Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QR codes scannen in bank-app en digid-app lukt niet meer met Samsung A70

(Onderwerp aangemaakt op: 22-08-2022 04:49 PM)
14658 Weergaven
bohemien
Explorer
Opties

Ik heb een Samsung A70. In de apps van mijn bank en van DigiD zit een scanner om QR codes te scannen. Deze apps en scanners hebben altijd prima gewerkt op mijn telefoon. Sinds een tijdje deed de scanner in de DigiD app het niet meer (en gelukkig lukt het nog wel via mijn Samsung-tablet). Maar sinds kort ziet de scanner in mijn bank-app de QR-code ook niet meer, zodat ik niet doorverwezen word. Nu denk ik dus dat het aan de software van Samsung ligt, of aan een instelling die na de laatste software-update is veranderd en waar ik niets van weet.

Mijn aparte QR-scanner app herkent wel QR codes, dus de camera doet het wel. (Maar als ik die QR-scanapp op een QR code richt om een betaling te kunnen doen, dan word ik verwezen naar een website met de melding 'download uw bank-app om deze betaling te kunnen doen)

Weet iemand hoe ik de scanners in de apps zelf weer aan de praat krijg? 

2 oplossingen


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @bohemien, goedemorgen.

 

Het lijkt me niet dat dit vanuit een software update is veroorzaakt, ik heb in ieder geval nog geen andere melding hiervan gehad. Als je gaat naar Instellingen > Apps > ING/Digi-D > Opslag en kies hier dan voor cache legen, lukt het nu wel om een QR code via één van deze apps te scannen?

Heb je de apps in kwestie ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zorg wel dat je je de inloggegevens van beide apps in de buurt heb 😉 

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Hansel.

 

Meestal betekend dat de mailadres niet (meer) bestaat of het staat fout getypt. Wellicht kan je dit controleren. Laat weten of je eruit komt.

 

Met groet,

Ajay

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
40 Antwoorden
Jimboo84
Black Belt 
Opties

In uw Camera instellingen optie "QR-codes scannen aanvinken"

Screenshot_20220823-090522_Camera.jpg

0 Likes
bohemien
Explorer
Opties

Beste OnnoJ,

die optie staat aan. Ik heb een app speciaal voor QR codes, en die scant ook gewoon nog steeds QR codes.

Alleen de scanners in de apps van zowel de ING als de DigiD 'zien niets'. Ik houd dan de camera op de vierkantjes en dan gebeurt er niets.

Ik heb wel het vermoeden dat het een instelling in de telefoon is, sinds er 2 apps niet willen scannen.

bohemien
Explorer
Opties

Hallo,

die optie staat aan. Ik heb een app speciaal voor QR codes, en die scant ook gewoon nog steeds QR codes.

Alleen de scanners in de apps van zowel de ING als de DigiD 'zien niets'. Ik houd dan de camera op de vierkantjes en dan gebeurt er niets.

Ik heb wel het vermoeden dat het een instelling in de telefoon is, sinds er 2 apps niet willen scannen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @bohemien, goedemorgen.

 

Is het je met de tips van @OnnoJ en @Jimboo84 nog gelukt om de QR codes te scannen? Is jouw telefoon verder helemaal up-2-date? Als je via één van deze apps een QR code wilt scannen wordt de camera dan wel actief? Staan de rechten van deze apps ook goed ingesteld en hebben deze dan ook toestemming voor toegang van de camera? 

 

Ga hiervoor naar Instellingen > Apps > ING/Digi-D > Machtigingen 😇 Houd je ons op de hoogte?

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
bohemien
Explorer
Opties
Hallo Martijn,
Helaas, ik had de hoop dat er misschien spontaan iets was veranderd, maar de camera instellingen staan nog steeds goed volgens mij. Ik heb ook zelf niets veranderd in de tussentijd. Zowel Digid als de Ing-app hebben altijd prima gewerkt. Tot voor kort dus.

Weet jij of er een software update is geweest die hiervan de oorzaak kan zijn?

Het is erg onhandig dat het niet werkt 🤔. Screenshot_20220825-191632_Permission controller.jpg
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @bohemien, goedemorgen.

 

Het lijkt me niet dat dit vanuit een software update is veroorzaakt, ik heb in ieder geval nog geen andere melding hiervan gehad. Als je gaat naar Instellingen > Apps > ING/Digi-D > Opslag en kies hier dan voor cache legen, lukt het nu wel om een QR code via één van deze apps te scannen?

Heb je de apps in kwestie ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zorg wel dat je je de inloggegevens van beide apps in de buurt heb 😉 

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
bohemien
Explorer
Opties

Hallo Martijn,

(ik had geantwoord op de samsungmail in mijn mailbox maar blijkbaar heeft dat niet gewerkt).

Ik heb de cache geleegd van de apps, ik heb ook al een paar keer de apps opnieuw geïnstalleerd.  Er is nog niets veranderd. Als ik de scanknop in de apps gebruik dan ziet de camera de omgeving wel, dus ook de QR-code, die verschijnt gewoon op het scherm, maar hij registreert niets, gaat dus ook niet trillen omdat de code niet herkend wordt?

 

Het probleem is nog niet opgelost.....Heb je nog meer ideeën die ik kan uitproberen? Of kan ik anders met mijn mobiel naar een Samsungwinkel gaan? Ik wil hem niet inleveren zodat ik hem een tijd kwijt ben. Bovendien zitten die servicecenters niet bepaald in de buurt...

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je terugkoppeling. Als je de optie voor het scannen van een QR code inschakelt op het controlepaneel, kan je de codes dan wel scannen? Is jouw telefoon verder helemaal up-2-date? 

 

Houd je ons op de hoogte?

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Charlotten6
Apprentice
Opties

Ik heb dit zelfde probleem (met Samsung S20) sinds idd ergens augustus, echt heel erg vervelend. Al contact gehad met ING en die zeiden er niets aan te kunnen doen, en kwam er later achter dat het ook in DigiD niet meer werkt. Alle opties die hieronder staan ook al geprobeert maar niets helpt en alles staat verder goed ingesteld. Het lijkt idd wel alsof het systeem het ergens niet registreerd of dit geblokeert is. Ik hoop ook op een oplossing.