Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QR codes scannen in bank-app en digid-app lukt niet meer met Samsung A70

(Onderwerp aangemaakt op: 22-08-2022 04:49 PM)
16258 Weergaven
bohemien
Explorer
Opties

Ik heb een Samsung A70. In de apps van mijn bank en van DigiD zit een scanner om QR codes te scannen. Deze apps en scanners hebben altijd prima gewerkt op mijn telefoon. Sinds een tijdje deed de scanner in de DigiD app het niet meer (en gelukkig lukt het nog wel via mijn Samsung-tablet). Maar sinds kort ziet de scanner in mijn bank-app de QR-code ook niet meer, zodat ik niet doorverwezen word. Nu denk ik dus dat het aan de software van Samsung ligt, of aan een instelling die na de laatste software-update is veranderd en waar ik niets van weet.

Mijn aparte QR-scanner app herkent wel QR codes, dus de camera doet het wel. (Maar als ik die QR-scanapp op een QR code richt om een betaling te kunnen doen, dan word ik verwezen naar een website met de melding 'download uw bank-app om deze betaling te kunnen doen)

Weet iemand hoe ik de scanners in de apps zelf weer aan de praat krijg? 

Spring naar oplossing
40 Antwoorden
JeroenT
Student
Opties

Bedankt  @MartijnK!

Een wat late reactie maar het probleem is er nog steeds. Ik heb een aantal weken geleden alle apps inderdaad opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Het probleem bestaat al meer dan 6 maanden. De machtigingen voor de camera van de apps staan aan. Verder al veel geprobeerd. verder uitvergroten van de QR lukt ook niet. In de ING en Digid app gaat de camera ook wel aan maar hij herkent de QR niet of triggert de website/app niet.  Een QR code van een website scannen met de Samsung camera app gaat wel gewoon. Ik heb wel een 4K beeldscherm geinstalleerd maar dat zou toch niet uit moeten maken. En op mijn laptop scherm doet hij het ook niet. Ik ben benieuw of er meer mensen zijn die dit hebben. 

Groet,

Jeroen

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@JeroenT 

Je hebt zo te lezen al een hoop geprobeerd, helaas nog niet met het gewenste resultaat. Het is misschien wat rigoureus maar wellicht dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen dit kan verhelpen.  Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
LooneyToons
First Poster
Opties

Ik heb hier ook last van op mijn S23 Ultra. Het scannen in de ING app werkt wel goed, alleen niet met DigiD. Scant maar niet, erg irritant.

0 Likes
LooneyToons
First Poster
Opties

Het is mij toch gelukt om te scannen door de QR-code op mijn computer te vergroten zodat het bijna even groot is als mijn hele scherm. Ook de helderheid maximaal gezet. Dit is niet echt een oplossing aangezien een QR-code niet zo moeilijk te scannen moet zjin.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @LooneyToons, goedemorgen.

Wat fijn om te lezen dat het je uiteindelijk toch is gelukt 👍 Wellicht dat dit met een app-update kan worden verholpen, je kan hiervoor dan het beste even contact opnemen met de app ontwikkelaar. 

Daarnaast kan je via onze Samsung Members-app ook een foutrapport indienen. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan een log van jouw telefoon en krijgen hier een beter beeld van. Hiermee kunnen zij dit verder onderzoeken en nagaan of dit met een update kan worden opgelost, Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Hansel
Apprentice
Opties

Ik heb nu alle vragen en antwoorden gelezen. En antwoord en/of suggestie waarmee ik definitief van MIJN probleem af ben, ben ik niet tegengekkomen.

Mijn probleem was er vrij plotseling. Ik moest inloggen bij de SVB. Deed dat met digid. Dus koppelcode intoetsen in PC scherm, "Volgende"op Mobiel en laptop en vervolgens mijn het scanscherm richting beeldscherm. Geen enkele reactie. Ofwel er gebeurt niets.

Inmiddels het volgende ondernomen. Met mijn vorige toestel , een Huawei 10, of oiets, dezelfde procedure. En "hup" in ben in mijn account voor de SVB. Kan ook in alle overige overheidsdiensten en gemeentelijk diensten komen met DIGID.

Ben inmiddels bij een SAMSUNG winkel geweest. Daar toonde de medewerker mij een bericht uit de community, waar expliciet genoemd werd dat dit probleem zich voordoet, of zich voor is gaan doen,  bij het type A23 5G. Waarop de medewerker mij het vertrouwen probeerde te egven, dat na een eerstvolgende UP-DATE het probleem dan wel opgelost zou zijn. Maar niets is minder waar. Enige dagen geleden vanaf heden moest mijn mobiel aan en uit, maar het probleem bestaat nog steeds.

Hans Visser

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Hansel,

Bedankt voor jouw bericht.  Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen, open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning. Scroll je dan iets naar beneden, dan zie je de optie staan om een Foutrapport in te dienen. Mijn collega's kunnen dit dan verder onderzoeken en nagaan of dit met een update vanuit ons kan worden verholpen.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Hansel
Apprentice
Opties

Ik slaag er niet in om weer bij de community in te loggen. Is kennelijk niet met dezelfde account-gegevens als van Samsung. Allemaal erg lastig als je niet meer zo ingevoerd bent in deze materie. Heb wel via Whattsapp een opsomming van mijn klachten ingediend. Ik wil van dit toestel af. 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Hansel,

Lukt het e.v. wel wanneer je een nieuw account aanmaakt? 

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Hansel
Apprentice
Opties

De laatste 2 weken krijg ik op m'n mobierl uitsluitend nog berichten als deze: "delivey delayed"en "Undeliverable" en " This is the mail system at host ewsoutbound.kpn.nl. I'm sorry to inform you that your message could not be delivered to one of more recipients. It's attached below".

0 Likes