Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy watch4 blijkt niet waterdicht

(Onderwerp aangemaakt op: 10-06-2022 12:26 PM)
2811 Weergaven
MM82
Journeyman
Opties
Helaas heb ik problemen met mijn Galaxy Watch4, die ontstaan lijkt door waterschade. Inmiddels ligt het horloge bij een Samsung service center ter reparatie, waar tot mijn verbazing verteld werd dat er eigenlijk niet gezwommen kan worden met het toestel. 

Overal, ook op deze site, wordt dit horloge gepromoot alszijnde waterdicht, geschikt om zwemtrainingen mee te tracken etc. 

In de quickguide staat onder andere dat deze geschikt is voor normaal gebruik, zoals zwemmen op het strand of in een zwembad. 

Vervolgens staat in de handleiding dat er niet in zee of chloorwater gezwommen mag worden. Eigenlijk kan je nav de handleiding stellen dat het horloge gewoon niet geschikt is voor normaal zwemgedrag. 

Toevallig heb ik enkel kort in zoet water gezwommen, dus niks gedaan wat volgens de handleiding niet kan. Maar ik vind dit wel heel slecht, gezien alle tegenstrijdige informatie vanuit Samsung. 

Als het horloge niet geschikt is voor normaal zwemgedrag, zou het ook niet als zodanig gepromoot moeten worden, en ook zou er duidelijke eenduidige en eerlijke informatie vanuit Samsung moeten zijn.

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Leon_v_N, goedemiddag. 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je waterschade hebt met je Watch. Je kan ook zeker wel zwemmen met je Watch echter blijft het wel belangrijk om deze goed te onderhouden om de water bestendigheid te behouden. We zouden het ook erg jammer vinden als je ons gaat verlaten. Het klopt ook dat je de Watch kan laten herstellen bij één van onze service centers, wil je niet overgaan tot een reparatie stuur mij dan een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
cbrouns
Student
Opties
Je hebt gelijk. MediaMarkt vertelde mij dat ik bij waterschade waarschijnlijk naar mijn geld kon fluiten. Beetje bangmakerij, want niets is minder waar. Het servicecentrum heeft heel netjes meerdere onderdelen in mijn horloge kosteloos vervangen. Blijkbaar een defect backcover, dus dan komt er al snel water in. Heb 'm binnen 2 weken weer terug gekregen. Heel erg tevreden over de service van Samsung (iets minder tevreden dus over MediaMarkt.. ;)). Dank voor je reactie Martijn!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MM82 , goedemiddag.

Goed dat je ons een berichtje stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer er waterschade is geconstateerd bij jouw Watch. Het is ook zeker wel mogelijk om te zwemmen met je Watch, helemaal waterdicht is je Watch ook niet. Wanneer je gaat zwemmen dien je ook gebruik te maken van de Watervergrendeling, daarnaast kan de water bestendigheid ook worden aangetast door andere stoffen. 

In het servicecentrum zullen ze vervolgens je Watch onderzoeken om na te gaan of dit binnen de garantievoorwaarden valt. In de handleiding staan ook tips om je Watch te onderhouden en deze waterbestendigheid te houden.

Hopelijk valt jouw reparatie dan ook binnen de garantie voorwaarden.

Groeten,

Martijn

Zoole
Helping Hand
Opties
Zijn hier op 't forum verschillende meningen over. De 1 zegt dat je er mee kan zwemmen, de ander zegt dat je er hooguit mee kan douchen. Ik heb maar besloten om er niet mee te gaan zwemmen
0 Likes
MM82
Journeyman
Opties
Yes, ik begrijp die keuze, maar ik vind het raar dat hier verschillende meningen over zijn. Een horloge verkocht als waterdicht (en geschikt voor zwemmen) hoort daaraan te voldoen. Dat zou geen mening moeten zijn. Samsung verkoopt nu iets anders dan wat er in de handleiding staat. En ook de quickguide geeft andere info dan de handleiding
0 Likes
Zoole
Helping Hand
Opties
Klopt.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik vind het persoonlijk zeer bijzonder dat de advertenties zoveel afwijken van wat er in de handleiding staat. Ik snap ook werkelijk niet wie ervoor heeft gekozen om de horloges een 5 ATM rating te geven. Beter geven ze alle toekomstige Smartwatches 20 ATM zodat we ermee kunnen duiken in de zee 😁
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Lndn
First Poster
Opties

Eigenlijk te triest voor woorden. Overal reclame met zwemmende mensen, het toestel kan zelfs baantjes detecteren en meer en detecteert afstanden zwemmen in open water... maar echt waterdicht  of mee er zwemmen.. kunnen ze dus niet garanderen ;-(. Ik was aan het kijken nadat mijn watch 3 classic het na het zwemmen had begeven (en altijd schoongespoeld met zoet water) voor de 4 of de 5 maar  ook deze zijn dus niet waterdicht..valt binnen de garantie (coulance wat tof is) maar toch... Moet ik naar de Garmin of de apple watch wat ik heel jammer vind

MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Lndn, goedemiddag.

We zouden het erg jammer vinden als je ons gaat verlaten. Je kan met de Watch wel degelijk zwemmen echter is het ook belangrijk om de Watch goed te onderhouden en de tips uit de handleiding om de water en stofbestendigheid te behouden. 

Water.PNGWater a.PNG

Wanneer je op zoek bent naar een nieuwe Watch, stuur mij dan een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0)

Groeten,

Martijn

0 Likes
Leon_v_N
First Poster
Opties

Beste allemaal, 

Ik vind dat er wel luchtig over wordt gedaan en achteraf met informatie komt als je met het probleem komt aankloppen.

Voorheen altijd horloges gehad van rond de €150 en die gewoon waterdicht waren voor alle type water.

Nu een watch active 2 gekocht iets meer dan 2 jaar geleden voor ruim €200 meer die wordt geadverteerd met dezelfde waterdichtheid en ik ga 1 keer ermee in zee vorige week en nu doet hij niets meer.

Wanneer je ermee adverteert en je vraagt forse bedragen ervoor mag er best een * bij staan in de advertentie dat er voorwaarden aanzitten en dat je de watervergrendeling aan moet zetten (waarom staat die niet standaard aan?).

Ik was reeds naar de watch 5 pro aan het kijken, maar door bovenstaande ga ik mezelf ook verdiepen in andere merken en dat is toch jammer.

Via de WhatsApp helpdesk heb ik wel begrepen dat ik de horloge kan laten repareren, dus dat is ook een optie, maar dan moet ik het horloge daarna maar beschouwen als niet waterdicht en dat is jammer.

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Leon_v_N, goedemiddag. 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je waterschade hebt met je Watch. Je kan ook zeker wel zwemmen met je Watch echter blijft het wel belangrijk om deze goed te onderhouden om de water bestendigheid te behouden. We zouden het ook erg jammer vinden als je ons gaat verlaten. Het klopt ook dat je de Watch kan laten herstellen bij één van onze service centers, wil je niet overgaan tot een reparatie stuur mij dan een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0

Groeten,

Martijn

0 Likes