op 09-06-2020 10:39 PM
Hallo, ik heb een half jaar geleden een Samsung UE43RU7470S gekocht. Sinds kort werkt de afstandbediening niet meer. Alleen de aan/uit knop functioneert. Opnieuw koppelen werkt ook niet. Ik heb vandaag een nieuwe AB toegestuurd gekregen, omdat dat de oplossing zou zijn, maar helaas! Bij elke knop die ik nu indruk krijg ik de melding "niet beschikbaar". Een (harde) reset lukt niet, omdat zoals gezegd ik de AB niet kan gebruiken. Wie heeft de gouden tip?
op 10-06-2020 07:55 AM
Goedemorgen @Amanda73 , Amanda,
Is de volledige Model Code van de tv UE43RU7470SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Knippert het rode lamp op de Remote (bovenin) bij het indrukken van een toets?
Knippert de IR-sensor (rechtsonder) op de tv bij het indrukken van een willekeurige toets?
Lastig dat je de Remote niet kunt gebruiken om de tv te resetten.
Zou je daarom de tv een flinke poos spanningsloos kunnen zetten? Dat is ook een soort reset.
Graag hoor ik van je..
op 10-06-2020 11:02 AM
Hallo Dick,
Volledige modelcode is idd zoals genoemd. Rode lamp op remote knippert, IR sensor (midden onder op dit model, bij de handbediening) ook. Maar ik blijf de pop-up "niet beschikbaar" krijgen. TV (en Caiway kastje) half uur spanningloos gezet, maar dit heeft geen effect.
Groeten, Amanda
op 11-06-2020 08:22 AM
Goeiemorgen @Amanda73 , Amanda,
Als dit de tweede AB is die niet werkt, dan moet het haast wel aan de tv liggen.
Het introductiejaar van de tv is 2019. Er zit dus nog garantie op.
Het beste kun je dit voorleggen aan de leverancier. Niet bij Samsung. De garantie loopt namelijk bij de leverancier.
Houd me even op de hoogte over de voortgang..
op 11-06-2020 10:25 AM
@Amanda73, had je de afstandsbediening wel opnieuw gekoppeld met de return en de play/pause knop?
op 11-06-2020 12:21 PM
Er is volgens mij toch wel ergens een communicatie fout met de ab van Samsung.
Dit komt als je wat leest toch bij veel tv's van Samsung voor?
op 19-06-2020 07:17 PM
op 19-06-2020 07:19 PM
Samsung wil de tv best in reparatie nemen, maar dan moet ik hem wel opsturen. Dat vind ik nu niet bepaald een acceptabele oplossing. Ten eerste zit ik dan zonder tv en het risico van versturen zit me ook niet lekker. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd!
op 19-06-2020 07:20 PM
op 20-06-2020 03:08 PM
Hi Dick,
Dankzij een gouden tip van mijn lokale elektro toko kan ik nu al wat meer functies gebruiken. De tip? "Heb je misschien een oudere Samsung remote in huis? Probeer die eens!" En ja hoor, de remote van mijn zoons oudere Samsung smart tv communiceert wel met de tv en ik kan gewoon door mijn smart hub scrollen en het volume bedienen. Helaas, nog niet meer dan dat. De tv lijkt geen verbinding met het (draadloze) netwerk te kunnen maken. Alles uitgezet (tv, router, etc.) en weer aan, maar het probleem blijft.
Nu wil ik dus de tv resetten. Ik neem aan dat dat nu mogelijk is. Hoe ga ik te werk?
Groeten,
Amanda