op 04-05-2018 02:11 PM
Hello,
Ik heb pas een samsung gear sport gekocht. Ik vroeg mij nu af of ik hiermee een fietstocht/wandeltocht kan registreren en achteraf het traject (eventueel ook de hoogtemeters) bekijken? Heb ik daarvoor dan bijkomende (gratis) apps nodig ? Ik vind hierover niets terug in de handleiding, dus ik vermoed dat het niet kan. Alvast nu al bedankt voor de reacties.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 26-05-2020 12:50 PM
Dag Bruce,
Dan zie ik dit. Als ik een training aanklik (en dan natuurlijk niet een automatische, maar eentje die ik zelf aangezet heb) krijg ik heel veel info, behalve het kaartje.
Het gekke vind ik dat ik het kaartje wel direct na de training zie op mijn watch. Daarna ook niet meer.
op 26-05-2020 08:54 PM
Ik ben in het bezit van een Gear S3 classic en met mijn S9 ging het vrij vlot om een track op mijn samsung health te zien, nu met mijn S20 werkt dit niet meer, t.t.z. wanneer ik ga wandelen start ik, net zoals met mijn S9, de app wandelen op mijn Gear S3 op start ik, na beëindigen van mijn wandeling druk ik op voltooien en dan kan ik mijn afgelegd traject niet zien op mijn S20 Health, daar zie ik enkel calorieverbruik, afgelegde afstand etc. maar geen kaart en op mijn Gear S3 zie ik enkel de tijd, calorieverbruik en hartslag, wanneer ik mijn training alleen opstart op mijn S20 krijg ik ver alle info behalve hartslag ???
Gtjes
op 26-05-2020 09:09 PM
hallo,
ik ga dit uitleggen aan de hand van jou post.
je hebt het scherm van recente trainingen-
trainingen voor de afgelopen 30 dagen
ik neem als voorbeeld VANDAAG gewoon op WANDELEN klikken en alles verschijnt bovenaan zie je het kaartje,verder naar beneden uur,snelheid,hartslag......indien je geen kaartje moest zien heeft dit blijkbaar te maken met de startlocatie
wil je de wandelingen van gisteren of het fietsen van voorgaande dagen bekijken doe je gewoon hetzelfde als hierboven beschreven.je kan zo alles van die 30 dagen bekijken.
Normaal zou dit moeten lukken ,laat je iets weten AUB
op 26-05-2020 09:19 PM
in de health op recente trainingen klikken,dan krijg je alle trainingen van de afgelopen dagen klik gewoon op wandelen en normaal gezien zou dan alles moeten verschijnen dus ook een kaart(is er geen kaart dan heb je geen gps ontvangst gehad
probeer eens en laat maar iets weten of het gelukt is.
op 27-05-2020 12:16 AM
Met dank voor de info maar helaas is dit op mijn S20 niet, vroeger op mijn S9 hoefde ik enkel de training op mijn S3 te starten en ik zag na de training de afgelegde weg etc. op de kaart verschijnen bij recente trainingen, nu op mijn S20 is dat niet meer en ik doe dezelfde handelingen als vroeger op mijn S9, ik zie enkel de kaart etc. verschijnen wanneer ik de training start op mijn S20 maar de hartslag krijg ik niet te zien en daarom moet ik de training ook starten op mijn Gear S3, raar maar waar.
27-05-2020 11:25 AM - bewerkt 27-05-2020 11:25 AM
@foksie, kun je een screenshot sturen van wat je wel ziet? En zoals @ronaldo17 aangeeft, zorg ervoor dat voor je training de GPS een goede verbinding heeft, dus handmatig starten en even een aantal seconden wachten voordat je gaat trainen.
Anders kun je de Wearable app verwijderen en het horloge resetten en vervolgens opnieuw koppelen.
op 27-05-2020 12:58 PM
Gisteren zag ik dat de app op mijn telefoon geen locatievoorziening autorisatie had. Die heb ik op 'bij gebruik app' gezet. Vanochtend een trainig gestart vanaf mijn watch, maar wederom geen succes. Vanavond ga ik nog maar eens wandelen en dan de app open zetten. Kijken of dat helpt. Vind het wel een beetje dubbel werk allemaal. Zeker omdat hij alle andere gegevens wel overpompt van mijn watch naar mijn telefoon. Bijgaand de screenshots
op 27-05-2020 01:15 PM
op 27-05-2020 05:26 PM
dit zijn mijn instellingen in samsung health
locatiegegevens aan-training auto aan-training auto dedecteren staat groen als hij niet is verbonden met horloge dan kan je daar opklikken bovenaan zie de knop aan groen. onderaan zie je trainingslocaties in kaart brengen dat kan je eventueel eens aanvinken bij mij is dat niet het geval.daarna pas je horoge inschakelen.Foto's staan wel niet in de juiste volgorde.is maar om laten te tonen wat ik te zien krijg als ik een training open.
op 27-05-2020 05:40 PM
Hallo en bedankt voor het bericht, wat ik zie op jou tracking had ik vroeger ook op mijn S9 maar training automatisch detecteren kan ik op mijn S20 niet veranderen, dit staat aan maar in het grijs en kan ik dus niet aantikken, waarom weet ik niet
Gtjes