02-09-2023 10:20 AM - bewerkt 02-09-2023 10:24 AM
Hallo,
Ik bezit een Samsung QE43Q64TASXXN.
Gisteren is het heractiveren van ViaPlay op mijn TV fout gegaan, ik kreeg het niet werkend want de app stond vast. Overige apps als Netflix werkte prima dus het ligt niet aan de verbinding.
Ik kon de ViaPlay app niet deïnstalleren op de TV en bijwerken gaf ook een foutmelding.
Na veel gedoe en irritatie heb ik de TV via het schermmenu maar helemaal gereset en opnieuw geïnstalleerd. Terug naar fabrieksinstellingen.
Nu doet geen een APP het meer en krijg ik de onderstaande melding te zien welke niet meer weggaat. “Smart Hub wordt bijgewerkt. Probeer het later opnieuw.”
- TV compleet opnieuw geinstalleerd
- Ik ben netjes aangemeld mijn mijn Samsung Account
- TV is verbonden met het internet.
- TV een uur stroomloos laten staan is geen oplossing.
Weet iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-09-2023 07:55 PM
Beste Martijn,
Helaas niet met deze TV.
Steeds weer terugkomende vastlopers van de ViaPlay app, smart hub opties weer niet beschikbaar onder de instellingen/ apparaatonderhoud, afstandsbediening wilde de tv niet meer aanzetten ondanks dat deze gepaired was, alleen na stroom kort van de tv afhalen (stekker in en uit stopcontact) kon ik de tv aanzetten met de afstandsbediening. Maar nog steeds vastlopers op ViaPlay app en nu ook een bijwerken fout etc. etc.
Weer terug naar de fabrieksinstellingen en ineens reageert de fysieke aan- uitknop onder de tv ook niet meer. Ook de vaste netwerk aansluiting niet en alleen wifi. Probelemen blijven maar oplopen na vrijdag geprobeerd te hebben de Viaplay app te activeren.
Na drie dagen ploeteren en alles geprobeerd te hebben was ik gisterochtend klaar met deze TV en meteen naar de Mediamarkt gereden en uit noodzaak maar een nieuwe NEO QLED gekocht en aangesloten. Alles werkte in een handomdraai!
Voordeel Max zag er goed uit in NEO QLED 🙂. Helaas was de oude Samsung nog geen 4 jaar oud en daar baal ik wel van 😱
Groet van C
op 02-09-2023 10:29 AM
Goedemorgen @Cdez ,
Vervelend! Zou je een Smart Hub-verbindingstest willen doen?
Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub verbindingstest.
02-09-2023 03:48 PM - bewerkt 02-09-2023 03:48 PM
Hoi Dick,
Apparaatonderhoud onder ondersteuning lukte mij niet want ik kreeg hieronder geen submenu. Vreemd.
Nog een keer maar nu een uur van de stroom afgehaald en alle kabels welke niet nodig waren eruit. Net opnieuw TV aangezet en niets werkte nog maar nu had ik wel opties onder Apparaatonderhoud en na de Smart Hub te herinstalleren en alle vragen te beantwoorden werkte alles weer 😁
Nu heeft de afstandsbediening kuren en blijft maar niet paired.
TV uitzetten en na 10 sec. weer aanzetten werkt maar als TV bv 30 sec. uitstaat dan krijg ik hem niet meer aan via de afstandsbediening. Ik moet dan eerst de stroom er even af en weer op en dan werkt de afstandsbediening weer.
Ik weet niet waar dit nu allemaal vandaan komt en waardoor dit wordt getriggerd, ik ben vrij technisch maar wordt een beetje hopeloos.
Groet C.
op 02-09-2023 03:54 PM
Hoi @Cdez ,
In ieder geval iets opgelost 😉. Zou je de AB willen resetten?
Houd de Power button op de lege AB minimaal 20 seconden ingedrukt.
De batterij(en) terugplaatsen. Koppelen: richt de AB op de afstandsbedieningssensor van de tv.
Druk vervolgens de Selecteer en de Speel/pauze knop minimaal 3 seconden tegelijkertijd in.
Eventueel met nieuwe batterijen testen.
op 02-09-2023 04:25 PM
Bedoel je misschien de return + speel/pauze toetsen?
Ik had dit proces doorlopen en ook nieuwe batterijen geplaatst voor de zekerheid.
op 02-09-2023 04:30 PM
Hoi @Cdez ,
Sorry, foutje 🙈. Laat er anders even remote naar kijken.
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne avond alvast!
op 02-09-2023 05:46 PM
Dankjewel voor de ondersteuning.
Ik zal nog een keer een rondje maken, TV uur zonder stroom laten staan - Jouw procedure volgen om afstandsbediening te pairen🤞
Anders maar remote ondersteuning vragen.
Groet van C.
op 04-09-2023 01:22 PM
op 04-09-2023 07:55 PM
Beste Martijn,
Helaas niet met deze TV.
Steeds weer terugkomende vastlopers van de ViaPlay app, smart hub opties weer niet beschikbaar onder de instellingen/ apparaatonderhoud, afstandsbediening wilde de tv niet meer aanzetten ondanks dat deze gepaired was, alleen na stroom kort van de tv afhalen (stekker in en uit stopcontact) kon ik de tv aanzetten met de afstandsbediening. Maar nog steeds vastlopers op ViaPlay app en nu ook een bijwerken fout etc. etc.
Weer terug naar de fabrieksinstellingen en ineens reageert de fysieke aan- uitknop onder de tv ook niet meer. Ook de vaste netwerk aansluiting niet en alleen wifi. Probelemen blijven maar oplopen na vrijdag geprobeerd te hebben de Viaplay app te activeren.
Na drie dagen ploeteren en alles geprobeerd te hebben was ik gisterochtend klaar met deze TV en meteen naar de Mediamarkt gereden en uit noodzaak maar een nieuwe NEO QLED gekocht en aangesloten. Alles werkte in een handomdraai!
Voordeel Max zag er goed uit in NEO QLED 🙂. Helaas was de oude Samsung nog geen 4 jaar oud en daar baal ik wel van 😱
Groet van C