Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

TV via bluetooth koppelen met externe speaker

(Onderwerp aangemaakt op: 10-06-2020 08:18 AM)
1252 Weergaven
Piet15
Apprentice
Opties

ik wil het geluid van mijn TV, de EU43MU6100, graag via de audioversterker laten lopen. Op mijn versterker zit op één van de ingangen een bluetooth adapter. Hiermee stream ik geluid via minn smartphone bv, wat prima gaat. Deze adapter wordt herkend door de TV. In het menu TV-luidspreker /geluidsuitvoer, is de bluetooth adapter zichtbaar. In het menu staat deze adapter ook als gekoppeld. Als ik dan op "verbinden" druk, komt de verbinding niet tot stand. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel werkt?

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Piet15 , Piet,

Er ontbreekt nogal wat informatie. Waarschijnlijk heb je een foutje gemaakt in de Model Code.

Moet volledig zijn UE43MU6100WXXN. U en E omgewisseld. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1280.5? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Over welk merk/type versterker gaat het? Over welk merk/type bluetooth adapter gaat het?

Het kan zijn dat dit een compatibiliteits issue is.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Piet15
Apprentice
Opties

Hallo, het model wat je noemt klopt. De software is bij, net gecontroleerd, staat op automatische update. Versterker is NAD. En type bluetooth weet ik niet. Bij elektronicazaak gekocht. Zwart blokje. Maar daar kun je niet zoveel mee. Steeamen via smartfone en ipad naar bluetooth adapter werkt prima. Maar als ik en andere adapter nodig heb hoor ik dat graag. Dan wrl een type die wél werkt bij de tv

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Piet15 , Piet,

Bedankt voor de informatie! Toevallig heb ik dezelfde tv en ook een NAD versterker gehad.

Dat de bluetooth adapter wel herkend wordt en niet wil koppelen, komt vaak door een compatibiliteits probleem.

Deze dingen zijn vaak merkloos. Een andere mogelijkheid is om er een DAC (Digital-to-Analog Converter) tussen te zetten.

Deze verbind je met een optische (Toslink) kabel met de tv. De andere kant gaat met tulpstekkers in de NAD.

Dit is sowieso een betere setting, omdat je met een bluetooth verbinding mogelijk last kunt krijgen van latency.

Latency is een vertraging tussen beeld en geluid. Loopt niet synchroon.

Hierbij wat voorbeelden: https://www.bol.com/nl/l/dac/N/20882/

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Piet15
Apprentice
Opties

Dank voor je bericht! Helaas is de afstand tussen de versterker en de tv te groot om een dergelijke verbinding tot stand te brengen. Vandaar dat ik ging voor een draadloze optie. Latency is daarbij inderdaad een risico, dat realiseer ik mij

DickKoster
MegaStar
Opties

Oké @Piet15 , Piet,

Geen dank! Duidelijk! Je zou nog kunnen proberen om een andere bluetooth adapter ertussen te zetten die wel wil pairen.

Alleen als voorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-audio-transmitter-bluetooth-audio-receiver-aptx-hd-2in1-low-laten...

Als het niet werkt, kun je ze altijd terugsturen. Net zolang blijven proberen totdat je er 1 vindt die wel wil pairen 🤣.

Iets anders kan ik ff niet verzinnen.

Houd me even op de hoogte als je iets hebt kunnen bereiken.

Voor nu iig een fijne dag toegewenst!

Groet, Dick
0 Likes