Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung WW90M760NOA maakt gaten in de was.

(Onderwerp aangemaakt op: 21-08-2019 10:00 AM)
6200 Weergaven
PHalman
Apprentice
Opties

In april jongstleden deze wasmachine gekocht bij de Mediamarkt. We gingen voor een ander (standaard) merk, maar de verkoper wist ons te overtuigen. Ondanks de prijs. Op zich niet ontevreden met de bediening e.d. van de machine. 

 

Helaas kreeg ik in mei al een kapotte sok te verwerken. Hier geen aandacht aan besteedt, omdat ik vermoedde dat die sok al kapot was voordat hij de machine in ging. Een week later kwam een T-shirt er kapot uit. Ook hier vermoedde ik, dat het aan mezelf lag, omdat het een heel oud T-shirt was (10 jaar oud)

 

1 Maand later toch weer een kledingstuk. Nu begon ik toch te twijfelen. Was wel weer een sok, maar dit keer een vrij nieuwe. Helaas ook deze sok niet bewaard.

 

Net voor de vakantie ging een BH en een Sok kapot. BH verkeerd in de machine gedaan (zonder zakje). Deze was met de haakjes in de sok blijven hangen. Ergens in de machine moet er nu zo'n kracht op de sok en de BH hebben gezeten, waardoor het bandje van de BH totaal losgescheurd is. Ik had dus een BH zonder haakjes en die zaten aan een kapotgescheurde sok. Ik heb deze bewaard en op de foto gezet.

 

Vanmorgen was een T-shirt van mijn zoon aan de beurt. Compleet losgetrokken. Geen idee wat ik nu verkeerd doe. Ik weet nu even niet wat te doen. Begin hier gigantisch van te balen. Het liefst doe ik de machine terug, tenzij er een oplossing voor komt.

 

Help. Wat kan hier aan gedaan worden. Wil hier ook nog melden, dat in het begin van het wassen, de wasmachine een aparte geur afgeeft. Net alsof er iets begint te branden. Ik vermoed dat het opwarmen van het water tot 40 graden deze geur afgeeft.

 

Tot nu toe zou ik in ieder geval niemand adviseren om een dergelijke wasmachine aan te schaffen. Hopelijk weet iemand een oplossing zodat de geur en het scheuren niet weer gebeurd (Met mijn vorige wasmachine (15 jaar oud uiteindelijk) is dat nog nooit gebeurd).

 

Hieronder een paar foto's. Het bandje krijg ik trouwens met geen mogelijkheid zelf losgetrokken. Er moet dus in de machine ergens een grote kracht worden uitgevoerd om dit voor elkaar te krijgen.

BHMetSok.jpegTShirt.jpeg

0 Likes
67 Antwoorden
Mir75
First Poster
Opties

Hoi,

 

Ik heb precies dezelfde klachten. Er zitten hele gaten in mijn optidee beddengoed geschroeid. Het komt volgens mij inderdaad door dat centrale punt in de achterwand van de trommel. Mijn garantie is al verlopen en ik vertik het om kosten te maken door zo'n slecht product. Inmiddels is al mijn optidee beddengoed naar zijn mallemoer, het is net gatenkaas. Ik zet hem wel op marktplaats en ik koop een andere wasmachine met een normale trommel. Mijn advies, doe hetzelfde. 

Slijtplek beddengoed.jpgGat beddengoed.jpg

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Mir75, goedemiddag.

 

Dit is natuurlijk niet de bedoeling en kan me ook goed voorstellen dat je hiervan baalt. Stuur mij een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0) met je persoonsgegevens, model- en serienummer van je wasmachine samen met de aankoopdatum door. Ik zal dit vervolgens doorzetten naar mijn collega's welke hier verder mee aan de slag gaan.

