op 21-08-2019 10:00 AM
In april jongstleden deze wasmachine gekocht bij de Mediamarkt. We gingen voor een ander (standaard) merk, maar de verkoper wist ons te overtuigen. Ondanks de prijs. Op zich niet ontevreden met de bediening e.d. van de machine.
Helaas kreeg ik in mei al een kapotte sok te verwerken. Hier geen aandacht aan besteedt, omdat ik vermoedde dat die sok al kapot was voordat hij de machine in ging. Een week later kwam een T-shirt er kapot uit. Ook hier vermoedde ik, dat het aan mezelf lag, omdat het een heel oud T-shirt was (10 jaar oud)
1 Maand later toch weer een kledingstuk. Nu begon ik toch te twijfelen. Was wel weer een sok, maar dit keer een vrij nieuwe. Helaas ook deze sok niet bewaard.
Net voor de vakantie ging een BH en een Sok kapot. BH verkeerd in de machine gedaan (zonder zakje). Deze was met de haakjes in de sok blijven hangen. Ergens in de machine moet er nu zo'n kracht op de sok en de BH hebben gezeten, waardoor het bandje van de BH totaal losgescheurd is. Ik had dus een BH zonder haakjes en die zaten aan een kapotgescheurde sok. Ik heb deze bewaard en op de foto gezet.
Vanmorgen was een T-shirt van mijn zoon aan de beurt. Compleet losgetrokken. Geen idee wat ik nu verkeerd doe. Ik weet nu even niet wat te doen. Begin hier gigantisch van te balen. Het liefst doe ik de machine terug, tenzij er een oplossing voor komt.
Help. Wat kan hier aan gedaan worden. Wil hier ook nog melden, dat in het begin van het wassen, de wasmachine een aparte geur afgeeft. Net alsof er iets begint te branden. Ik vermoed dat het opwarmen van het water tot 40 graden deze geur afgeeft.
Tot nu toe zou ik in ieder geval niemand adviseren om een dergelijke wasmachine aan te schaffen. Hopelijk weet iemand een oplossing zodat de geur en het scheuren niet weer gebeurd (Met mijn vorige wasmachine (15 jaar oud uiteindelijk) is dat nog nooit gebeurd).
Hieronder een paar foto's. Het bandje krijg ik trouwens met geen mogelijkheid zelf losgetrokken. Er moet dus in de machine ergens een grote kracht worden uitgevoerd om dit voor elkaar te krijgen.
op 08-04-2021 03:49 PM
op 22-04-2021 08:14 PM
Inmiddels heb ik maar gekozen voor de geboden oplossing met minder functionaliteit, minder waarde voor mn geld, zonder verlenging van garantietermijn. Dit duurde allemaal namelijk veel te lang, al weken zonder wasmachine. Samsung lijkt klanten te zien als nummers die geld brengen, maar een gepaste oplossing, binnen garantie, doen we niet aan. Ik werd alle kanten op gepingpongd via verschillende communicatielijnen. Iedereen verwees naar de "interne afdeling". Daar moet je heen mailen, want wij mogen/kunnen niets en wat zij zeggen is de waarheid.
Premium prijs betaald, meerdere kledingstukken verscheurd, niet dezelfde functionaliteit bij geboden oplossing, tenzij ik 400+ euro bijbetaal. Ook geen vergoeding uit coulance. Ben zeer ontevreden.
Om je vraag te beantwoorden, we wassen gewoon op de katoenprogramma, geen bijzondere dingen, en deze vraag is door iedereen gesteld. De wasmachinetrommel was te ovaal ipv rond, je zag bij het draaien duidelijk stukjes "uitsteken". Het is dus echt een fout van Samsung en de service bij deze casus was ver te zoeken.
op 06-03-2022 10:31 AM
op 06-03-2022 03:12 PM
op 08-03-2022 06:05 PM
Hi @Boskoop2771, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je hierover al contact gehad met één van mijn collega's? Stuur mij anders een privé berichtje met je persoonsinformatie, het serienummer van de wasmachine samen met de aankoopdatum. Ik zal dit dan doorzetten naar de juiste afdeling, welke vervolgens contact met je gaat opnemen.
