Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Foto's toevoegen aan Samsung Frame TV - app onstabiel.

(Onderwerp aangemaakt op: 20-10-2021 02:47 PM)
1758 Weergaven
smsngmemberL
Apprentice
Opties

Beste Samsung Members, 

Ik probeer al een hele tijd foto's op mijn Frame TV toe te voegen via de SmartThings app - Frame Kunst modus. 
De helft van de tijd is deze funtie niet beschikbaar, maar gelukkig na een paar keer TV aan/uit zetten of SmartThings app openen/sluiten lukt het af en toe wel. 

Vervolgens kon ik niet alle foto's selecteren, na een heleboel uitzoek werk zag ik dat het ging om foto's boven 10MB. Ik heb sowieso eerst alle fotos naar 16:9 formaat gezet en alle foto's boven 10MB gecomprimeerd naar 60%. @Samsung, zou fijn zijn als dit in de app mogelijk is, of dat er een optie is om afbeeldingen naar 16:9 te laten uitlijnen en uploaden in hoogst nodige kwaliteit ipv hoogst mogelijke kwaliteit. 

Inmiddels kan ik wel alle foto's selecteren maar is het wederom totaal willekeurig welke daadwerkelijk ook uploaden. Ik krijg steeds de melding:
'Opslaan van de afbeeldingen in The Frame is milsukt. bewaren van 'aantal' afbeeldingen in The Frame is mislukt. Probeer het opnieuw. 

ik heb het geprobeerd met 1 afbeelding, 6 afbeeldingen, 50 afbeeldingen, dezelfde en verschillende, afbeeldingen die ik er eerst wel op kreeg maar nu niet meer, en steeds opnieuw krijg ik deze melding. 

Ik heb de cashe van mijn smartthings app op mijn telefoon en TV al een keer gewist, apparaatbeheer uitgevoerd, beide apparaten opnieuw opgestart. maar de app blijft onstabiel. 

Ervaren jullie ook struggels met deze upload functie? Het is ontzettend onstabiel om uberhaupt in dit menu te komen, en als je er in zit gaat er steeds vanalles mis waarbij het verder niet mogelijk is om daar een diepere verklaring voor in te zien. Zeer frustrerend. 

Heeft iemand van jullie de gouden tip? 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Lou71, goedemorgen.

Is jouw TV verder up-2-date? En heb je de TV zelf ook al eens een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Zijn je TV je telefoon beide ook verbonden met hetzelfde Wi-Fi netwerk? Lukt het wel om een foto weer te geven wanneer je de TV en telefoon verbindt met een hotspot van een andere telefoon? 

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @smsngmemberL, goedemorgen.

Bedankt voor je bericht en wat goed om te lezen dat je al het één en ander hebt gedaan om dit te verhelpen 👍

• Met wat voor telefoon probeer je de foto's toe te voegen?

• Heb je de TV ook al eens opnieuw toegevoegd aan de SmartThings-app?

• Ervaar je dit ook als je de TV en telefoon met een ander netwerk koppelt?

Denk hierbij aan het schakelen tussen het 2,4 en 5.0 gHz Wi-Fi netwerk en test dit ook uit met een hotspot.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
smsngmemberL
Apprentice
Opties
Dankjewel voor je reactie Martijn.
Ik doe dit vanuit mijn Galaxy Note 20 ultra, en heb het ook geprobeerd vanaf mijn Galaxy Tab A 10.1
Ik heb zojuist de tv opnieuw toegevoegd aan de smartthings app maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ook heb ik de tv en mijn tablet met de hotspot van mijn telefoon verbonden en blijven dezelfde problemen bestaan. Het lukt sporadisch om 1 afbeelding toe te voegen, meerdere tegelijk sowieso niet. En de ene afbeelding wel en de andere niet.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @smsngmemberL.

Heb je dit ook geprobeerd als je schakelt tussen de Wi-Fi netwerken? Ervaar je verschil als je de TV met een netwerkkabel hebt verbonden?

Heb je de router ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Groeten,

Martijn

0 Likes
smsngmemberL
Apprentice
Opties
Goedemorgen Martijn,

Ook deze dingen geprobeerd. Tussen 2.4 en 5 geswitcht, zowel op mijn telefoon als op de tv. Ook de tv bekabeld, en toen ook op mijn telefoon tussen beide gewisseld, maar ik blijf dezelfde melding krijgen. Dat het niet lukt om mijn foto's te uploaden.
Voor mijn gevoel is de internet verbinding ook absoluut niet onstabiel, op alle 4 de verschillende manieren (2.4 / 5 / hotspot / bekabeld). Overal even stabiel. Maar de app is gewoon onstabiel. Het lijkt wel alsof er bepaalde voorwaarden moeten zijn waar de afbeelding aan moet voldoen om geupload te worden.

