Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Backlight bleeding QLED QE75Q64A (2021)

(Onderwerp aangemaakt op: 15-09-2021 09:12 PM)
1543 Weergaven
Alvares
Journeyman
Opties

Allen, 

Sinds een klein week in bezit van een nieuwe Samsung qled tv. Ik ervaar heel wat irritaties vooral met donkere beelden. 

20210914_022047.jpg

Als de tv uitstaat merk ik dat ik hele erge golvingen kan zien in het scherm. Geen idee of dat ermee te maken kan hebben. Ervaren meerdere qled gebruikers dit? Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel backlight bleeding zichtbaar is. 

0 Likes
15 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Alvares ,

Dat ziet er niet lekker uit! Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Hoe kijk je tv? Met een decoder? CI+ module? Zou je voor mij een beeldtest willen doen?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Apparaatonderhoud→Het beeld testen..
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen -> Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan posten
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:

• De tv resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten
signatureee
Groet, Dick

SjorsK
Maestro
Opties

Dit ziet er inderdaad niet goed uit, kan je de instructies van @Dick volgen? Gezien het scherm net nieuw is en nog binnen 14 dagen is raad ik ook aan om alvast een lijntje op te zetten met de verkoper (Dit in verband de Wet Koop op Afstand).

Alvares
Journeyman
Opties

Hier alvast wat extra info:

Model code: QE75Q64AAUXXN

Gebruik enkel nog Netflix en Youtube en ervaar dit bij beide gevallen (bij donkere scenes/beelden) . Oude tv hangt nog aan de muur, zodra ik deze eraf heb gehaald sluit ik pas alles aan qua decoder enz enz. Nu is er dus niks op aangesloten.

Beeldtest doe ik overdag wel, lees namelijk dat het overdag beter is.

Btw software is up to date. 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Alvares ,

Thanks! Zou je misschien nog, om te testen, een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Hoe ziet het er daar uit? Ik zie de foto's morgen wel..

signatureee
Groet, Dick

Alvares
Journeyman
Opties
Ik ga nog even een paar 4k uhd clipjes bekijken. Btw de foto van mijn post is ook van een 4k uhd clipje. Is een soort clipje met kleur overgangen. Morgen post ik een paar extra foto's inclusief beeld test foto's.
Alvares
Journeyman
Opties

Zojuist een beeldtest geprobeerd, maar niet gelukt. "Functie niet beschikbaar". Tv staat niet in de demo modus, verder ook geen decoder of iets aangesloten. Geen idee waarom ik geen test kan uitvoeren. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Alvares ,

Is het resetten van de tv dan wel gelukt?
Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten.
Eventueel de tv even spanningsloos zetten..

signatureee
Groet, Dick

Alvares
Journeyman
Opties
Ga ik later in de dag gelijk testen. Ik ben namelijk ook in contact met de webshop voor het geval dat het allemaal langer dan 14 dagen kan duren. (monteur die eventueel langs moet komen enz enz) iig bedankt voor je snelle reacties toppertje!
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Alvares ,

Goed dat je de leverancier al op de hoogte hebt gebracht! Hierbij nog wat info:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

Ik zou sowieso niet akkoord gaat met een reparatie. Het gevoel van een nieuwe tv is dan weg.
Beter de koopovereenkomst laten ontbinden..

signatureee
Groet, Dick