Groeten,
Martijn
op 19-03-2022 01:38 PM
Ik deze machine ook een paar jaar en heb me al kapot geërgerd .. ook net als jou kapotte kleding. Mijn was niet er ook versleten uit na 1 wasbeurt . Echt verschrikkelijk. Ik heb de trommel al helemaal nagekeken filters gepoetst . Trommel reiniging … echt alles ik raad deze machine niemand aan . Nog niks als ellende mee gehad !
op 05-07-2022 01:29 PM
Ik dacht dat wij de enige waren met het probleem van verscheurde/verschroeide kledingstukken.
Wasmachine en droger van het merk Samsung gekocht bij BCC (totaal bijna €2.300,00).
Wasmachine type WW80M760NOM.
Bij het wassen op het programma beddengoed met uitgesteld starten komt het beddengoed eruit met grote ronde (schroei) gaten. Het probleem bij Samsung gemeld, maar wasmachine is net buiten de 2 jarige garantie. Gelukkig hebben we bij BCC extra garantie bijgekocht.
BCC heeft een monteur gestuurd die een testprogramma heeft gedraaid.
Die gaf geen foutmeldingen. De monteur heeft telefonisch contact gezocht met Samsung en het probleem uitgelegd. Samsung melde dat het probleem bekend was en dat het kwam doordat de trommel één kant opdraait en een ander onderdeel de andere kant (hierdoor sneller droogtijd), maart hierdoor kan het wasgoed gaan wringen en kunnen er gaten ontstaan.
Oplossing was om het beddengoedprogramma niet meer te gebruiken maar de wolwas stand te gebruiken.
De monteur heeft voor de vorm nog een dopje vervangen en is weggegaan. Hij kon er verder niks meer aan doen.
Zelf denk ik dat er een ander probleem is. Het zijn echt schroeiplekken.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het uitgesteld starten.
Dat het verwarmingselement de schroeiplekken veroorzaakt.
Hierna verschillende pogingen om met Samsung in contact te komen, maar dat lukt niet.
Tot ik vandaag op deze site kwam.
Ik vind dat Samsung erg in gebreke is en verwacht van hun een goede oplossing.Brand- of schroeiplek
Brand- of schroeiplek
op 08-07-2022 10:16 AM
Hi @AJBertels, nog bedankt voor de uitgebreide uitleg! Zoals eerder besproken via de privéberichten, zal er om dit na te kijken/op te lossen, nogmaals een monteur aan te pas moeten komen. En onder andere wegens de verlopen fabrieksgarantie, kun je dat het beste via de verkoper bewerkstelligen. Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Joey
15-09-2022 11:20 AM - bewerkt 15-09-2022 11:33 AM
Ik heb hetzelfde met precies zulk soort teddy ( dure Optidee ) beddengoed. Het is zelfs zo erg dat ik die maar bij de buurvrouw ga wassen omdat er in mijn wasmachine , de Q drive ecobubble Add wash 9kg, niks van overblijft. En ik vermoed dat het komt door de Q-Drum die bestaat uit een ‘hoofdtrommel’ met ‘achterplaat’ die onafhankelijk van elkaar bewegen, zodat je kleding dynamisch wordt gewassen door de samenwerkende bewegingen. Omdat het een dekbedovertrek is met redelijk volume krijg je een wring effect in de trommel met als resultaat de ingesleten brand plekken. De inslijtplekken en cirkel komen bij mij precies overeen met de achterplaat van de trommel. Van een wasmachine van deze prijs en de trommel inhoud van 9 kg mag je toch wel verwachten dat je een enkel dekbedovertrek ( want meer doe ik er niet in) probleemloos kan wassen. De matrasovertrek en kussenslopen was ik zelfs nog apart, dus het is enkel het dekbedovertrek. Mijn machine val inmiddels ook al buiten de fabrieksgarantie, helaas. Want het is een dure miskoop geweest.
op 15-09-2022 04:56 PM
Hi @Mir75, goedemiddag.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en kan me ook goed voorstellen dat je hiervan baalt. Stuur mij een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0) met je persoonsgegevens, model- en serienummer van je wasmachine samen met de aankoopdatum door. Ik zal dit vervolgens doorzetten naar mijn collega's welke hier verder mee aan de slag gaan.
Groeten,
Martijn