Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

55qled beeld word licht en donker bij verschijnen van ondertitels bij donkere achtergrond

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2018 07:18 AM)
13172 Weergaven
Ericvdvd
Journeyman
Opties

Sinds oktober nieuwe tv gekocht QE55Q7fam. Maar het valt op dat  het beeldscherm verlicht als de ondertitels verschijnen en als ze weggaan word het terug donkerder. Dit gebeurt als het een donker beeld is in de film of serie, bijvoorbeeld als het nacht is in de film. Wij hebben al eerder rondgekeken op dit forum en ook al gechat met iemand van Samsung, andere instellingen geprobeerd en HDMI kabels vervangen door  nieuwe, geen oplossing. Dan maar de technieker van Servilux laten komen en die zei dat het normaal was!! Omdat de backlightverlichting onderaan zit omdat ze de tv s zo smal mogelijk willen maken. Wij vinden het alleszins niet aangenaam kijken en had ik het geweten.... iemand dit probleem al eens gehad? 

 

0 Likes
266 Antwoorden
Ar1972
First Poster
Opties

sorry hoor, maar ziet er niet uit als dode pixel. Lijkt me meer een beschadiging door iets. Nogmaals, Qled is niet perfect of het einde. Vaak laat de verkoper de minpunten raden, daar gaat het vekeerd. Echter, als je zoveel geld uitgeeft mag je ook jezelf wel beter informeren. Nadelen zijn er bij ''alle'' technieken. Oled brand weer in, mijn Qled kan ik lekker lang op statisch laten staan zonder angst op inbranden, tevens zijn de kleuren en input lag bijna perfect. Ik ben er nog steeds blij mee. Voor jouw, gewoon garantie claimen. Heb je gewoon recht op (24 mnd)...succes.

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Ik snap wat je zegt en ik ben ook zeer goed op de hoogte van de voor en nadelen van de techniek. Ik heb ook altijd liever een qled dan een oled. Helemaal mee eens. Alleen dat flitsen van de ondertiteling, daar was een jaar geleden echt nergens wat over te vinden. Nu intussen wel. Valt overigens mee te leven met wat aanpassingen in de instellingen. Ben ook verder echt wel tevreden over deze tv zeker gezien ik er op game. 

 

Het is overigens echt een cluster dode pixels. Het scherm hangt vrij hoog waardoor mijn kinderen er niet bij kunnen en mijn vrouw komt niet in de buit 't. Er zit na 10 maanden nog niet eens een vingerafdruk of iets op. Ik maak hem zelf af en toe stof vrij en dat met chirurgische preciesie :). 

 

Nu in contact met de helpdesk alleen moet ik onder bepaalde omstandigheden een foto maken waar de hele tv op staat. Alleen gezien het formaat betekend dit dat ik echt ver naar achter moet lopen om alles in beeld te brengen en mijn camera dit dan amper kan waarnemen terwijl ik met het blote oog dit vlekje op 5 meter afstand kan spotten. Dus wordt een uitdaging om dit geclaimd te krijgen. Drama. Ze snappen kennelijk niet dat de hele tv fotograveren steeds moeilijker wordt naarmate je tv groter is. Maar goed dat ik geen 82 model heb... Maar bedankt voor je reactie. Ik hoop komende week iets meer te weten. 

 

 

 

0 Likes
Stevievvv
Pioneer
Opties
Inmiddels is de firmware 1282.3 te downloaden op de Franse Samsung site deze is gewoon te installeren op de Nederlandse tv’s.

https://www.samsung.com/fr/support/model/QE65Q9FNATXXC/?CID=afl-ecomm-cjn-cha-092118-52057&cjevent=5...

Ik heb hem net installed en ben aan het kijken naar de veranderingen.
0 Likes
vdwj
First Poster
Opties

ik had het zelfde euvel met tv kijken b.v als ik op 1 ging kijken als het beeld overschakelde naar de zijkant van de zaal die dan donkerder was dan een tel daarna werd het beeld donker wat erg hinderlijk is ik heb steeds via fb contact gehad met de helpdesk als gevolg dat ze een monteur langs wilde sturen wat op zich zelf positief is alleen het is geen manco de tv is gewoon zo hoort bij dit type en ook andere Q-Leds ligt aan lokaal dimmen kom ik erg veel tegen op het net als het over dit gedoe met Samsung Q-Leds gaat op een gegeven moment pakte ik op dat in het service menu de optie  mrt opties auto sensor off uit kan zetten zag iets verbetering toen ook Ambient off en ik kan mijn geluk niet op eindelijk geen onrustig beeld meer ik ken mijn tv niet meer terug het zweet stond wel op mijn voorhoofd echt wel voorzichtig wezen heeft ook invloed (misschien op de garantie) maar kon niet anders met de help desc kwam ik na een halfjaar ook niet verder de hamer lag dicht bij... bij wijze van spreken en ondertitels ik kijk netfix via mijn panasonic 4k blu-ray speler waar ik bij normale blu-rays de ondertitels omhoog schuif en netflix heb ik de subs transparant gezet dus wees wijs ik ben niet het bewijs ga dus niet op glad ijs groeten

DickKoster
MegaStar
Opties

@vdwj ,

 

Misschien kun jezelf even ondertitelen. Dit is namelijk niet te lezen zonder leestekens tussen de zinnen.

Voor de geïnteresseerden: Leestekens zijn punten en komma's..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
WdN
Journeyman
Opties

Het is voor een nieuwe tv en zit te denken aan de S95LC serie, ik vraag me af of de huidige modellen van Samsung dit probleem hebben?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om hier een beter beeld van te krijgen kan je het beste een kijkje nemen bij een lokale verkoper. Ja kan dit dan ter plekke ook direct zien 😉

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes