op 18-06-2020 12:24 PM
Goedendag,
Na veel lezen en uitvoeren van voorgestelde oplossingen kom ik helaas niet verder met mijn probleem. Ik heb een samsung QE55Q80RALXXN tv met firmware versie 1356.2. Op deze TV heb ik de netflix app versie 9.0.0. Ik krijg regelmatig fout tvq-pb-101 (5.2.7) We're having trouble playing this title right now. Please try again later or select a different title.
De volgende stappen heb ik al ondernomen;
Reset van Smart hub (hierna werkt het weer ongeveer 2 dagen)
Reset van TV naar fabrieksinstellingen (hierna werkt het weer ongeveer 2 dagen)
Vervangen van de KPN wifi/versterker swith waarop de TV is aangeloten
Probleem doet zich zowel draadloos als bedraad voor
Resetten van KPN experiabox (volgens Netflix is het een netwerk probleem)
Ook videoland start af en toe de afleveringen niet op. Het lijkt op een netwerkprobleem met de TV maar na een check zegt de TV dat alles goed is. Netflix afspelen via de KPN decoder werkt altijd goed. Youtube app op TV werk ook altijd naar behoren.
Heeft iemand nog tips over een volgende stap die ik kan nemen om dit probleem te verhelpen? Elke 2 dagen de smart hub resetten en alle apps opnieuw installeren is nogal omslachtig.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-06-2020 09:07 AM
Hoi @PaulQE55Q80r , Paul,
Jammer dat het niet opschiet! Het herhaaldelijk opstarten baart me zorgen.
Dit is mogelijk een hardware probleem. Wordt meestal verzaakt door een defect aan de voeding/mobo.
Je kunt het beste een 'Hulp op afstand' regelen. Lees hier wat het inhoudt en hoe je moet handelen:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Houd me even op de hoogte over de voortgang..
op 19-06-2020 09:31 AM
Goedemorgen @PaulQE55Q80r , Paul,
Zo te lezen heb je al een hoop geprobeerd. Ik mis er 3. Kun je misschien een Smart Hub verbindingstest doen?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Smart Hub-verbindingstest starten.
Netflix en Videoland opnieuw installerer. Op de Smart Hub naar APPS. Klik erop.
Zoek/scroll naar Gedownloade app. Zoek beide apps op, klik erop en houd vast totdat Opnw intall. verschijnt.
Eventueel de tv een flinke poos spanningsloos zetten.
Graag hoor ik van je..
op 19-06-2020 09:29 PM
Hi Dick,
Bedankt voor je reactie. De apps opnieuw installeren heb ik al gedaan met het resetten van de smarthub, en nadien nog een keer op de manier die jij beschrijft.
Vandaag weer geen verbinden met Netflix en met Videoland, wel verbinding met Youtube. Ik kon geen smart hub verbindingstest doen, zowel het menu software update en het menu zelfdiagnose waren greyed-out. Ik heb wel een netwerk test kunnen doen en die vertelde dat alles in orde was. Na het spanningsloos zetten van de TV was een smart hub verbindingstest weer mogelijk en werkte Netflix en Videoland weer. Ik verwacht echter dat ze binnen korte tijd weer 'vastlopen' zoals telkens hiervoor.
Groet Paul
op 20-06-2020 08:38 AM
Goeiemorgen @PaulQE55Q80r , Paul,
Geen dank! Hopelijk komt het probleem niet meer terug.
Je zou het spanningsloos zetten ook langer kunnen doen, want dit is eigenlijk een soort reset.
Ik weet niet hoelang je dit nu gedaan hebt. Dit geldt ook voor de Experiabox.
Misschien, als het weer optreedt, de KPN wifi/versterker switch er even tussenuit te halen?
Houd voorlopig even een vinger aan de pols en anders weer even melden.
Fijn weekend!
24-06-2020 07:32 AM - bewerkt 24-06-2020 07:33 AM
Hi Dick,
Tot nu toe nog steeds geen positieve uitkomt. Stappen die ik ondertussen nog ondernomen heb;
Experiabox compleet gereset naar fabrieksinstellingen samen met de glasvezel 'box' en alles opnieuw ingesteld.
Wifiversterker van KPN vervangen door een switch van een ander merk (kabel rechtstreeks aansluiten is lastig omdat de TV aan de muur hangt en ik de kabel niet eenvoudig kan vervangen). Ook met de wifi verbinding zelfde probleem.
De TV blijft hoofdzakelijk bij Netflix en soms bij Videoland de fout geven dat er geen netwerkverbinding is.
Tevens start de TV ook regelmatig opnieuw op (ik zie dan het Samsung QLED logo) als we TV kijken via de KPN decoder (HDMI verbinding). Mocht videoload / netflix werken is hier geen sprake van.
Ik ben zelf even optieloos wat nu nog te proberen...
Groet Paul
op 24-06-2020 09:07 AM
Hoi @PaulQE55Q80r , Paul,
Jammer dat het niet opschiet! Het herhaaldelijk opstarten baart me zorgen.
Dit is mogelijk een hardware probleem. Wordt meestal verzaakt door een defect aan de voeding/mobo.
Je kunt het beste een 'Hulp op afstand' regelen. Lees hier wat het inhoudt en hoe je moet handelen:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
op 27-06-2020 10:05 PM
beste,
hier exact hetzelfde probleem op mijn Samsung QE55Q70R. Netflix en Videoland kunnen geen verbinding maken terwijl andere apps dit wel gewoon kunnen. Ziggo decoder heeft ook geen enkel probleem.
erg vervelend dit, hoe kan ik dit verhelpen?
Groet
op 28-06-2020 10:26 AM
Goedemorgen @Romboutk,
Misschien overbodig, maar heb je de tips richting Paul al geprobeerd?
Graag hoor ik van je..
op 28-06-2020 10:33 AM
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad al het bovenstaande al geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen helaas...
op 28-06-2020 10:38 AM
Hoi @Romboutk ,
Geen dank! Dan maar hetzelfde doen wat ik Paul heb geadviseerd. Blijft een raar probleem.
Hulp op afstand: https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/