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Mascha
Apprentice
Opties
Ja, ik heb exact hetzelfde gehad goddomme. Vandaag, en een tijd terug, op heel erg duur beddengoed van Optidee en ben pislink. Hoe heb jij dit opgelost?
0 Likes
Mascha
Apprentice
Opties
Mij is dit nu meerdere keren overkomen met superduur Optidee Beddengoed, vandaag voor de tweede keer een groot, rond gat in mijn prachtige Beddengoed, ik ben echt pislink!!! Samsung is hier verantwoordelijk voor, het ziet eruit als brandgaten, soms wel, soms niet volledig doorgebrand in de stof. Indien niet doorgebrand, zie je een perfect ronde ring in de stof gestanst staan, die hiermee onherstelbaar beschadigd is. Wat te doen? Want dit is een enorme kostenpost voor een limited edition Beddengoed, en er is al meer beschadigd, deze wasmachine is volkomen onbetrouwbaar!!! Bij mij gaat het om de ecobubble 10 kg
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Mascha, goedemiddag.


Goed dat je ons een bericht stuurt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt! Wat is het modelnummer van jouw wasmachine? En heb je hier ook foto's van? 

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
TDX
First Poster
Opties

Sinds mijn vorige post eigenlijk alleen maar problemen gehad met deze wasmachine. Het LED schem begon steeds minder te tonen, we wisten niet meer hoeveel toeren er ingesteld was en gingen het op gevoel doen. Er leek ook water te zijn in de wasmachine, dat hoorden we als we gingen draaien aan de trommel. Dit alles ondanks dat dit een NIEUWE vervanger was van de vorige, welke dus kleding op at en/of verscheurde. Ook hier dure / leuke kleding verloren in al die tijd. Ook heel vaak gehad dat het aangegeven  tijd  BIJ LANGE NA niet gehaald werd. 10 minuten te gaan? Wacht gerust een uur.  Heel vaak ook de melding "trommelschuim verwijderen", waardoor de was STOPT en geen geluidsnotificatie geeft.

We hebben alle instructies gevolgd, van trommelreinigen, tot filter schoonmaken, etc..

 


Zodoende hebben we een tijdje geleden een vrij nieuwe, dure, Samsung "A kwaliteit  wasmachine weggegooid en een welBekende merk gekocht in de witgoed wereld, wat ik daarvoor ook 11 jaar lang had en enkel had vervangen omdat ik dacht dat het oud was. (stom he..)

De nieuwe was overigens ook een stuk goedkoper, en... tot onze verbazing... wordt onze kleding gewoon gewassen!

0 Likes
HenkL1968
First Poster
Opties
Ja wij hebben drie maal een dekbedovertrek met gaten uit de wasmachine gehaald dacht dat er een braampje in zat, maar bij de laatste keer was het overduidelijk de achterkant van de trommel.
0 Likes
Laurens96
Moderator
Moderator
Opties

Hey Henk! Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je zou op bramen kunnen controleren door een dunne en goedkope panty over je hand heen te trekken en dan de binnenkant van de trommel af te gaan. Als er dan een braam in de trommel zit, merk en zie je dit vrij snel met deze methode. Verder kun je ook de volgende dingen proberen/controleren: 

1. De toeren lager instellen bij het centrifugeren. Bij nieuwere modellen gaan de toeren sneller omhoog in plaats van het geleidelijke zoals dit bij oudere modellen het geval is. 
 

2. De wasmachine minder zwaar beladen. Als de wasmachine te zwaar beladen is, kan het zijn dat er kleding tussen de trommel en het manchet terecht komt. Hierdoor kunnen gaten ontstaan. 

 

3. Minder zware belading bij korte wasprogramma's. Korte wasprogramma's gebruiken minder water, als de wasmachine te zwaar beladen is voor het programma in kwestie, dan gaat de kleding tegen elkaar en langs het manchet schuren en slijten.

Mochten deze stappen niet geholpen hebben, dan kun je het beste iemand naar de wasmachine laten kijken en eventueel laten repareren. Je kan een reparatie via onze website inplannen: https://bit.ly/3J4HpwQ

Mocht je ergens hulp bij nodig hebben, stuur ons dan gerust een privébericht via deze link: https://bit.ly/36tKTIK

^Laurens

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200