Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Watch 3 - trappen en sleeptracking issues

(Onderwerp aangemaakt op: 04-12-2020 12:59 PM)
1749 Weergaven
Sephi
Apprentice
Opties

Hoi allemaal, 

Een paar dagen geleden heb ik een Samsung Watch 3 41mm bronze gekocht. 

Helaas worden de trappen slecht tot niet geteld. Het is niet leuk wanneer je 14 keer de trap op bent geweest er maar 5 keer geteld wordt😕

Uit diverse forums begrijp ik dat Samsung de hoogtemeter verkeerd heeft ingesteld (3 meter) en dat Europeaanse traphoogtes 2.80 / 2.90 meter zijn. Oplossing is dan juigend boven aan de trap staan maar dat lijkt me toch niet echt de bedoeling. Of deze posts waar zijn weet ik niet. Voelt bijna als een 1 april grap😳

Maar hierbij dus een paar vragen:

1. Hebben meer mensen hier last van?

2. Samsung, kunnen jullie dit alsjeblieft fixen? En anders misschien een optie inbouwen in de health app waarin je zelf de aantal trappen kunt aanpassen?

Dan het volgende probleem, sleeptracking. Allereerst wordt er bijna geen diepe slaap gemeten. 2 minuten tot 14 min. max terwijl m'n versa dan tussen de 43 min. en 1:20 uur aangeeft. Installeer je sleep with Android komt de data wel overeen met fitbit. Die berekeningen komen van de Watch 3 af dus waarom geeft Samsung Health zo een slechte weergave van slaap? 

De grootste frustratie van sleep tracking is dat er steeds gaten zitten in de gegevens. Als je dus even wakker bent stopt het tracken en gaat het weer verder wanneer je gaat slapen. Maar daardoor is de score en slaap data opgebroken en klopt er niets meer van. Heb geprobeerd dit handmatig aan te passen in Samsung Health maar dat laat ie niet toe en kan het met geen mogelijkheid aan elkaar koppelen. 

Ook hierbij de vraag, hebben meer mensen dit en is er een oplossing voor? Doe ik iets verkeerd? 

Ik vindt m'n watch verder echt prachtig en voelt meer als een sierraad dan een horloge. Hopelijk kunnen deze twee problemen opgelost worden. 

2 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Sephi,

Qua trappen merk ik dat zelf ook; ze komen niet altijd overeen. Tot nu toe is het vandaag heel nauwkeurig, maar gisteren weer niet. Juichend de finish van de trap halen is helaas geen 1 aprilgrap, dat heb ik oprecht geprobeerd en het wilt soms echt net dat zetje geven waardoor een trap wel gedetecteerd wordt. Ik pleit zelf voor een kalibratie-optie, zodat je zelf de trap op kunt lopen en hij dan gewoon detecteert hoe hoog jouw gemiddelde trap is. Maar zo'n optie is er helaas (nog?) niet.

Qua slaap merk ik dat dan weer niet. Je slaapstadia worden geschat aan de hand van verschillende factoren, waaronder je bewegingen, je hartslag en je hartslagvariabiliteit. Het blijft een schatting: zo lang het horloge geen hersengolven kan meten, kan het nooit 100% overeenkomen.

Ook ik had met mijn horloge heel weinig diepe slaap. Ik was ook erg moe, en besloot toch eens naar de huisarts te gaan. Een poosje terug kreeg ik een polysomnografie - een slaapmeting inclusief meting van hersengolven - en dit bleek vrij goed overeen te komen met wat mijn horloge aan gaf; ik had daadwerkelijk heel weinig diepe slaap. Met behandeling daarvan schoot mijn diepe slaap omhoog, en de arts vond het horloge zodanig nauwkeurig dat ze die metingen aanhield bij de volgende controle-afspraken.

Als je kort tussendoor wakker wordt, dan zou hij door moeten gaan met meten - tenzij je actief je horloge of je telefoon gaat gebruiken. Kort wakker worden is dan ook heel normaal in een gezonde slaapcyclus, als je daarna maar vrij snel weer in slaap valt. Als je voor langere tijd wakker bent, dan zal de meting stoppen. Voor langere tijd wakker liggen is dan ook geen heel gezond slaappatroon, wat ook weer kan wijzen op verstoorde slaapcycli (lees: te weinig diepe slaap). Dus ondanks dat je andere apparaten een normaal slaapritme aangeven, betekent het niet dat de schatting van je Samsung Watch daarmee niet accuraat is. Al je apparaten zullen een schatting maken, en bij de ene persoon is de ene schatting accurater dan de andere, maar zonder een echt onderzoek weet je helaas niet welke bij jou het meest accuraat is.

Overigens is dit natuurlijk geen oproep om gelijk in paniek naar je huisarts te rennen, alleen omdat je horloge aangeeft dat je slecht slaapt :winking-face: Je kunt hooguit kijken of je misschien iets aan je slaaphygiëne kunt veranderen en kijken of dat effect heeft. Maar mocht je onverhoopt ooit tegen bepaalde gezondheidsproblemen aanlopen, zoals vermoeidheid, dan is dit wel iets dat je je arts zou kunnen meegeven.

kevin-sig
Members_YmLot4w
First Poster
Opties

Ik ben het er helemaal mee eens. Exact hetzelfde bij mij Galaxy watch 3 (met een smartphone OnePlus Nord N10 128GB). Aan de helpdesk heb je niets helaas, die zijn onder niveau. Zels nauwelijks verstaanbaar. 

We mopperen veel op Samsung Health, maar het is de Watch, die de gegevens verstrekt aan deze app. Het probleem ligt dus primair bij de Watch3.

veel

0 Likes