijkt dan moet je de beeldinstelling aanpassen. Je kunt het beste even een meekijk afspraak inplannen. Dat kan via deze site: 
http://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Ze kunnen dan dieper in de instellingen kijken.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
GB-007
Pathfinder
Opties

Hoi R74,

Je geeft aan dat je bij de Q74T HDR content een behoorlijk donker beeld hebt. Even korte vragen:

1. Bij SDR content heb je wel een hogere helderheid?

2. Na ongeveer 6 minuten wordt het beeld donker?

3. alle eco instellingen staan op off?

4.  Intelligente modus staat op off ? (ik weet niet of de Q74T deze instelling heeft)

als je op alle bovenstaande vragen ‘ja’ kunt antwoorden, dan komt dit overeen met de dimproblemen bij de Q80T en Q90/95T. Echter met het verschil dat de 70 serie werkt met edge-lit en de 80 en 90 serie met local dimming. 

Er is een workaround die soms werkt voor de 80 en 90 serie. Namelijk wanneer het dimprobleem zich voordoet even de app afsluiten en switchen tussen spelmodus aan en dan weer uit. Dan de app weer opstarten en de HDR content vervolgen. Mogelijk werkt deze workaround ook bij jou.

0 Likes
Elrosso
First Poster
Opties
Ik ken ook dit probleem, gaat niet lukken, zodra er een HDR film is, is alles donker. Netflix en Samsung gebeld, alles uitgeprobeerd, oplossing is, een nieuwe Tv kopen of Netflix opzeggen, dit laatste ga ik doen.
0 Likes
greet1951
First Poster
Opties
Ook ik heb last van ern donker beeld alleen op netflix heb al van alles geprobeerd maar helaas niks is gelukt
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @greet1951,

Bedankt voor jouw bericht. Is jouw televisie ook helemaal up-to-date? Zo  ja en je ervaart de issue nog steeds kunnen wij  op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Met groet,

Ajay

Community Manager