op 01-01-2019 10:48 PM
Hoi,
gisteren mijn firmware ge-update op mijn UE40F6400 tv van ongeveer 5 jaar oud. Reden was een poging om de CI+ kaart eindelijk goed te laten werken. dat werkt nog steeds niet naar behoren, maar dat is voor een andere post. Na de Samsung software update is mijn Videoland app verdwenen. En ik kan deze niet opnieuw downloaden want hij staat niet bij de Samsung apps. Help, wie weet hoe ik dit kan oplossen?
huidige software versie: T-MST12DEUC-2126.0, BT-5
Smart Hub apps-versie: 5.3281
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-01-2019 08:57 AM
Goedemorgen @HdG,
Is de volledige Model Code van de tv UE40F6400AWXXN?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. De tv is uit 2013.
Deze app kun je niet opnieuw downloaden, want dit is een voorgeïnstalleerde app.
Kun je op de SmartHub bar naar APPS navigeren? Daarop klikken.
Dan zoeken/scrollen naar Gedownloade app en kijk of ie daar tussenstaat.
Erop klikken en vasthouden totdat Toevoegen aan startpagina verschijnt.
Als ie daar niet tussenstaat even de SmartHub resetten.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->SmartHub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de SmartHub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.
Wat is er precies aan de hand met de CI+ module?
Graag hoor ik van je..
op 02-01-2019 08:43 PM
Dag Dick,
de tv is inderdaad uit 2013 en heeft code UE40F6400AWXXN.
Het resetten van de tv zorgt er niet voor dat de videoland app weer verschijnt. Ik kan deze nergens vinden, ook niet bij gedownloade apps. Ik baal er wel van, omdat we de software update gedaan was op advies van zowel Ziggo als Samsung heldesk in een poging alle kanalen op HD te krijgen met mijn CI+ module. We hebben van alles geprobeerd, maar zonder succes. En ik ben in het proces de Videoland app kwijt geraakt.
Ondertussen heb ik het CI+ module probleem opgelost. Na een eenvoudige 'zenders opnieuw ophalen' instructie vanuit mijn ziggo account heb ik nu wel alles in HD. Dat is dus opgelost.
Blijft de bummer van het verlies van Videoland....
bedankt voor het meedenken!
03-01-2019 03:29 AM - bewerkt 03-01-2019 03:35 AM
Goedemorgen @HdG,
Geen dank natuurlijk!
In ieder geval 1 probleem opgelost!
De softwareversie is up-to-date. Ik denk dat dit geen software issue is.
Uit je verhaal begrijp ik dat je de tv hebt gereset.
Ik had geadviseerd om de SmartHub te resetten.
Welke van de 2 is er nu uitgevoerd 🤷♂️?
Misschien de tv een poosje spanningsloos laten staan.
In het ergste geval kan het ook nog zo zijn dat de app niet meer ondersteund wordt op dit model..
op 09-01-2019 08:33 PM
Ondertussen heb ik de SMART hub gereset. En daarna kon ik via Samsung Apps de Videoland app weer installeren. Super!
Nu heb ik HD op alle kanalen, en gelukkig de Videoland app terug.
Bedankt voor het meedenken!!
Henk
09-01-2019 08:38 PM - bewerkt 09-01-2019 08:39 PM
Hi @HdG, Henk,
Erg bedankt voor je terugkoppeling en geen dank natuurlijk!
Mooi dat het weer werkt! Kun je je vraag als ✓Oplossing markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne avond!
op 28-04-2020 09:43 PM
Goedenavond
Met het openen van mijn Smart hub krijg ik niet het hele scherm van mijn apps te zien maar onder in beeld 2 blokken,1 met Netflix en 1 met andere apps.Videoland is compleet verdwenen! Ik heb het de smarthub een reset gegeven omdat ik dat las bij een ander zijn post( waar dit goedkwam) Bij mij niet,geen Videoland te vinden!? Hoe kan dit en waarom is mijn smarthub functie ineens anders!?
Mvg Nathalie
op 29-04-2020 06:38 AM
Goedemorgen @Nathalie1975 , Nathalie,
Even vooraf. Het is niet handig om dit te plaatsen in een Opgelost topic.
Het kan zijn dat je dan weinig respons krijgt. Ook ontbreken de gegevens van de tv.
Wat is de volledige, dus met XXN op het eind, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je misschien alvast een foto van deze situatie kunnen uploaden? Thanks!
Graag hoor ik van je..
op 29-04-2020 09:24 AM
Goedemorgen Dick,
Hier was ik me van bewust,is ook niet handig,maar het lukte me niet om een nieuwe te plaatsen,nu ondertussen wel maar antwoord toch even bij jou hier.😊
Het model nr is UE55F6510SSXXN. En de software versie is 2127.
Zo opende mijn smarthub nu ineens,en Videoland is niet meer te vinden in mijn te downloaden apps. Mvg Nathalie
op 29-04-2020 09:46 AM
Hoi @Nathalie1975 , Nathalie,
Geen probleem! Bedankt voor je snelle antwoord! De softwareversie is iig up-to-date.
Het introductiejaar van de tv is 2013. Het ziet er vreemd uit. Niet eerder gezien.
Zou je misschien de tv kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Dit om de Smart Hub hopelijk weer in orde te krijgen. Je moet dan wel weer het e.e.a. opnieuw instellen.
Desnoods de tv een poos, half uurtje, spanningsloos zetten. Over Videoland slecht nieuws:
Er is een nieuwe Videoland app uit. De oude app wordt niet meer ondersteund door de makers van deze app.
Alleen nog op Samsung Smart TV's vanaf modeljaar 2014. Hier kan Samsung echter niets aan doen.
Je kunt dit oplossen door eventueel een Google Chromecast aan te schaffen.
Hierbij alvast wat links:
https://www.coolblue.nl/product/652783/google-chromecast-v3.html
https://www.coolblue.nl/advies/installeren-chromecast.html
Graag hoor ik van je..