op 19-07-2022 12:00 PM
Sinds ongeveer een week start de Viaplay app niet meer op, op onze Samsung UE55KS8000.
Videoland had hetzelfde probleem, maar deze app kon ik verwijderen en daarna opnieuw installeren wat het probleem verhielp. De Viaplay app kan niet verwijderd worden.
Mijn voorgevoel zegt dat de app recent een (automatische) update heeft gehad waardoor dit probleem ontstaan is.
Wie heeft er een gouden tip?
B.v.d. Geert
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-07-2022 10:52 AM
Dag @Dick , nee helaas. Ik heb uiteindelijk besloten toch maar een Google Chromecast aan de TV te hangen. Daarmee werken sowieso ook de andere apps nét iets sneller merk ik.
Bedankt voor je hulp.👍
op 01-10-2024 01:13 PM
Goedemiddag @Frans G ,
Ik verbaas me erover dat Viaplay überhaupt heeft gewerkt op jouw tv.
De Viaplay app is beschikbaar op modellen vanaf 2016. Jouw tv is uit 2014. Zie ook:
https://viaplay.com/nl-nl/devices/samsung Waarschijnlijk wordt de app niet meer ondersteund.
Hiervoor moet je contact op nemen met Viaplay. Samsung maakt deze app niet.
op 19-07-2022 12:04 PM
Goedemiddag @gvraaij , Geert,
Dat is vreemd.
Zou je misschien de Smart Hub willen resetten?
Bij Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden geïnstalleerd..
op 19-07-2022 02:38 PM
op 19-07-2022 02:40 PM
op 19-07-2022 04:02 PM
Dag Dick, hartstikke bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de Smart Hub opnieuw ingesteld en daarna werkt de app Viaplay weer. Even ..... want nadat ik ook Netflix en Videoland geïnstalleerd had, en daarna Viaplay weer probeerde te openen, hetzelfde probleem. Een zwart scherm.
Ik zou het nog een keer kunnen proberen maar dan de automatische updates van de App uit kunnen zetten. Ik weet alleen niet of a) dat helpt en b) ik dat wel wil.
Nog een ander briljant idee?
op 19-07-2022 04:09 PM
Hoi @gvraaij ,
Geen dank! Het is verstandiger om de automatische updates aan te laten staan.
Soms wil het nogmaals resetten van de Smart Hub nog wel eens helpen.
Eventueel de spanning er een poosje afhalen. Anders een melding maken bij Viaplay.
Samsung maakt geen apps. https://live-viaplaycs.pantheonsite.io/nl/
op 20-07-2022 07:46 PM
op 21-07-2022 10:52 AM
Dag @Dick , nee helaas. Ik heb uiteindelijk besloten toch maar een Google Chromecast aan de TV te hangen. Daarmee werken sowieso ook de andere apps nét iets sneller merk ik.
Bedankt voor je hulp.👍
op 21-07-2022 11:03 AM
Hey @gvraaij ,
Geen dank! Dat kan natuurlijk ook.
Als je KPN, Caiway, Ziggo of T-Mobile als provider hebt, dan kun je het ook bij hun kijken..
Fijne dag!
op 01-10-2024 12:59 PM
Hoi Dick, ik heb een Samsung UE55H7000 en ook bij mij laadt Viaplay niet. Heb alles al gereset. Zondag deed hij het nog, sinds gisteren niet meer. Wie weet heb jij, of iemand anders, een tip wat ik eraan kan doen. Heb de app dus opnieuw weer geïnstalleerd……