op 04-05-2018 02:11 PM
Hello,
Ik heb pas een samsung gear sport gekocht. Ik vroeg mij nu af of ik hiermee een fietstocht/wandeltocht kan registreren en achteraf het traject (eventueel ook de hoogtemeters) bekijken? Heb ik daarvoor dan bijkomende (gratis) apps nodig ? Ik vind hierover niets terug in de handleiding, dus ik vermoed dat het niet kan. Alvast nu al bedankt voor de reacties.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-05-2018 02:32 PM
Hey Lucas,
Gefeliciteerd met je Gear Sport! Goede keuze
Dat kan zeker! Door de ingebouwde GPS hoef je hiervoor niet eens je telefoon mee te nemen. Als je wel verbinding met je telefoon hebt tijdens het wandelen of fietsen, gebruikt je Gear Sport de GPS van je telefoon. Dit is zuiniger voor de batterij van je Gear, maar dit hoeft dus niet.
Als het goed is, staan er standaard een aantal widgets ingesteld op je Gear Sport. Deze benader je door met het wieltje met de klok mee te draaien of van rechts naar links te vegen. Een van die widgets is de trainingswidget. Hier kun je een training starten, waaronder fietsen, wandelen en trektocht. Je kunt voor je op start tikt nog een aantal dingen instellen. Zorg in elk geval dat 'Locatie' op groen staat. De rest kun je naar wens instellen.
Verder heb je ook nog een widget waarmee je de meest gebruikte trainingen sneller kunt starten door op een van de 4 rondjes te tikken. Houd deze widget lang ingedrukt en tik op 'Bewerken' om deze naar wens aan te passen.
Als een zo'n widget er niet tussenstaat, kun je naar de laatste widget gaan en kiezen voor Widget toevoegen.
Je kunt je trainingen terugzien op je Gear Sport via de widget met de totale duur van je trainingen deze week en daar kiezen voor 'Log weergeven'. Ook komen ze in Samsung Health op je telefoon te staan. Als je Samsung Health nog niet hebt kun je die hier downloaden:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android.app.shealth
iOS: https://itunes.apple.com/us/app/samsung-health/id1224541484?mt=8
Hopelijk heb ik je vragen zo een beetje beantwoord. Laat het gerust weten als iets niet duidelijk is of als je meer vragen hebt
op 04-05-2018 03:43 PM
Hey KevinW
Dat is alvast al een deel van het antwoord. Alvast heel erg bedankt hiervoor.
Wat ik ook graag zou weten : kan ik achteraf ook op een kaart (google maps, Here) zien wat ik gereden heb en dat er daarbij een grafiek zichtbaar is hoe het hoogteverloop van dat parcours was. Ik weet dat je dat kan zien bij o.a. Strava en Runkeeper maar kan dat ook met de gear sport in samenwerking met mijn smartphone (s7 edge) ?
Lucas
op 04-05-2018 03:54 PM
Hey Lucas,
Dat kan met de app Samsung Health op je telefoon. Je kunt daar een kaartje vinden met de afgelegde route, een hoogte-, snelheids- en hartslaggrafiek en nog wat andere informatie over je training. Hiervoor open je Samsung Health, tik je op de activiteit (bijvoorbeeld wandelen of fietsen) en ga je naar het tabblad 'trends'.
op 05-04-2019 11:03 AM
ik heb sinds gister een gear fit 2 pro, op mijn gear kan ik inderdaad de kaart zien bij "log weergeven". Na synchronisatie met mijn telefoon kan ik alle gegevens (mu.v. cadans btw) zien, maar geen kaart. Ik zie ook geen tabbladen, dus ook niet een met 'trends'.
Enig idee hoe ik dit zichtbaar kan krijgen?
B.v.d.!
op 03-05-2019 11:37 AM
Ik heb ook een Samsung Gear Pro 2, maar ondanks dat gps aan staat krijg ik geen enkele kaart te zien. Ook niet op mijn mobiel via de app SHealth. Hartslag, afstand etc wordt wel gewoon weergegeven en beide apparaten zijn via Bluetooth gekoppeld. Hoe kan ik het wel werkend krijgen?
op 05-04-2020 05:33 PM
Ik heb net een nieuwe S20 en daar blijkt het traject traceren niet meer te werken, je ziet wel de afstand maar niet meer waar je gewandeld, gefietst of gelopen hebt, geen traject controle meer!!! spijtig he
op 06-04-2020 01:23 PM
op 24-05-2020 11:29 AM
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn watch zie ik na de training een mooi kaartje. Dus ik ging er vanuit dat hij dat ook opslaat. Maar nee, ik kan het naderhand niet terug vinden in de app. En ook onthoudt hij maar 30 dagen training.
Hoe los ik dit op?
op 26-05-2020 11:49 AM
Hi @Connieie,
Welkom op de Community.
Wat zie je als je op je toestel bij S-Health -> Recente trainingen -> Kies een training kijkt?