op 04-05-2018 02:11 PM
Hello,
Ik heb pas een samsung gear sport gekocht. Ik vroeg mij nu af of ik hiermee een fietstocht/wandeltocht kan registreren en achteraf het traject (eventueel ook de hoogtemeters) bekijken? Heb ik daarvoor dan bijkomende (gratis) apps nodig ? Ik vind hierover niets terug in de handleiding, dus ik vermoed dat het niet kan. Alvast nu al bedankt voor de reacties.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-05-2020 05:47 PM
Hallo, mijn probleem is dat wanneer ik de training aanvat op mijn S20 krijg ik na de training het traject wel te zien doch wanneer ik de training start op mijn Gear S3 dan krijg ik geen traject te zien na mijn training op mijn S20 en met mijn S9 was dit wel het geval, moest ik enkel de training starten op mijn Gear S3, ik heb ook een perfecte verbinding tussen mijn S20 en de Gear S3 maar blijkbaar klopt er iets niet.
Gtjes
op 27-05-2020 06:40 PM
@foksie heb je alles al eens gereset,wearable vewijderen,health vewijderen(of strava)en alles terug installeren,best wel een back-up maken zodat eventuele gegevens niet verloren zijn.dergelijke problemen kunnen zich ook voordoen na een nieuwe software update (heb dit ook al eens voorgehad met een ander toestel en toen heeft dit me wel tot de oplossing gebracht).wat ik zeker niet wil beweren is of dit in uw geval zo is.Ik heb geprobeerd mee te zoeken naar een oplossing maarja ben ook geen technicus ,misschien eens contact opnemen met samsung zelf,ik denk dat dit zelfs kan via chat maar heel zeker ben ik hier ook niet van.
op 27-05-2020 08:52 PM
Hi Bruce
Nou ik kan bijna het testvak in 😊 maar het is nog niet gelukt. Kijken of ik het goed kan uitleggen.
Ik heb alles wat ik kon vinden over locatie voorzieningen bij health op de telefoon aangezet.
Training gestart op watch, alle gegevens op watch, alle gegevens behalve kaart op telefoon. Het oorspronkelijke probleem dus.
Training gestart op telefoon. Gegevens op telefoon beperkter (geen hartslag etc das logisch) maar ook geen kaartje. Verbazing alom.
Ik heb inmiddels gevonden hoe ik met een widget mijn trainingen kan terugkijken op mijn watch en dan zie ik ook alle trainingen waarbij bij de door de watch gestarte trainingen wel een kaartje en bij de teledoon gestarte training niet.
Het lijkt dus echt in de telefoon te zitten.
Ze werken niet (lekker) samen.
(Updates tijdens de training vanuit horloge komen uit de horloge, die van de telefoon door mijn buds. Dus ook daar blijkt dat het als twee losse dingen werken. Ik hoop op wat meer integratie
Ik ben na tig jaar overgestapt op Samsung omdat ik jullie watches veel mooier vind dan die van iPhone maar dit helpt niet echt. Zeker niet als mij man nog steeds op iPhone zit en ik het dus allemaal zelf mag uitzoeken. Plus die grijns op zijn kop;-))
op 28-05-2020 12:23 AM
Hallo, Wanneer ik een training of wandeling start op mijn Gear S3 dan zie ik op mijn S-health bij recente training:
snelheid, hartslag, tijd, afstand, caloriën, gem. snelheid, gemiddeld tempo en gemiddelde hartslag, zie bijlage, maar geen kaart ! op mijn gear staan volgende verbindingen op, Gps, Bluetooth, wifi en Nfc.
Ik heb ook nagekeken of op de Gear en S-health app locatiegegevens aanstaat en dat is voor beiden het geval, training automatisch detecteren kan ik niet wijzigen op mijn S20, mvg
op 28-05-2020 12:27 AM
Hallo, wanneer op de Gear de gps functie aanstaat gaat deze toch automatisch je startlocatie detecteren? ja toch? ik heb daar nooit last van gehad met mijn S9, starten op mijn gear en klaar
op 28-05-2020 09:20 AM
@foksie Ik heb hier een paar screenshots gepost kijk dit eens na of dit bij u is ingesteld.
klik op instellingen
klik locatie instellingen
locatie moet aan staan
klik op app machtigingen
locatie daar kun je zelf bepalen wat er altijd moet aan staan,zo staat dit bij mij ingesteld,kun je eventueel verder aanvullen
Misschien lukt het dan,anders weet ik het ook niet.laat maar iets weten
instellingen openen,klik op instellingen
op 28-05-2020 09:55 AM
hallo, bedankt voor het bericht, locatie staat bij mij ook aan en bij de app's staan de betreffende ook op toegestaan, in princiepe staan de instellingen hetzelfde zoals vroeger op de S9, is voor mij ook een raadsel,, heb ergens iets opgevangen dat S health dit jaar opgegeven wordt ? gtjes
op 28-05-2020 09:45 PM
@foksie Inderdaad een raar geval,ik kan wel meegeven dat google locatie nauwkeurigheid aan staat bij mij.
Wat betreft dat s-health zou stoppen heb ik na veel opzoekwerk niet kunnen terug vinden ,wat er wel is dat s-health vanaf versie 6.9.1.017 ( staat er bij mij op is de nieuwste versie)steeds minder functies aanbieden vb saturatie ,gezondheidszorg,sommige horloges waaronder fitbit ( kan niet meer gekoppeld worden)en zullen dus niet meer te raadplegen zijn.
Dit alles kan zeker al niets te maken hebben met jou probleem.Wat is het dan wel???????????
Wat je eventueel eens kan doen je probleem intikken op YOU-TUBE vb telefoon koppelen,gegevens worden niet overgezet,route word niet weergegeven in samsung health,.........daar staan honderden video's op om problemen op te lossen de meeste zijn wel in het engels.Ondertussen blijf ik wel verder zoeken in de hoop een oplossing te vinden.
op 29-05-2020 12:06 AM
Hallo Ronaldo, bedankt voor het bericht, ik zal het zeker eens uittesten, grtjes
op 29-05-2020 09:27 AM