Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen NL apps meet na glasvezel / reset

(Onderwerp aangemaakt op: 01-03-2021 04:56 PM)
786 Weergaven
Robbert85
First Poster
Opties

Onlangs hebben wij glasvezel van caiway gekregen. Nadat we het internet hadden aangesloten, was alles supersnel. Alleen op de tv was de WiFi niet te doen, ongeveer 1mbps.. Als tip de tv gereset. Hierdoor is de WiFi niet sneller geworden. Sindsdien zijn ook alle nl apps weg, zoals Videoland en Pathé Thuis. Betreft een UE40h6240AWXXN, dus Nederlands model

Zou graag willen weten waar de traagheid van de WiFi aan ligt en de apps die verdwenen zijn.

TV al gereset
Smarr hub opnieuw ingesteld
Softwareversie is 2900
TV al 30 minuten van het stroom gehad
Router al meerdere keren gereset

Kan het een probleem met IP adres zijn? We hadden al de hele tijd Israëlische reclames, inmiddels niet meer

IP geeft Almelo aan, maar zitten in de buurt van Assen.

0 Likes
18 Antwoorden
Robbert85
First Poster
Opties

Aanvulling: WiFi op telefoon in de buurt van de tv is prima en ook de Xbox one die er bij staat is de WiFi prima

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Robbert85 , Robert,

Zelf heb ik glasvezel van Caiway in IJsselstein. Bevalt prima. De softwareversie is up-to-date.
Even een aantal vragen. Welke modem/router heb je?Los modem en losse router?
Welke snelheid hoort er bij het abo?
Heb je ook tv via Caiway? Hoe is de snelheid op de tv gemeten? Wat is je WAN IP-adres van Caiway? Iets van 83.128.56.xxx? Via welke Bron op de tv kreeg je Israëlische reclames?
Welke apps heb je nog op de Smart Hub staan?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Robbert85
First Poster
Opties

Dick,

Genexis Platinum 7840, geen andere router eraan.

Wanneer ik het tv toestel een bekabelde internetverbinding geef is er geen probleem 

Snelheid 250 mb op abonnement, meestal tegen de 100 bekabeld 

IP: 136.143.119.3

Hebben ook TV van Caiway

De buitenlandse reclames waren via alle bronnen

Snelheid via fast.com. Caiway speedtest 

In de Smarthub heb ik keuze uit het downloaden van 193 video apps. Praktisch allemaal buitenlandse. 

Verder bevalt Caiway ook prima

zag dat dit toestel niet 5ghz geschikt is, is dat nog iets?

Dank voor de snelle reactie! 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Robbert85 , Robert,

Geen dank! Net even naar een IP-adres gekeken, maar hoort gewoon bij Caiway. Zie bijlage. Vreemd dat het bekabeld wel goed gaat.
Welk IP-adres krijgt de tv uitgereikt van de router als de tv op wifi draait? Ook even vergelijken met een bedrade connectie. Meestal beginnend met 192. etc.
Maak anders even een foto van de netwerkinstellingen van de tv van beide situaties.
De tv heeft inderdaad geen 5 GHz aan boord, maar dat hebben meerdere tv's niet. Is geen probleem.

IP-adres.png

Groet, Dick
Robbert85
First Poster
Opties

5ACCBCB5-B146-4CB7-B4B8-C0CC3DDEB967.jpeg

 Bedraad

B2AE3064-74C7-49D8-8598-A99E17323F76.jpeg

 WiFi 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Robbert85 , Robbert,

Daar is niks mis mee. Wel handig dit ie op Automatisch ophalen staat. Anders moet je steeds heen en weer lopen 😂. Beetje melig, sorry.
Ik begrijp deze zin niet: "In de Smarthub heb ik keuze uit het downloaden van 193 video apps".
Staan deze op de Smart Hub op vind je die in de Store? Zou je de Smart Hub eens willen resetten?
Schermmenu→Smart-functies→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd....

Groet, Dick
Robbert85
First Poster
Opties

Dick,

Heb ik al een paar keer gedaan, maar dat helpt niet. 
Bij apps staan bij video 193 apps om te downloaden inderdaad. Alleen daar staan dus helemaal geen NL app tussen.

image.jpg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Robbert85 , Robert,

Wat je ziet is niet de Smart Hub, maar het lijkt op het zenderaanbod van Caiway. Geen apps. De Smart Hub staat normaal onderaan op het beeldscherm.
Je ziet ook rechts onderin bij Geheugengebruik dat er nog1,2 GB ruimte is. Dat is geen beeld uit de tv, maar waarschijnlijk uit de ontvanger/recorder. Misschien even loskoppelen.
Is dit een foto van de tv als hij via wifi is aangesloten? Je schreef eerder dat er geen probleem was bij een bedrade aansluiting.
Indien ja, zou je dan een foto kunnen sturen als de tv bedraad is aangesloten? Welk zenderpakket heb je?

Groet, Dick
0 Likes
Robbert85
First Poster
Opties

Dick,

Dit krijg ik toch echt uit de Smart Hub. Wanneer ik naar apps ga en dan rechtsonder naar categorieën ga en dan naar categorie video. 

Heb voor de zekerheid ontvanger losgehaald, maar blijft hetzelfde.

Bedraad heeft alleen invloed op de snelheid en niet op de hoeveelheid en soort apps. 

0 Likes