Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Zwarte balk in scherm

(Onderwerp aangemaakt op: 09-06-2020 10:44 PM)
4481 Weergaven
Rickkemna
Apprentice
Opties

Vandaag de Samsung Crystal UHD 43TU7000 aangeschaft en na nog geen 1 uur de tv te hebben staan heb ik deze zwarte balk al in m'n scherm.  Hoe kan dit?7A2D79F2-D624-4F83-8C90-AA1BAE2E91CF.jpeg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rickkemna
Apprentice
Opties

Hi Dick,

Gister uit m'n werk heb meteen de TV omgeruild voor een nieuwe. Was geen probleem bij mediamarkt. Deze werkt nu top. Naar mijn mening is het zo opgelost!

bedankt voor je hulp.

Gr, Rick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

21 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Rickkemna , Rick,

Dat is geen lekker begin met een nieuwe tv! Is de volledige Model Code van de tv UE43TU7000WXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Is de huidige softwareversie van de tv de 1115.3?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.

Dit moet echt volgens onderstaande eisen, anders is het niet goed te beoordelen:

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.

Zou je alvast, om uit te sluiten, de tv kunnen resetten? Bij Instelingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Eventueel, ook om uit te sluiten, de tv een flinke poos spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Rickkemna
Apprentice
Opties

Ik kan bij het ondersteuning menu geen reset vinden. Verder  heb ik nog geen internet aangesloten, kabel moet nog gelegd worden. Zie ook geen grayscales bij het zelfdiagnose menu. 5BC08772-158F-4181-89EC-93A8735FC1E1.jpeg

C28C825B-9597-4A89-97E4-0F73F714A114.jpeg

F06F89AD-67FB-41C4-ABCA-F40D10C1604F.jpeg

EA384DF6-4655-4807-9A0D-9BA8DFEFACF1.jpeg

A0D92881-742D-479B-930E-1E6B6EBCDC65.jpeg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Rickkemna , Rick,

Bedankt voor de info! De grayscales zijn even niet belangrijk. Heb je de tv nog spanningsloos gezet?

De softwareversie is een beetje out-of-date. Er is een nieuwe (1115.3 van 02-06-2020) beschikbaar.

Zou je deze, om uit te sluiten, via USB kunnen updaten? Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE43TU7000WXXN/

Volg onderstaande procedure:

http://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-v...

Zorg wel dat van de uitgepakte T-KTSU2DEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-KTSU2DEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.

Installeren bij
 Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.

Als dit niet mocht helpen, moet je dit onder de garantie laten vallen.

Deze klacht moet je melden, via de mail en liefst met foto's erbij, bij de leverancier.

Niet bij Samsung, want bij de leverancier loopt je garantie.

Houd me even op de hoogte over de voortgang..

Groet, Dick
Rickkemna
Apprentice
Opties
Is de update ook mogelijk met internet kabel? Dan zorg dat ik die er even in steek. Tv wel de hele nacht uit gehad maar nog niet met volledige spanning er af. Wel voor korte tijd maar dat maakte geen verschil. Ik probeer vanavond de update en voor langere tijd de voeding er af te halen.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Rickkemna , Rick,

De handmatige update zal ws. niks vinden, omdat dit een vrij recente versie is.

Deze staat dan nog niet op de server. Duurt meestal even. Als de tv niks vindt, dan toch maar via USB updaten.

Het zal ws. niet zoveel zin hebben, omdat dit lijkt op een defect aan het beeldscherm..

Groet, Dick
Rickkemna
Apprentice
Opties

Ik denk het zelfde! Een vriend van me heeft hem tegelijk met mij gekocht, heeft op het moment de zelfde software versie en heeft geen problemen. Daarnaast heeft mediamarkt al aangegeven dat ik hem kan omruilen. Bedankt in iedergeval!

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Rickkemna , Rick,

Geen dank! Mooi dat MM de tv gaat omruilen!

Houd je me even op de hoogte hoe het afloopt?

Fijne dag!

Groet, Dick
Oplossing
Rickkemna
Apprentice
Opties

Hi Dick,

Gister uit m'n werk heb meteen de TV omgeruild voor een nieuwe. Was geen probleem bij mediamarkt. Deze werkt nu top. Naar mijn mening is het zo opgelost!

bedankt voor je hulp.

Gr, Rick

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Rickkemna , Rick,

Geen dank! Super dat het zo opgelost is! Zou je misschien je vraag als Oplossing kunnen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Veel kijkplezier met je nieuwe tv en een fijne dag toegewenst!

Groet, Dick