Het gekke is, dat ik eerst alle afbeeldingen heb kunnen uploaden, maar toen waren ze in 4:3 ratio en niet in 16:9. Dus toen heb ik ze allemaal verwijderd en opnieuw geupload in 16:9. Uiteindelijk kreeg ik halverwege de melding dat het geheugen van de TV vol zat. Die zit natuurlijk helemaal vol met standaard apps die we niet gebruiken en niet kunnen verwijderen. En sowieso vind ik 4GB voor een tv zeer weinig t.o.v. wat onze telefoons kunnen. Maar goed, doordat de foto's die niet werden geaccepteerd allemaal boven de 10MB waren heb ik ze allemaal naar 5MB omgezet. Alles verwijderd, ook de foto's die wel al er op stonden, want het geheugen van de tv zat vol. En nu wil ik ze er eindelijk allemaal opzetten, en nu worden er maar enkele geaccepteerd.

Het is enorm frustrerend dat ik elke keer maar zelf moet gaan gissen wat de reden kan zijn. Dat deze app niet duidelijke waardes aangeeft waar een afbeelding aan moet voldoen. Of bv een tooltje of andere app waarmee je je afbeeldingen precies kunt aanpassen aan The Frame.
Bv, ik wil ... aantal afbeeldingen uploaden, dan mogen ze in totaal ... GB zijn en ... MB per afbeelding en in ... ratio/afmeeting.

Voor mij is het in ieder geval ontzettend frustrerend dat we een Frame TV hebben gekocht om onze trouwfoto's mooi als afbeelding er op te projecteren, en dat ik nu al dagen bezig ben met de foto's er op krijgen...
MartijnK
MegaStar
Opties

Zo een app is inderdaad wel een goed idee, of dit in de toekomst ook komt is ons niet bekend. 

Om foto's toe te voegen is het aan te raden om dat één voor één te doen en ook om de resolutie en verhouding aan te passen aan je TV.

Heb je de mogelijkheid om dit met een andere Samsung of Android telefoon te proberen?

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Heneweer
Explorer
Opties

Ik begrijp niet dat het zo lang moet duren dat Samsung zelf met een stabiele app komt, ook ik heb alles al geprobeerd.

- wifi / bekabeld

- Android / IOS

- resetten van de tv

- opnieuw aanmelden van devices op de tv

- opnieuw installeren van SmartThings

Met als resultaat dat hij het soms doet maar meestal niet een je moet de selectie van je foto's in de instellingen van je app op je device zeker niet te groot maken.

Wanneer komt Samsung met een goede oplossing, stabieler app, dit loopt al een tijdje een is door de gebruiker niet op te lossen.

MartijnK
MegaStar
Opties

@Heneweer

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezig houden met het verbeteren van de gebruikerservaring, je ontvangt dan ook regelmatig een update.

Ook kun je via de Samsung Members-app een foutrapport indienen, deze wordt samen met een log van je telefoon en de app naar onze R&D afdeling gestuurd.

Mijn collega's van de R&D afdeling zullen dit dan verder gaan uitzoeken. Open de Members-app, kies onderin voor Ondersteuning en ga naar Foutrapport/Suggesties.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Lou71
First Poster
Opties

Ik heb dezelfde ervaring. Ik probeer met iPhone SE foto’s te uploaden. Lukt 1 op de 10 keer. Meestal wordt een wit beeld getoond. Waardeloze software.

ik heb sowieso vaak vastlopende apps; Netflix start vaak niet op, 5 keer tv uit en aanzetten voordat het lukt.

ook beeldkwaliteit bij tv kijken verandert vaak in lage resolutie terwijl netwerksnelheid hoog is 100 MBPS.

ik ben niet zo tevreden over dit product.

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Lou71, goedemorgen.

Is jouw TV verder up-2-date? En heb je de TV zelf ook al eens een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Zijn je TV je telefoon beide ook verbonden met hetzelfde Wi-Fi netwerk? Lukt het wel om een foto weer te geven wanneer je de TV en telefoon verbindt met een hotspot van een andere telefoon? 

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

0 Likes