Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Volume regeling Samsung TV (UE40MU6105) reageert niet helemaal goed meer.

(Onderwerp aangemaakt op: 25-10-2021 08:28 AM)
305 Weergaven
stefanti
Apprentice
Opties

Een paar jaar oude UE40MU6105 heeft sinds een paar dagen de eigenaardigheid dat het volume maar een beetje harder en zachter kan.

Google leert me dat dit kennelijk wel vaker voorkomt. Aangedragen oplossing is dat resetten naar fabriekinstellingen en de hdmi in een andere poort het euvel zou moet verhelpen. Bij mij helaas niet. Ook netspanning eraf halen geeft maar een paar minuten waarin het wel weer werkt zoals hoort.

Ik draai software 1290.3. Heeft iemand nog een andere oplossing in de aanbieding?
0 Likes
10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @stefanti ,

Even vooraf. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Spaans model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXC. Zie de Model Code op de sticker achterop de tv.
Zal waarschijnlijk UE40MU6105KXXC zijn. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
https://audiobeeld.nl/tv/tv-verschil-europees-model-en-benelux-model/
Waar is deze tv aangeschaft?

Over het volume. Gaat het over het volume van de tv of aangesloten geluidsapparatuur? Zo ja welke?
Zou je de AB willen resetten? Verwijder de batterij(en) uit de AB.
Houd de Power button op de lege AB minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen..

signatureee
Groet, Dick

stefanti
Apprentice
Opties
Ha Dick, dank voor je snelle reactie en heel scherp. Ja, deze TV is in Frankrijk gekocht en daar gebruik ik hem ook. Mijn Frans is echter niet goed genoeg om het probleem op een Frans Samsung forum te posten, dus hopelijk ben ik hier welkom.

AB ook gereset. Geen effect. De UI op de TV laat de getallen een klein stukje naar boven schuiven, maar schuift dan ook weer terug. Alsof ik tegen een glazen digitaal (volume)plafond aan zit.

Ja, dit speelt bij geluid via de TV speakers. Ik kan hem ook optisch op de versterker (Bose) aansluiten, maar via de optische uitgang kan je volgens mij geen volume bepalen. Dat doe ik dus via de Bose afstandsbediening. Die Bose gebruik ik alleen voor sporadisch kijken van films.
0 Likes
stefanti
Apprentice
Opties
Ik heb ook nog een filmpje gemaakt, maar die kan ik hier kennelijk niet posten. Dan zie je dat de TV wel reageert op de input van de AB, maar dat het volume toch niet omhoog of omlaag kan.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @stefanti ,

Bedankt voor je bericht! Gelukkig geen grijze import tv 😉.
Ik vraag altijd naar de Model Code. Een filmpje kun je gewoon posten.
Je moet daarvoor op het filmcamera icoontje klikken en daarna verder de instructies volgen.
In Nederland bestaat de mogelijkheid om remote mee te kijken.
Ik weet niet of dit ook geldt voor het buitenland.
Anders hierbij de link -> https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken. Ik begrijp alleen dit niet:
"en de hdmi in een andere poort". Welk apparaat moet er in een andere poort?

signatureee
Groet, Dick

stefanti
Apprentice
Opties
Thanks, ik ga die remote service morgen proberen.

Die HDMI poort gebruik ik voor de Canal Digitaal settop box (M7 Sat801). Ook bij Netflix of bij andere toepassingen treedt het probleem op. En ook als ik met mijn Samsung telefoon het volume probeer aan te passen.

Ik zal het laten weten zodra ik een oplossing heb.
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @stefanti ,

Is het nog gelukt om een afspraak met Hulp op Afstand te  maken?

signatureee
Groet, Dick

JanVermeulen
First Poster
Opties

jan vermeulen 

IK HEB RECIES DEZELFDE PROBLEMEN MIJN TOESTEL TYPE IS  UE55MU6100 3 JAAR OUD EN NA HALF JAAR HAD IK BEELD PROBLEEM (NEGATIEF BEELD ) NA ANDERHALF JAAR WEER HETZELFDE BEELD PROBLEEM EN NA RUIM 3 JAAR DIT GELUIDSPROBLEEM SAMSUNG MAG NU WEL EEN GENEREUS GEBAAR MAKEN OM EEN NIEUWE TV TE GEVEN.

0 Likes
stefanti
Apprentice
Opties
Ha Dick, nee, maar dat ligt vooral aan mijzelf. Inmiddels zijn we weer in NL. In de kerstvakantie ga ik een nieuwe poging wagen.
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @JanVermeulen ,

Volgens mij heb je ook een probleem met je Caps Lock toets.

Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's posten van de strandfoto en de grayscales.

Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:

• De tv resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten
signatureee
Groet, Dick