op 18-06-2020 01:38 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Recent online via de samsungshop een tv besteld omdat dit veel voordeliger was dan in de winkel. Helaas heb ik dit geweten dat je beter een fysieke aanspreekpunt kunt hebben dan de klantenservice van samung. De TV van 65 werd geleverd maar niet opgehangen zoals samsung zelf aangeeft. De externe bezorger geeft aan dat dit niet van samsung mag... terwijl dit wel op de site staat.
Daarna begon de ellende na 10 min kijken is het geluid ineens verdwenen. Zonder het wijzigen van instellingen. Dus het beeld doet het goed maar het geluid is weg. Na alle geprobeerd te hebben blijft het geluid uit. De enige oplossing is de tv geheel uit te zetten voor langer dan een half uur en dan heb je weer een paar min geluid. Is dit een bekend probleem bij dit soort tv's??
Ik kom er maar niet doorheen door de klantenservice omdat een ruilbeleid van samsung zorgt dat ik bijna 2 weken geen tv heb. Let wel de tv is niet op voorraad meer dus ga er maar vanuit dat dit langer kan duren.
De enige optie is een retour actie waarbij ik weer afhankelijk ben van een externe partij voor het ophalen en afgeven van de TV. Pas als volgens samsung alles akkoord is krijg ik me geld terug dit is dus ook bijna 1,5 weken verder. Ook hier zou ik een nieuwe kunnen bestellen zodat ik dezelfde korting heb maar ook dan is deze natuurlijk niet op voorraad en loop ik ook wellicht de actie mis.
In dit alles en meerdere malen contact met samsung krijg je geen andere reactie dan dit een beleid is. Dit is toch niet klantvriendelijk. Bij andere websites die ik niet zal noemen komen ze de tv nog z.s.m. omwisselen of denken ze met de klant mee. Ook reactie via de mogelijke whatsapp of facebook hoef je niet te proberen hier krijg je geen reactie op terug. Ik ben altijd pro samung geweest en heb ook veel producten maar zo met klanten omgaan zorgt er ook bij mij voor dat ik wel 2x denk voordat ik een nieuwe samsung tv neem.
op 19-06-2020 01:23 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Probeer eens een reset te doen van de tv. https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-reset-ik-mijn-tv/
op 19-06-2020 05:39 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Helaas klopt je antwoord over het ophangen niet. De servicemedewerker gaf eerst hetzelfde antwoord en gaf me achteraf gelijk met de opmerking dat ze dit hadden moeten vragen ten tijde van het maken van de afspraak van levering.
zie hier de letterlijke tekst van samsung; wij monteren de tv op de meegeleverde voet van de TV of hangen je televisie aan de muur door middel van de meegeleverde muurbeugel. Maar goed ik koop niks met het feit dat het niet gevraagd is behalve dat ik gelijk heb gekregen.
Ook de reset en alle andere oplossingen hebben niet gewerkt het geluid gaat wel even aan als de tv lang heeft uitgestaan maar verdwijdt dan binnen 10 min. Hierom staat de TV weer klaar voor retour en nu maar wachten op mijn geld terug zodat ik een nieuwe kan halen. Voor mij geen samsung meer terwijl ik altijd pro samsung was maar ik wil nog wel graag een klacht indienen over de manier van handelen van de klantenservice maar een mail adres is nergens te vinden dus rest mij niets meer dan ouderwets een aangetekende brief te versturen. Ik heb wel gemerkt dan de webshop van samsung een stuge organisatie is die niet meer past in deze tijd en veel kan leren van bol.com en coolblue. Achteraf maar goed dat de tv niet is opgehangen omdat ik een ander merk ga bestellen.